vw transporter kytkimen vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ss-65 2d coupe, 23.7.2016.

  1. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Takatuuppari diesel vm. -84 ja pitäis kaverille kytkin vaihtaa. olisko helpompi ottaa laatikko vai kone pois???
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Laatikko pois.
     
  3. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Kiitti nopeasta vastauksesta ja nyt äkkiä tallille!!! Ps. Onko tietoa, mistä toi kone tiputtelee öljyä, ku näkyis tulevan turbon paikkeilta ja venttiilin kopasta, eli pitäiskö sittenkin ottaa konekkin pois, et pääsis vaihtaan tiivisteitä...
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei ole muistikuvaa muuta kuin että kaikki tiivisteet on vaihdettavissa kone paikoillaan.
     
  5. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Ja kukaan ei sit myyny niitä vetokselin laipan "sisälle" tulevia tulppia, jotka olivat "plupsahtaneet" ulos ja sieltähän se öljy tuuppas pihalle!. No homma ohi ja auto nipus, mutta ainut vastoinkäyminen tuli, kun tuo nestekytkimen rautaputki napsahti vanhuuttaan poikki runkopalkin sisätä. aloin ihmetteleen jarruneste läikkää auton alla ja epäilin ensin jarruputkee, mut sitten tutkittuani huomasin em. putken pikkasen olevan ruostunu ja pikku jatkoilla siitäkin selvisin! Hianoja no vanhat VW.t korjailla!!!
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Vaikka paljon olen näitä paljon tehnyt niin ei jaksa enään muistaa kaikkea,viimeksi koskenut varmaan joskus 20-vuotta sitten.Hyviä vehkeitähän nämä on,1,6D/Td joutuu aika koville,vai kasvatettiinko sitä jopa 1.7 jossain vaiheessa.Auto on iso ja pikkudiesel sitä veivaa ihan mukavasti....tyhjänä.Kannesta/turbosta yleensä antoivat periksi ja jakopään laitto oli aina yhtä helvettiä,harvoin osui kohdalla kertaheitolla.
    Yksi laatikko ja joitain pisteosia saattaa vielä löytyä jos tarvis tulee,ja ohjeita.

    Se vaihteensiirto näissä kanssa oma probleemansa,niissäkin oli joku aika helppo niksi jolla sai kepin pysymään edes suurinpiirtein siellä hytissä.5-vaihteinen oli sitten vielä ihan oma stoorinsa..

    Kaikenkaikkiaan ei huono auto,öljyä ne vuosi aina jostain venttiilikopan tienoilta,vaihdetta ei saanut päälle kuin arpomalla ja aikojen mukana kaikki nesteputket sai uusia.Laatikko näissä antaa periksi jossain vaiheessa.Hyvä peli!
     

Kerro tästä muillekin!