Wagoneeriin moottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 9.1.2018.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ois -80 luvun alun Wagoneer jossa ollut Valmetin kone ja tarkotus ois asentaa Fiatin kutoskone traktorista,onko kukaan moista svappia tehnyt?
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ei mitään hajua muuten, mutta yks pisti aikoinaan Fiat traktoriin vastaava pohjaisen Fiat kuorma-auton moottorin, sillä tuli kulkua traktoriin.
    Tuolta pohjalta, vai liekö vain pumpun säädöissä eroa että toinen kiertää?
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Laitettiin 5,7 gm diesel, hyvä tuli, etukardaani meinasi rajoittaa ;)
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    6 pyttynen kestää jenkaa ihan eri tavalla mitä nelipyttysett hakkaajat.

    Siks kutostraktorit saa kulkemaan kovempaa ja kone ei räjähdä heti. Siks ne voi olla säädetty jo alkujaan kovemmille jenkoille.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei nyt lähellekään samanlainen swappi, mutta mulla on 1963 f100 fordissa cumminssin 6bt. Eli varmaan aikasamanlainen malmikasa. Etuakselipainon kanssa sai olla tarkkana. Ei olis menny etuakseli millään alle 1200kg, jos olis pitäny moottorin vakio paikassa.
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Fiatinkoneet on kierroskoneita jopa raktoreissa. Fiatin nelos turbodiesel saa FSJn kulkemaan paremmin ku bensakutosella eikä se ilman turboakaan laiska ole; ero Valmettiin ku yöllä ja päivällä Fiatin hyväksi.
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Joops mulla on 3,5 kuorkkikone Rangessa ja traktorissa 5,2. Jälkimmäinen ottaa kierroksia ihan eri tahtiin, mutta ei senkään kierrosalue kovin laaja ole, jos vertaa johonkin henkilöautodieseliin. Mutta Fiatin kone kestää melkein sellasenaan laittaa ahtimen kiinni, kansipahvi ehkä kannattaa vaihtaa uuteen varmuuden vuoksi.

    Vakionahan noissa ei koskaan mitään hirmusia vääntölukemia ollu

    Joskus piti asentaa Fiat NC90:sen kuutonen Ramchargeriin mutta ei koskaan päästy maaliin kun suunnitelmat muuttu ja moottorikin myyty. Se olisi voinut toimia, koska esim. Land Cruiserin tms moottorilla tulee ongelmaksi, ettei moottori pääse harvojen välitysten takia oikein vetoalueelle ja alavääntö puuttuu.

    Pumppuvikojahan noissa on toisinaan, tai tiedän pari tapausta että hukkuu tehot keskialueella, voi toimia tyhjistä ja sitten täyskaasu. Tai muuten vaan ottaa laiskasti kierroksia. En tiedä syytä. Mutta niitäkään vikoja ei ole paljoa, melko idioottivarma moottoriperhe.

    Ai niin Range menee vapari-nelosella ihan mukavasti, kiihtyminen ehkä hiukan laiskaa mutta ei johdu tehon puutteesta niinkään kuin moottorin luonteesta. Paljon yli 80:ä ei kuitenkaan ole mukava ajaa kun välitykset on senverta tiheät 70-lukuisessa. Sitten kun pistää trailerin perään olisi mukava olla kuutonen, ilman kärryä rötistää menemään jyrkätkin mäet matkavauhdin hiipumatta.

    Mutta mitenkäs se voimansiirto kestää Jeepissä varsinkaan ahdetun moottorin vääntöjä, kun ei se tykkää valmetinkaan väännöstä? Tai no se hyvä kuutosessa että tulee käytettyä ees vähän kierroksia eikä ajeta ihan tyhjäkäynnillä kuten valmetilla tai neloskoneella.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pistin just tohon vehkeeseen 6.2 rieselin. Sen jälkeen oli vähän aikaa Chevy Tbi ja viiminen pannu oli Cadillac 500cid:rotfl:.
     
    hantta ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olisin varmaan himoinnut sitä itelleni aikoinaan, jos oltaisiin heti laitettu 6,2 diesel ;)
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Ööh,nyt ois sevyn 6.2d hommattuna.passaako jokin gm laatikko jeepin jakolaatikkoon? Jeeppi on -76 eli jakolaatikko on vänkärin puolella,joissakin jeepin malleissahan on käytetty 350 ja olikos 400 askia??
     
    hantta tykkää tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos on th 400, hommaa jostain Chevyn laatikko, tai kuoret, sisukalut sopii suoraan
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Siis muuten sama laatikko, ulostuloakseli eri 4x4 malleissa, mutta kuoret aina samat.
     
  13. cuda69

    cuda69 Gearhead

    400 on chevyn laatikko ja nyt paikollaan 3 vaihteinen manuaali
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Wagoneerin AMC:n kasin takana 70-luvun malleissa automaatti aina TH-400, mutta se on AMC:n kuorilla ja siihen ei mikään GM:n kone sovi tilalle suoraan. Mulla on korjaamolla nyt kaksi tolla tekniikalla, toinen asiakkaan ja toinen mun oma...
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Manuaalit on myös AMC:n kasin ja samalla kuutosen jaolla (niissä kun on sama jako vuodesta 1972 lähtien), siksi kuutosen kasittaminen on helppoa...
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tuo on vuosimallin perusteella dana 20 jakolaatikolla ja siihen saanee jotenkin gm th400 askin naitettua.73-79 on tuo 20 ja minun jeep on 75-77 välille ja alunperin kutosella ja manuaali
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Siis jos ei ole 4x4 automaattia, niin pitää hommata koko loota, lieneekö aina 4x4 ulostuloakseli sama, sitä en tiedä?
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja tarkennan; 4x4 th 400 laatikoita kyllä on, mutta ne on pääsääntöisesti letukan jaolla ja np jakiksiin.
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ok,mulla on sevyn 6.2 dieselkone olemassa :)
     
  20. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

Kerro tästä muillekin!