Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas on hieman edetty, hitaasti mutta varmasti...

    Tosiaan tuli tuossa kansia hierottua loppuun, ja yli-innokkaana porttaajana ja entisten korjailujen seurauksena sain pakokanavan puhkaistua vesitilaan. Tämä tapahtui jo vuosi sitten. Yritin itte korjailla tigillä sitä nyt menneellä viikolla,mutta eipä siitä pitävää saanut, joten lähti Kansisetille korjattavaks. Siellä sitten plaanataan ja katellaan kannet muutenkin valmiiks.

    Takakonttiin tuli kaikki sähköt tehtyä valmiiks (releet, sulakkeet ja ohjaukset bensapumpuille) sekä loput jarruputket sekä teräspunosletkut tuli väänneltyä ja asenneltua.

    Amerikasta kotiutu tuossa joululoman ja alkuvuoden aikana mm. Vibrantin 3.5" rosterivaimentimet, venttiilikoneiston viimesiä palasia, Motive Gearin 3.55 välitys sekä vahvistettu peräkoppa.

    [​IMG]


    Fuelabin pumppukin tuli, ja yllättävän pieni mötikkä se on. :odroll:

    [​IMG]



    Tuli myös putsattua toi toi toinen rassi lumista, se raukka kun joutuu talvehtimaan pihalla, e28 bemarin ja Aspenin vietyä säilytystilat navetan yläkerrasta... :poff:

    [​IMG]

    Nythän täällä etelässä ei enää lunta juuri olekaan, niin kohtahan sitä vois jo Malibulla päästellä 8)

    Tuohonkin tuli ostettua eBaysta sellainen hieno digitaalimittaristo, kun ei tuossa orkkismittaristossa toiminut enää yksikään mittari :wc:
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Mikä kone tuossa Malibussa on?
    Laita nastakumit alle ja eiku suddailemaan!!! :)
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    Malibussa on ihka aito 305cid mercruiseri vuodelta -90 :D sain ilmasiks kun oli yksi pytty jumissa. Hoonasin, laakeroin ja rengastin. Hyvin skulaa. Loota on vanista nyysitty th700r4. Ainiin, onhan sitä "viritetty" 80-luvun veten 4bbl aluimarilla, peltisarjoilla ja 600cfm edelbrockilla... Juur sopiva paketti korvaamaan alkuperänen kutonen. Varsinkin kun tämä kapistus on melko minibudjetilla tehty.
     
  4. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Eikö olis kannattanut viedä kannet jollekin ammattimiehelle?
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Näin niinkuin mihin viittaat tuolla? Porttausten osalta vai johonkin muualle kuin kansisetille?

    E: Jos meinaat porttauksia, niin ei ole ensimmäiset eikä viimeiset kannet jotka porttaan. Jos kukaan ei ikuna itte treenais näitä hommia, niin mistä niitä uusia osaajiakaan ikinä tulis... Ja aina sitä sattuu ja tapahtuu :) etenkin kun kyseistä kanavaa oli jo ennestään korjailtu puhjenneesta kohdasta jonkin venttiilituhon takia.

    Ja kansisetille vein kannet kun on nykyisin tuossa lähellä ja vaikuttaa asiansa osaavalta kaverilta.
     
  6. 300

    300 2nd gear

    Pitää muistaa että tällä foorumilla on henkilöitä, joilla kaikki hoituu rahalla. Me pers aukiset joudutaan tekee itse, kun ei ole varaa tilata Chip Foosea yms tekemään autoa.
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Niin eikä siinäkään nyt tavallaan mitään väärää ole, jos on rahaa niin saahan sitä teettää muilla :D

    Itse tykkään tehdä mahdollisimman paljon omin avuin ja opetella. Sen takia tankki, imusarja, tukivarret ym. On omaa tuotantoa.

    Perävälitystä vaihtelin eilen, ja se homma kaatu sitten siihen kun asennussarjassa olikin uudempaan perään sopivat poskilaakerit. Noh, jatketaan harjoitusta kun saa oikeat laakerit haettua.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Markan seppä tekee kahden markan vahingon,vai mitenkä se oli?
    Kansien porttaaminen/kansityöt yleensä ovat hommia jossa suomalainen kaiken osaava Turakainen tärvää helposti hyvää tavaraa.

    Ei siinä mitään pahaa ole jättää vaikkapa em.hommia ammattimiehelle.Itse teen niin,ja olen säästänyt.Saan siitäkin synninpäästöä,kun eikös meitä ole kehotetttu työllistämään suomalaisia ja suosia suomalaista.

    Ei ole tarvinnut vielä Chip Fooselle soittaa;NPS(Nordic Porting service) ja Kivinummi Racing ovat toistaiseksi riittäneet.
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Ei tietenkään ole väärää teettää noita hommia jos niin kokee parhaimmaksi, tai antaa mieluummin varmasti asiansa osaavan tehdä just sen takia ettei tuu vahinkoja. Onhan sekin sanonta että köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa. Onhan siinäkin peränsä.
    En väitä että kaikkien pitäis itte tehdä kaikki tai muuten ei oo oikee rakentelija. Kansia oon ennenkin itse portannut ja koululla pystyy niitä virtauspenkissä käyttämään, niin ei jää epäselväksi sitten että oliko hyötyä vai ei.
     
  10. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Lähinnä tuota kyseistä nyrkkipajaa tarkoitin.
    Ymmärrän kyllä omat porttaukset ja ammattimiehet,mutta kyseistä paikkaa en laske ammattitaitoiseksi. Toivottavasti et tuu pettymään...
    Pelkillä puheenlahjoilla harvoin tulee hyvää,ennemmin käyttää tekijää jolla edes jotain meriittejä.
     
  11. Wade-

    Wade- Gearhead

    Noo katsotaan miten käy. Mulle ei oo kantautunut mitään huonoa kyseisestä kaverista niin en ala mitään sanomaan mihinkään suuntaan.


    Perän sain torstaina kasaan kun sain oikeat poskilaakerit.

    [​IMG]

    Viisi kertaa joutu purkamaan ja kasaamaan että sain hammaskosketuksen shimmailtua kohillee, ja sitten vaan läjään.

    [​IMG]

    Siellä se 3.55 välläri nyt lepäilee. Näyttää peräkin jytymmältä kun on tosi nopee peräkoppa :rotfl:

    Seuraavaksi olisikin sitten vuorossa bensalinjojen tekoa auton alle ja megan sähköjen vetelyä. Keskiviikkona tuli muuten haettua 2mm kuparista teettämäni pakosarjantiivisteetkin. Hintaa niille jonkin verran kertyi, mutta w5 kansiin tuntuu olevan vähän kiven alla nuo tiivisteet. Hinta oli teetetyillä about sama kuin mitä olis jonkinsorttiset valmiit maksanut jenkeissä. 4kpl teetin niin piisaa sitten myöhemmäksikin...
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Oliko murikan irroituksessa mitään, mitä ensikertalaisen pitäisi tietää? Lukko olisi odottamassa asennusta...
     
  13. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jos et välitystä vaihda niin eipä siinä oikeastaan mitään kummallisuuksia ole. Ainoastaan tuo backlash pitää säätää ja poskilaakereiden esijännitys mitä säädellään kierrettävillä säätöpalikoilla. Ne kannattaa ennen purkamista merkata vaikka jollain, niin on kasatessa vähän helpompi lähteä liikkeelle.

    http://www.jeepforum.com/forum/f11/chry ... up-933741/

    Tuossa on melko hyvä juttu 8 vartin remppauksesta
     
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ennen irrotusta mittaat sen back lashin jonka sitte laitat samaksi lukkomurikan kanssakin.
     
  15. Wade-

    Wade- Gearhead

    Olettaen että se on kohillaan valmiiksi.
     
  16. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Tulikos minkä tehoinen be-pumppu? Ja mistä hommasit?
     
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Pumppu on muistaakseni 41402 fuelabilta, eli 1500hp asti riittävä. Jenkkilästä tilasin ihan ebaysta, kun suomesta ei mistään tuntunut saavan. Hintaa tuli veroineen päivineen n.600. Tuohon tein kaveriksi megalle sellasen pwm controllerin minkä kanssa saa sitten ohjattua tuota pumppua megan kautta. Eli pitäs olla ihan katukelpoinen.

    Fuelabin pumpulle syöttää bensaa kaks 044:sta, joista toinen tulee mukaan vasta myöhemmin, ettei nyt ihan kiehuteta bensaa :D
     
  18. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Kiitos vastauksesta. Vaikuttaa tosiaan siltä, että suomalaisilla myyjillä on ongelmia saada FueLab tuotteita. Joutuu tässä varmaan etsimään tuotteita kanssa jenkeistä.

    044:set varmaankin syöttää välisäiliöön ja siitä FueLabille?
     
  19. Wade-

    Wade- Gearhead

    Juu mulla on 4l välisäiliö mihin ne 044:set syöttää tavaraa ja siihen tulee myös paluu regulta. Välisäiliön päältä lähtee tankkiin kaksi paluuta.

    Ja joo, en tiedä kuka niitä tuo maahan, mutta mistään ei oikeen ollut tietoa että milloin maahantuojalta niitä sais. Ei se hinta nyt sitten ollut kun n.20e kalliimpi itse tilattuna.
     
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Nyt on vähän ollut puuhastelut hitaalla, ei oo kovin kummosia tullu tehtyä kun odottelen kansia.

    Bensalinjat sain aikaiseksi, tein auton pohjaan kiinnikkeet mihin linjat ruuvataan noilla tuuninkikiinnikkeillä kiinni. Putkien päihin hitsasin AN10 nipat.

    [​IMG]

    Kyllä ne asiansa ajaa varmaan, vaikka ois vähän siistemmätkin voinu olla :odroll:


    Vaihdelaatikkoakin aloin tuossa pähkäilemään... Ensi kesä olisi tarkoitus ajella A833:sella, mutta tutustuin tarkemmin BMW:n tarjontaan. Tarkemmin ottaen GS6-53DZ laatikkoon, joka tuntuu aika kovia lukemia kestävän ainakin bemareiden perässä. (+1000hv/+1000nm) Ainakin pääakseli on aika jyty noissa, 35mm paksu.

    Kytkinlevyihin pitäs ainakin vaihtaa keskiö ja varmaan sovitella omasta lootasta kytkinkoppa siihen. Kardaani pitäs myös tehdä varmaan tukilaakerimalliseksi että saa johonkin väliin liu'un, kun tuo loota on kiinteällä laipalla. Lähinnä touhussa kiinnostas hinta, kun nuo GS6-53DZ pyörii 700-1000e hinnoissa vs. 2500-3500 T56:sista... Noh katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!