Waden romut (TT Duster, Oldsi, Impala, Chevelle ja muut)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- 3rd gear

    Se on nyt kiinteä 15 astetta. Laitan hei jakajan jossa hyödynnän alipainekelloa kruisaillessa, ja lukitten mekaanisen ennakon johonkin 15-20 väliin.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Bongattu tiksin ruisinkissa, ei löytyny parkkikselta lähempään hämmästelyyn...
     
  3. Sulla, kun on Ford, niin sen voi tehdä myös näin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Noita Fordin 2-toimisia alipainekelloja saa Rockautosta 30 taalalla.

    EDIT; Kuvassa on kyllä draw thru eikä blow thru. Ehkä se toimisi silti?
     
    Muokattu: 21.5.2022
  4. Wade-

    Wade- 3rd gear

    Voisi tuommoistakin kokeilla, joskus mulla oli bemarin ekassa versiossa sellainen saabin kello, se pelasi ihan ok. "Haasteeksi" tuossa muodostuu se, että jos toisella puolella on imusarjan vakuumi ja toiselle puolelle tulee ahtopaine, liike on samaan suuntaan. Täytyy pohtia hetki, millaisella systeemillä sen saisi pelaamaan fiksusti. Hienointahan olisi saada niin, että mek. Ennakkokin olisi käytössä ja tuolla kellolla saisi vaan ennakon myöhäistettyä sinne 20 tienoille ahdoilla...
     
  5. Wade-

    Wade- 3rd gear

    Siellähän se tönötti toisessa välikössä, monia näytti kiinnostavan.... Anto varmaan hyvän vaikutelman, olinhan esim. Kaasarin pohjan vakuumiliitännän tulpannut moottoripukin "lukitussokalla"...

    Itse itselleni vastaten tuohon vakuumihommaan, täytyy katsoa että liikeradat riittää, mutta saahan sen ihan yksikammioistakin kelloa käyttämällä toimimaan. Jotain modiksia tarvii...
     
  6. Arkkumies

    Arkkumies 2nd gear

    En kyllä tosta löytäny että miten se 8-pin sais parempaa kipinää kuin 4-pin, ellei semmosen kanssa kuulu eri puola.

    Tein just kaasarin vaihdon yhteydessä omaan autoon tommosen HEI-sytkän Duraspark-jakajalla, 4-pin HEI moduulilla ja vakio TFI-puolalla. Halpa ku mikä, hyvin tuntuu pelaavan ja yksinkertanen väsätä.
     
  7. Tässä ketjussa ainakin väitetään niin. En ole asiasta mitään mittaustuloksia nähnyt, mutta tuskin se kehitys on ainakaan taaksepäin mennyt.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  8. Wade-

    Wade- 3rd gear

    Joo tuollasta duraspark jakajaa ja hei-modulia itsekin meinasin. Muutamiin on tullut tuollainen väsättyä, ovat hyviä.

    Jakajaksi hommaan sellaisen jossa on se 2-kammioinen vakuumikello, mutta vakuumi/paine kytketään ainoastaan siihen etummaiseen paikkaan. Tällöin se aikaistaa alipaineella ja myöhäistää ylipaineella. (2 kammioisen kalvon liikerata on pidempi, joten myöhäistys onnistuu)

    Yllättävän paljon samanhenkistä pohdintaa ja toteutuksia löytyi foorumeilta joissa harrastavat Turbo tipparelluja.
     
  9. Tuli tuosta mieleen, että muutama vuosi sitten rakenneltiin kaverin romanialaiseen ihmeautoon HEI-sytkä ja hyvin toimi. Sitä 4-pinnistä HEI-moduulia on käytetty eurooppalaisissa autoissakin, esim. Sitikoissa, Relluissa jne.
     

Kerro tästä muillekin!