Vw pumppusuutin ja huono kylmästartti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 9.8.2017.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Nyt menee meikällä vahvasti ranetuksen ja mutun puolelle, mutta oisko siinä tandemissa/kannessa pa-paluulähtöä?

    Jos sitä laittais kuristaen kiinni (startin ajaksi) niin voisi saada "kaiken paineen" peliin vähän väsyneestä pumpusta.

    Oliko muuten sama oire ennen viri-ohjelmaa?
     
    Muokattu: 7.9.2017
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oli juu,


    Paluuhan siinä on. Tandemin mittausohjeessa oli myös ohje, että jos tavoitepaine (7bar tms) ei täyty, niin paluuputki tukkoon. Jos auttaa niin suutinpuolella vika, jos ei niin pumppu vaihtoon.


    Muistaakseni meni näin.


    Ainiin olihan tandemissa yksi tai kaksi sihtiä. Ne oli ihan puhtaat ja silputtomat.
     
  3. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Itse saataisin roikkua vielä sen tandemin paineen kimpussa, (koska sen tsekkaminen halvinta/helpointa) suuttimia en haluis irrotella ennenku pa-puoli on muuten 100% varmasti ok.

    Eli tutkintalinjoja vois olla esim.

    - Tandemin paineen mittaus?

    - Testaus toisella tandemilla?

    - Jos painetta ei saa mitattua niin vois kuristaa sitä paluulinjaa *varovasti*, ei siis tulpaten kokonaan ettei paikat hajoo jos sen onkin ehjä?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu! Jos jollain irtotandemi tai tietoa niin olisin kiitollinen siitä kuusiokolokantaisesta tulpasta mihin mittari tulee. Eli lähinnä jengan koko.
     
  5. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    miulla ois koko tandempumppu kiteellä. saat hakupalkalla muuten toimiva mut vuotaa jostain hiukan ulospäin. luk merkkinen koodit bmf 038 145 209 a puh 0440556866
     
  6. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Toihan on sellainen havainto kuva aiheesta,mutta . Käytännössä tohon suuttimen käyttämiseen tulee aikas iso voima,joka kampeaa suutinta pois päin nokka-akselista ja se tekee soikeat reiät suuttimelle. Alkaa vuotamaan helposti keskimmäisen o-renkaan kautta paluu puolelle ja viimein ylimmän kautta öljy tilaan.. Ja johonkinhan sen alumiini metallin pitää hävitä,jonka suutin "syö".. Suodattimelle tulevan paluu linjan putkesta ei sais koneesta päin ilmoja kuitenkaan tulla,siitä kattoisin ...
    Paine mittaus kertois kans jotain,jos mittarin saat.. Onko siinä testerissä mahdollista nähdä "siirto paine" arvoa? Joku anturihan siinä on paluu linjassa heti kannen vieressä,vai oliko se lämpö-anturi.....?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    prrkele nyt vasta luen. Otan yhteyttä huomenissa,
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Testerillä ei mun käsittääkseni pumpusta näe mitään. Lämpöanturi dieselille siinä letkussa juu.


    Eli suutin vuotaa vain ylöspäin ei tosiaan palotilaan...



    Mulla on bensabpaineelle max 10bar vehkeet ja ne piisaa tuohon tandemiin kun saa käypäisen sovittimen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos vielä outroadrebelssille!

    Tänään pääsen pumpun purkuun niin smyygailen tarkemmin miten se kuluu, ja ennen kaikkea saan tiedon mittaustulpan koosta/kierteistä niin homma etenee.
     

Kerro tästä muillekin!