Vw pumppusuutin ja huono kylmästartti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 9.8.2017.

  1. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    jossai ohjeissa oli,et käyntilämpösenä 5 + ja- ero.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli 0.5 +-?

    Jenkit puhu myös että kunhan alle 1.


    Mietin jo että millanen vastaus tähän ilalla/yöllä tulee :D
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Höh, kukaan ei vielä ehottanu Edelbrokkia...
     
  4. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Tarkoitin -2,5 - +2,5. Eli jos lukemat olis +0,5 / -2,4/ -1.0/ +2,5 Niin olis muka hyvä,mut kyllä käynti jo puistaa noilla lukemilla....
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinjuu...

    Mulla varmaan o renkaat falskaa kannen ja suuttimen välistä. Sopis oireisiin.
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Onko naftaa öljyn seassa, eli lisääntyykö öljyn määrä tikusta luettuna?

    Edittiä: Kivat itkupotkuraivarit tuolla "paskalla vag-palstalla" kun kukaan ei korjannu sun autoa etänä silmän räpäyksessä :p
     
    Muokattu: 7.9.2017
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hohhoijjaa.

    Sitä kun on hyvään tottunut (od), niin lippispäiden rinkirunkkaus ihmetyttää.


    Tyhmiä kysymyksiä tulee aina välillä mieleen, mutta se on ero että täällä myös niihin saa vastauksen.



    Miksi muuten käytetyn tandemin elvytys uusilla tiivisteillä on turhaa? Mikä siinä alumiinissa kuluu.



    Ja öljy ei lisäänny. Eikös tämä tapahdu vain jos tandem tai suutin vuotaa öljytilaan (esim kansi) eikä palotilaan?


    Mä oon uus näitten vehkeitten kanssa, mutta sen verran vanha etten lähde vag mestarin käskystä vaihtelemaan osia uusiin koska niin sanotaan.


    Taitaa pumppusuutinkoneiden taloudellisesti tehokas vianetsintä olevan lasten kengissä, tai sitten sitä ei kaikille kerrota.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ne vag palstat aika onnettomia kuten moni muukin palsta, yleensä odlla saa vastauksen vaikka saa myös paskanjauhantaa. Yks esimerkki joku vrcf, tuntuu että siellä on yhden käden sormilla laskettavissa ne ketkä jotain tietää ja keitä saa apua. Mieluummin kysyy volvojututkin odllä.
     
  9. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Eikös se sun kytkinongelma ratkennu sillä että laitoit itse asentamasi levyn oikein päin?

    Let me get this straight..

    Step 1. Pura
    Step 2. Kokoa ( päin helvettiä)
    Step 3. Totea ettei se toimi
    Step 4. Nettiin, avaa topikkeja,useille foorumeille!
    Step 5. Saa vastauksia ja ehdotuksia vian etsintään
    Step 6. Väitä vastaan kaikille, älä kuuntele neuvoja
    Step 7. Hauku palstat paskoiksi
    Step 8. Korjaa oma asennusvirheesi

    Kukin meistä harrastaa tavallaan. Toiset opettelee, ja selvittää asioita, toiset kimpaantuu jos kristallipallot keskustelupalstoilla onkin epävireessä eikä netistä saakkaan ohjetta kuinka vika korjataan, tietysti vaihtamatta osia.

    Mut joo, eipä tästä aiheesta enempää, toivotan menestyksekästä vianhakua jatkossakin.
     
    urho3 tykkää tästä.
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Kyllähän se alumiini kuluu noissa pumpuissa yllättävän paljon,en nyt tarkkaan tiedä mikä pirssi kyseessä,mut jos p-a suodatin on sisään vaihdettavaa mallia? Kun aukaisee kannen ja nostaa suodattimen ylös,näkee kyllä lampun kans jos pohjalla alumiini hiput kimmeltelee..
    Ilmeisesti suomen talvi laatu on liian kuivaa diesel koneille,jossa poltto aine lämpiää 50-60 asteiseksi.. Ei enää voitele...
    Ja toi nyky autojen vian haku on melkoista haku ammuntaa ilman testeriä ja arvoja mihin verrata.
    Kuulin vuosia sitten,että merkki liike sellaisen pumppu rikon sattuessa vaihtaa myös tankin,kaikki putket ja suuttimet.. Ettei muruja jää rikkomaan uusia osia,ja on ihanan kallista.....

    Polttoaine ei kyllä pääse karkaamaan palotilan puolelle,vain öljytilaan.Jos suuttimen ja kannen välinen "palo" tiiviste prikka alkaa vuotaa,niin sylinterin työ paine karkaa ennemmin öljy tai pumppusuutin mallissa p-a linjaan. Tekee ilmoja järjrstelmään.Vois kyllä olla vika siinäkin...
    Turhaan ei kyllä viitis varmaan purkaa jakopäätä,irrottaa nokka-akselia ja käyttää suuttimia irti...

    Jotain testiä vois tehdä läpinäkyvällä letkulla,eli sellaine letku paluu linjaan,ei sais ilmoja kulkea..
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Merkkiliikkeissä tehdään myös paljon muuta ehkä turhankin varman päälle, mikään ei ole kalliimpaa kun takas tullut auto.

    Jotkut pisttää vähän 2t öljyä välillä naftan joukkoon, oon minäkin pistänyt traktoriin.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Ryssä diesel ei voitele. No säästyneillä rahoilla voi viedä ammattilaisille korjattavaksi.
     
  13. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Juu,2t öljy auttaa jos alkaa olla jumiutuvia venttilejä tms pumpussa tai järjestelmässä.Eikä muutenkaa haittaa lorauttaa voitelemaan sekaan.....
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ai sä oot kytkimessä. Mä taas tässä topicin aiheessa.

    Mulla on munaa myöntää virheeni, siksi kerroin miten kytkimen kanssa kävi.


    Kytkimestä yritin kysyä valmiita mittoja vauhtipyörään koska niitä on moni tehnyt. Hiljaista oli. Hiljaista oli myös pajoilla tai sitten hinnoiteltu jo evvk mallisesti.



    Nyt ollaan otsikon vianetsinnässä mitä on tuloksettomasti kys foorumeilla käyty. Tottakai uusi pumppu,suuttimet ja nokka hilppeineen ynnä muut ongelman ratkaisee. En vaan usko eli väitän vastaan. En sokeasti kylvä rahaa.


    Kytkimessä tein itse ja säästin. Joo, kaksi kertaa mutta omia tunteja en itseltä laskuta. Virheistä myös yritän oppia.


    Olen myös oppinut ettei kaikkien valapäläpattojen piikittelylle tarvitse suuttua ;)
     
    Valapatto tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos! Asiallista ennen kaikkea.

    Passat kyseessä, 03. Suodatin perus peltinen.


    Commonrail pumpuista olen kuullut noita alumiinisilppujen kulkeutumisia. En tiedä voiko samoin käydä tandempumpun kanssa?


    Vagilla on ohjeet pumpun mittaukselle, vaatisi vain adapterin (banjo) pumpun perään, että sais mittarin kiinni.



    Tuo ettei palotilaan voi vuotaa oli huolestuttava uutinen.

    Vagcom testeri on joten arvot saa ulos.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2t öljyä tai redlinen ainetta sillon tällön aina käytetty.


    Sillä säästöllä mikä fin ja rus aineiden erolla, on ostais yhen tommosen passatin vuoteen.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko sit hyvä jatkuvasti käyttää öljyä vähän.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Aattelin että supply ja return linen tienoilta ois voinu vuotaa jos o renkaat huonot. Mutta pitäs olla aika holo prikka sitten joo..


    Juu öljyä laitetaan useemmin.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  19. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Hyvä, ei tää niin vakavaa olekkaan eikä tuon viestini pääasiallinen tarkoitus ollutkaan pelkästään vittuilla, vaan ehkäpä herättää jotain ajatuksiakin.
     
    wilburi tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä otan neuvoista vaarin mitä olen tässä asiassa tehnyt huonosti? Toi tandemin mittaus kiinnostaa mutta en viitsi nylpätä tulppaa kun auto nyt ajossa. Oli meinaan tiukassa.


    E: Perustelut on ne jota kaipaan, ei se että käsketään tosiaan vaihtamaan osa koska?

    Kytkimen kanssa meni kaikki pieleen mutta se on oma tarinansa.
     
    Muokattu: 7.9.2017

Kerro tästä muillekin!