Waden romut (TT Duster, Oldsi, Impala, Chevelle ja muut)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Heipä hei!

    Kyllähän tämä on koko ajan eteenpäin mennyt, vähän huonosti olen vain päivitellyt. Täksi kesäksi en kyllä saanut kuntoon, johtuen muista harrasteautoista sekä budjetista ja ajasta. Hieman myös vaikutti amerikan maalta tulevien osien pitkä toimitusaika.

    Imusarja on lähes valmis, välijäähdytin, ahtoputket jne. on tehty. Välijäähdytin löysi paikkansa maskin ja jäähdyttimen välistä, johon se mahtuu juuri ja juuri millilleen.

    Kennolla on kokoa 600x480x89. Ahtoputket ovat 3" ja intercoolerilta imusarjalle 4".

    [​IMG]


    Kuvan ottamisestakin on jo jonkin verran aikaa. Nykyisin ei ainakaan ihan noin sotkuinen talli ole :lol:

    Nokka-akselikin saapui loppujen lopuksi Schneider cams:ilta, asteita tuli 246/250 @0.50" ja nostoa 0.672/0.680" 1.6 vippasuhteella.

    Tällä hetkellä alakerta on koneistettavana R-koneistuksessa, lohkoon tehty aarporaus ja linjahoonaus, nyt tasapainotetaan, porataan ja höylätään.

    Lohkosta siistin ja suurentelin öljykanavia, putkitin pelkääjän puolen main galleyn, tukin kuskin puolelle tulevan nostajien öljykanavan, sekä tein rajoitinnapit 1 ja 3 pukkien nokka-akselin öljykanaville (3,3mm reikä)

    Betoniakin tuli lohkoon lykättyä, vähän yli puolenvälin.

    Kytkimeksi valikoitui RAMin tuplalevykytkin alumiinisella vauhtipyörällä, sen luulisi pitävän riittävästi.

    Hankintalistalla olisi vielä bensapumppu, regulaattori, venttiilijouset ja tuhottomasti kaikkea muuta pientä ja suurempaa.

    Anteeksi sekava postaus, voisin jatkossa koittaa päivitellä enemmän. :eek:

    [​IMG]
    Tässä vielä kuva Wisecosta. Nuo tosiaan tulivat customeina, 32,5cc montulla ja muutenkin vähän customspekseillä. Renkaiksi saapui viimeinkin tämän viikon tiistaina Total Sealin AP:t. Moottorin koneistus oli niistä kiinni, sillä tasapainotus ei onnistu ilman m-renkaita, ja kyseisiä renkaita odottelin liki 3 kk :odroll:
     
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Viikonloppuna tuli naitettua puolat yhteen venakoppien kanssa.
    [​IMG]
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    Helou.

    Eteenpäin on taas menty. Perjantaina tuli haettua lohko ja muut hilppeet R-Koneistuksesta. Kivuliaan rahanluovutussession jälkeen tavarat lastattiin kyytiin, mutta mieli oli hyvä, sillä nyt on ainakin alakerta sitten kunnossa.
    Jälki näytti erittäin hyvältä, ja tahtikin oli varsin nopea, sillä koko hoito oli ollut valmiina jo 3 päivää osien viemisen jälkeen.

    Mittailen toki vielä kaikki välykset plastigagella niin näkee missä mennään :wink:

    Mietiskelin tässä että mimmoisia painoja muilla on noissa moottoreiden osissa? Itsellä oli veivin paino 507 g, ja mäntä painoi kaikkineen 740 grammaa. Kampiakseliin jouduttiin laittamaan 350 g mallorya että saatiin tasapainotettua :-?

    Nyt seuraavaksi olisi sitten suunnitelmissa sorvata holkit runkopukkeihin, jotta saa korsettilevyn kiinni alakertaan. Pidemmät studitkin tuli jo jenkeistä tilattua että saapi kiinni. Toivottavasti tulevalla viikolla ehtis/pystyisi tekemään koulussa ne muutamat holkit.

    Piti taas vähän koekasata konetta... 8)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kyllähän se siitä alkaa sitten kasaantumaan. Vielä pitää siistiä vähän pakosarjoja ja tilailla Black satinia niin saa pakosarjatkin kuntoon.

    Megan johdotuksiakin pitäis alkaa laittelemaan kuhan jaksaisi. Tosin eipä niissä kovin suuria ihmeellisyyksiä ole kun on lähes valmis johtosarja.

    Tosiaan tällaisella kapistuksella tuli päästeltyä loppukesä kun ei dusteria kerinnyt saamaan kuntoon. Tosin aika paljon meni kesästä aikaa tämänkin ajo- ja katsastuskuntoon saattamiseen, että olisihan tuo dusterikin varmaan jo hieman pidemmällä jos olisi vain sitä puuhannut... :poff:

    [​IMG]
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Veivit on kyllä kevyet, mäntä pikkulohkon männäks aika normii, renkaat vissiin n. 60g, tappi alun toistasataa.
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Juu no nyt kun tarkistinkin tuossa tallilla niin mäntien paino ilman mitään oli 535g.

    Etsiskelin vähän noista veivien painoista infoa, niin näytti eaglen H-veivit painavan n.695g kappaleelta. Onhan noissa jo hieman eroa... :odroll:
     
  6. SBM

    SBM 2nd gear

    Punnitsin oman tulevan sbm koneen osia tossa viikko sitten.
    -Ross d-dish stroker custom männät 449g/kpl, 4.03" poraukselle.
    -tapit 120g/kpl
    -tupla spirolockit/mäntä 3-4g, vaaka heilui noiden välillä. Ja 32kpl spirolokkeja oli 39-40g.
    -1.5/1.5/3.0 mm renkaat/mäntä 36,5g
    -molnar h-profiili sbc 6.125",2.100"/.927", 620g/kpl
    Ja akseli on molnar 4.125", ei vielä puntitettu.
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Täytyypä huomenna vielä itekin mittailla noi tappien ja muitten hilujen painot ja listailla ne.

    Saa nähä mimmoinen tuosta tulee, kansitasosta otettiin 1,2mm veke niin että männät tulee tasan dekkipinnan kanssa, kansipaffit on 0.040 cometicit niin jää tuo squish alue siihen noin milliin.
    Laakerivälykset tuli katottua niin ne oli plastigagen mukaan siinä 0.003 kohilla, mikä lienee ihan OK kun öljyksi tulee varmaanki 10w-60 valvoline...

    Viikonloppuna pääsee sorvailemaan holkit stud girdlen alle niin saa niputettua alakerran (toivottavasti) :wink:

    [​IMG]
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onks lohko minkä ikänen? Noissa ei kansitasot oo kauheen paksut et ei välttämättä oo hyvä idea lähtee sitä entisestään ohentamaan kun sylinteripainetta kuitenkin siunaantuu. Tuppaa tasot halkeilemaan pultinrei'istä. Uudemmat lohkot on tossa suhteessa kehnompia, jostain 80-luvulta ja kaikki magnumit.
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Toi lohko on -69 340:nen. Olin ainakin kattovinani että olis suht reippaasti tuossa vielä kansitasossa paksuutta, kun tuota ei oltu varmaan ikinä edes suoristettu, kun vakio männät tuli just sen verran yli dekistä kun pitääkin.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tuotantolohkoissa vissiin paha panna tosta paremmaks, ja muutkin vaihtoehdot taitaa olla aika kortilla.
     
  11. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas menty vähän eteenpäin, viikonloppuna sain sorvattua holkit girdlen alle sekä holkin laatikon maljan ja hydypainelaakerin väliin. Nyt ois sitten siltä osin tekemiset tehty. Sain myös askarreltua nestekytkimen vivuston, sekä yhteyden megasquirttiin. Nyt ois kaikennäköstä pientä puuhastelua kuten jarrulinjojen ym. Tekemistä.

    Marteliukselta tuli tilattua puoli litraa Turbo blueta pakosarjoihin, turbon pakopesiin ja downpipeihin. Kuvatuksia laittelen myöhemmin.
     
  12. Wade-

    Wade- Gearhead

    Re: Plymouth Duster -70 Twin turbo (Ja vähän muitakin...?)

    Hieman on taas edistytty, mutta melko hitaasti mennään tällä hetkellä.
    Pakosarjat ja muut hilppeet tuli pinnoitettua

    [​IMG]

    [​IMG]


    Hitaasti on edetty kun on pitänyt keskittyä tosissaan vähän kouluhommiinkin ja väliprojektiksi tuli haettua kuvankaunis Aspen

    [​IMG]

    Se päivitetään keulastaan vanhemman näköiseksi ja maalataan kermanvalkoiseksi. Tämä aspen on 14 vuoden seisonnasta huolimatta lähes täysin ruosteeton. :eek:
    [​IMG]

    Dusterista tuli pohjamaalailtua konehuone, jotta saa taas uuden pintavärin vedeltyä sinne...
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Mitä pinnotetta laitoit? Täältä saattaa löytyä aspen osaa jos tarvis.
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    ..kuvankaunis, vai kuvan "kaunis"..
     
  15. Wade-

    Wade- Gearhead

    Pinnotteeksi tuli tech linen turbo blue. Aspeniin ei toivottavasti enää kummemmin osia tarvitse, ainoa mikä tällä hetkellä olis hakusessa on vesipumppu niin sais slantin laulamaan. Ei raaskis melkein autoa kalliimpaa vesipumppua ostaa
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Kutosen osia ei oikeen oo.
     
  17. Wade-

    Wade- Gearhead

    Hellou.

    Eilen edistyi taas hiukan, tuli askarreltua takaluukkuun lattiamattoa (terassimattoa) jotta siitä sai hieman siistemmän.
    [​IMG]

    Takaluukusta puuttuu vielä keruusäiliö sekä fuelabin iso pumppu. Nuo kaksi Boschin 044:sta toimivat syöttöpumppuina fuelabin pumpulle. Tankkiinkin tuli laitettua ihan moparin orkkis 10-73ohm. anturi, jotta saa orkkis bensamittarin toimimaan :wink:


    Tänään ilta kului rattoisasti konehuoneen uudelleenmaalauksessa.

    [​IMG]
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Hieno on väri!!!
     
  19. Wade-

    Wade- Gearhead

    Kiitos! Väri on fordin värikartasta, osui lähimmäksi tuota pintaväriä mikä autossa on. Sitten kun auto on aika maalata kokonaan yli niin vedetään tuolla sävyllä.
     
  20. -TH-

    -TH- Gearhead

    Hieno peli. Hyvä väri. Hieno pata.
     

Kerro tästä muillekin!