WCSC 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 18.4.2008.

  1. mceläin

    mceläin 1st gear

    no jos auto on 4d sedan ja moottori edustus caddystä ni eiks oo loogista et toosa on th 700 :rotfl: :rotfl: :rotfl: ja kaikki sanoo et se ei kestä mut kattellaan sitä ratioo :odroll: ja akke; ei polkimet oo liian kaukana vain jalat o liian lyhyet
     
  2. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Kiitos järjestäjille myös täältä. Pienen näköinen porukka teillä siellä oli hommissa. Siihennähden kisat onnistuivat mielestäni hyvin.

    Piti vain suorittaa lisenssi, mutta Käkö "sai ylipuhuttua" osallistumaan myös itse kisaan. No eihän sekään hullummin mennyt 8)
    Palkintojen jako jäi vähän ihmetyttämään. Pidettiinkö sellainen jossain? Lähtöalueen toimitsijat eivät siitä tienneet mitään?

    Jollei sieltä suurta rahasummaa :rotfl: :rotfl: ole tulossa, niin lahjoitan mahdollisen palkinnon järjestäjille uudelleen kiertoon :wink:

    Jari no:865
     
  3. Impala SS

    Impala SS 1st gear

    Aina jaetaan palkintoja kisan jälkeen.

    Mutta lisäksi pitää Porissa jakaa WCSC palkinnot, ja sen varten pitää laske pisteet, että edes 95% olisi oikein. Tämä venyttää palkintojaon ajakohta pikkusen aina viimeisessä kisassa.
    Mutta suurin osa oli paikkalla kun jaetiin palkintoja.
     
  4. tha022

    tha022 Gearhead

    Pytyt tulee perässä kotia.
    Päättivät jättää jakamatta kun porukka häipy niin kauhialla kiireellä.
    Cup pytyt olivat vielä ruotsissa toimittajan ryssimisen takia.
    Näin kerrottiin kun kävin kysymässä.
     
  5. wcof

    wcof 1st gear

    wcc

    kiitokset järjestäjille hyvistä kisoista, ja toivotaan että saadaan lisää porukkaa kisojen järjestämiseen edelleenkin. nyt alkoi olemaan kilpailujen osanottaja määrä kohdallaan ja toivotaan ettei ainakaan vähenisi. t:sb817
     
  6. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Saatiinhan mekin nyt sitten Cupin voitto Raketilla.

    Luokkahan on Street Bracket.

    Oldsmobile Forever!
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onnea Cadillac390Man:lle.

    Piti tulla katsomoon, mutta en saanut porukkaa mukaan. No ensivuonna sitten. Onnistuisiko Raketti-lehteen bracketti -jutun kirjoittaminen?
     
  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Vois tullakin, kun toi pokaali postiluukusta kolahtaa.

    ...ja todennäköisesti muihinkin "oman" kerhon lehtiin...
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi palkinto juttu voidaan laittaa mun piikkiin, rupesin niita tilaileen hiukan myohassa ja toimittajalta oli just lahtenyt kuorma suomeen pain ja noi ei kerennyt siihen mukaan :oops: Oli siina pikkusen muitakin juttuja ohjelmassa etta paasi unehtumaan.
    Osakisa pytyt tuli taalta paikalliselta puljulta milla ei oolu mitaan isompia sopevia niin se meni nyt sitten nain talla kertaa.

    Ja kaikille innokkaille: seuraavat kisat on(luultavasti) ens kesakuussa, saa tulla tallilla poikkeen tai ottaa muuten yhteytta.
    Kerkee viela vahemman tekemaan naitten kisojen eteen jos joutuu erikseen kaikkia pyytamaan. Ne keta nyt tekee naa kisat tulee vaan aina itestaan paikalle, eika mulla ainakaan ole mitaa hinkua etta saa ruveta rukoilemaan ketaan auttamaan.

    Niin, ja tosta aikataulusta. Aamullahan sanottiin etta ajetaan noin puoli kolmeen aika-ajoja, ja kello oli 15 yli 2 kun saatiin rata luutattua ja sitten mentiin kierros loppuun.
    Ei sekaan musta fiksua olis ollu etta pari luokkaa olis saanu kierroksen enemman kun muut.
    Nyt oli vaan niin paljon vehkeita etta ei keretty enenpaa. Kylla siina ymmartaakseni mentiin niin kovaa tahtia kun oli turvallisuuden nimissa mahdollista. Radan paassahan on mutka, ja kylla siina on pakko odottaa etta edelliset on paassy siita mutkasta. Jarrumatkaa tohon mutkaan on vaan 450m, eli jos sielta tulee 10s auto nii radan paassa on aikaa alle 20s paasta alta poijes.
    Katsastettuja oli muistaakseni 105. Kerran on ollu 99 vehjetta ja se oli samanlainen paiva. Sopeva maara olis varmaan 80 kintaalla, siis etta kerkeis ajamaan oikeen kunnolla. :odroll:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuollainen avun tarjoaminen radan putsaamisessa ei ole koskaan tullut mieleenkään,mut erittäin hyvä idea/huomio!
    Siitä varikoltahan olis useampikin tiimiläinen joutanut hyvinkin radan siivoamiseen :D

    Radanrasvauksia sattuu,se on tosi asia ja nytkin kyseessä taisi olla auto,joka ei ole koskaan aiemmin rataa rasvaillut?
    Toivottavasti ei ko.autolle aiheutunut mitään sen suurempaa tuhoa vaan olis nopeasti taas ajossa/kisoissa!

    Kyllä mua ainakin harmitti tuo viivästys meidän kuskin(ja muidenkin) puolesta sillä se alkaa olla jo tosi kallista siirtää kalustoa satoja kilometrejä ja sit pääsee ajamaan vaan 2-3kierrosta,mut tässäkin taitaa päteä se et kun harvoin saa niin se tuntuu sit paremmalle kun saa :lol:
     
  11. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Radan rasvauksia jos sattuu niin eihän sille mitään voi ja silloin tottakai joudutaan odottamaan niin kauan että rata on putsattu, se nyt on selvää. Aikaisempi piilo vittuiluni ei tätä koskenutkaan vaan alla olevaa..

    Autoni hylättiin koska järjestäjät väittivät että autoni oli heittänyt tipan ATF öljyä autoni ETEEN (ei alle).. mitään vuotoa ei löytynyt. Eli tippa oli tullut edellisestä autosta. Eli suhteellisuuden tajua ois hyvä löytyä tippa miehiltä eli jos maassa on tippa öljyä ei siitä pidä hylätä lähintä autoa vaan katsoa tuleeko jostain öljyä.

    ja mitä vaikuttaa jonkun muun tiputtama tippa maassa verrattuna siihen että finaalit ajetaan Sateessa???

    Jos en olisi tullut vaan huvikseni kokeilemaan olisin tehnyt valituksen mutta kun ei ollut kyse piste taistelusta en viitsinyt maksaa 50€ protestimaksua.

    Eli toivon että tästä nyt ei kukaan suuttuisi vaan opittaisiin katsomaan tarkemmin vuotavatko autot oikeasti!!
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tää on mun mielestä "ongelma" ainakin fyyran kisoissa, en oo muutamaan vuoteen käynyt WCC:ssä, niin en tiedä miten siellä näitä "kykkijöitä" lähtöalueella lienee? Mut se on kylmä totuus, että noi kykkijät häiritsee ainakin mun ajosuoritusta, eikä pelasta miltään. Jos autosta tulee tippa, niin sen voi pyyhkiä pois, jos sieltä tulee kamaa oleellisesti, sen huomaa kykkimättäkin. Kattoo Ruåttin tai jenkkien kisoja, niin siellä pärjätään kummasti ilmankin noita "konttakalleja".
     
  13. tha022

    tha022 Gearhead

    Samaa mieltä vipottajan kans.
    Täytyy myöntää että meni hieman pasmat sekaisin kun kaveri hyppäs yhtäkkiä kontalleen auton viereen, tottakai ekana tuli mieleen että nyt hajos jotain ja jäin kyttään lähettäjältä sammutus merkkiä.
    Mutta kun ainoo merkki oli että menepä stageen niin oli siinä sitten meikäläinen hieman ihmeissään.
    Toivoisin tulevaisuudessa rataryhmältä hieman hillitympiä otteita.
    Voin sanoa että kun itse toimin aikoinaan ratatyhmänä eiku ryhmässä niin näin kyllä ihan selvästi auton alle, eteen ja päälle vain istuskelemalla tuolilla radan sivussa.

    Mutta sanotaan nyt kuitenkin kiitokset kaikille jotka oli töissä ja järjetämässä WCSC-08 kauden!
    Oli hyvät rallit ja toivotaan enskauteen samaa menoa. 8)
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eihän kuskin tarvi kattoo ku lähettäjää ja joulukuusta, mitä niitä muihin edes kiinnittää huomiota vaikka heiluisivat alasti siinä vieressä.
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Muutaman kerran on rataa siivottu satoja metreja sen takia kun ei oo otettu autoa poijes kun on tullu lahtoviivalle ''VAAN MUUTAMA'' tippa.
    Aika akkia oppii varovaiseks ton suhteen, ehka tosin joskus liiankin varovaiseks.

    Mutta pointti tolla kyttaamisella on se etta ei tulis tunnin siivous taukoja :soosoo: Sillon ei oo kellaan mukavaa.
    Jos joku otetaan lahdosta poijes ja se kuikuttelee siita, niin se ei mua haittaa. Siihen on aina joku syy. Ei me siita ketaan huvikseen pois oteta.
    Ja normaalistihan auto on otettu vaan sivuun missa homma on tarkistettu, ja jos kaikki on OK niin on paassy siita seuraavaan valiin.
    Mutta jos rata rasvataan/kastellaan sen takia etta etta ''ei sielta paljoo tullu'' niin se kylla v###ttaa mua.
    Ja varmasti jokaista radan luutaajaa ja kuskia ja yleisoa.

    Jos autosta lentaa esim. laturin remmi, eihan me voida tietaa etta onko siella sahko vesipumppu vai remmivetonen. Se on pakko ottaa pois koska jos siella on remmivetonen pumppu niin takuuvarmasti radalla on vetta jokunen metri, tai jokunen sata metria.

    Keskitytaan vaan omaan ajamiseen, ei niita kyttaajia tartte kytata, kylla ne sitten nayttaa siten etta naatte jos jotain probleemia on.

    Ja tosta siivoomisesta. NHRAlla on pikkusen edistyneemman siivous systeemit kun meilla. Siella siivotaan 100m siina ajassa kun meilla 10m.

    Henkilokohtaisesti en kylla nae kun istun tuolissa 3-4m paassa aurinkonpaisteessa auton alle missa on 10cm maavara. Jos jotain meinaa oikeesti nahda niin kylla siina on pakko kyykkia.

    Mehan nyt ilman muuta tarvitaan tommosia erikoismiehia radanvarteen ens kaudeks. Voidaan kaikki istuu tuoleissa ja ennetaan kaikkien ajaa rauhassa. Ei siella muutama tippa ilmeisesti mitaan haittaa :odroll:
    Tervetuloa :wink:
    PS. ens kaudella jos tuutte ajaan niin kattokaas siella radan paassa mimmonen maara siella on kaikenlaista laikkaa autoista valuneista nesteista. Saa sinne toki tulla toimitsijaksikin, siellakin paassa on aika vahan vakee. :-?
     
  16. SQ

    SQ Gearhead

    Suuret kiitokset taas minunkin puolesta järjestäjille ja muillekin mukana olleille. Oli mukavat kisat ja muutama nimimerkkikin täältä sai taas kasvot. 8) Vähän itsekin ihmettelin näiden "kyykkymiesten" aktiivisuutta, varsinkin vasemmalla radalla. Erityisesti pudotusajoissa tuntui sivustaseuraajasta aika raakalta se touhu. :odroll: Noh, jos tolla estettiin yksikin radan rasvaus, niin hyvä.
    Joka tapauksessa, autoja oli paljon (nopeita ja hienoja!), hyvään tahtiin ajettiin ja hauskaa oli. Onnittelut erityisesti Chevy 2:lle enkasta, tha022:lle koko sarjan menestyksestä ja Skinnarsille upeasta ysin alituksesta.

    Kuvatuksia: http://s277.photobucket.com/albums/kk61 ... ri%202008/ (mä ryssin taas tuon kuvien järjestyksen, mutta eiköhän noista pääasia tule kuitenkin selväksi)

    Digipokkarilla kuvattu video Skinnarsin 8.8 ajosta. http://www.cc.puv.fi/~oh/auto/vids/Skinnars_8_8.MOV (14.4mb)

    -Osku
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    No vaikkapa niihin punapukuisiin ukkoihin, jotka harrastavat X-hyppelyä auton vierellä. Ei se lähettäjä, eikä se kuusikaan yleensä näytä merkkiä että auto sammuksiin (Voishan tietysti kuuseen jonkun HÄTÄ -valon laittaa, mutta kuka sitä nappia sitten painaisi...).

    Kolmatta kertaa kun joku pomppaa vierestä ylösalas, niin väkisinkin alkaa vähän ziigaamaan tarkemmin että joko sieltä kohta tulee sammutuskäsky. Ei mulla ainakaan ole varaa räjäyttää tota mosaa huvin vuoksi, niin mielummin sammuttelen sen jo viivalla jos on tarvis.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ihan oikeesti, suosittelen, että et kato sinne auton sivulle ollenkaan. Lähettäjä ei varmasti komenna viivalle jos joku huutaa kuulokkeisiin että vuotaa. Ja joku tulee kyllä tuulilasin eteen huitoon kurkku poikki merkkiä jos tarve on tai vääntää päävirrat takaa pois.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Putkinäkö ei oo vielä tarpeeks kehittynyt, etteikö noita poukkoilijoita noteerais. Mut eniten mä kyseenalaistan sen poukkoilun tarpeellisuutta, miten svenskit ja jenkit tulee toimeen ilman sitä?
     
  20. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Minä ymmärrän kyllä vuototarkastelu problematiikan tuossa lähtötilanteessa. Ei niitä nesteitä kovin helposti erota etenkään auton alta joka on varjossa, pakko siinä on tarkasti tilannetta seurata ja päätökset tehtävä nopeasti. Ja jos sillä radan rasvaus estetään on se vain hyväksyttävä.

    Isompi ongelma tulee siitä jos virheelliset "vuototuomiot" vaikuttavat kilpailun kulkuun kuten nyt ilmeisesti tapahtui, jokin joustava reagointikäytäntö niihin varmaankin olisi paikallaan. Street Bracketin pudotuskaaviossa Gyrus taisi tällaisen tuomion kohdata ja vastustaja sai sooloon edeten finaaliin. Tästä jäi minulle paha maku muuten mukavasta päivästä.

    Uudemmissa menopeleissä ilmastoinnin kondensiovettä saattaa tipahdella kun burniksessa auto heilahtelee vaikka ilmastointi olisi ajoissa pois päältäkin. Joissakin menopeleissä ilmastointia ei saa päältä pois olleenkaan. Yksi tällainen tuomio taisi Porissa tulla, aiheuttaen ettei kilpailija saanut kuin yhden aika-ajovedon todellisen radanrasvauksen lyhennettyä aika-ajoa.

    Edellä mainittu vain selvennyksenä miksi aiheesta syntyi keskustelua, kenelläkään ei varmaan ole mitään sitä vastaan että vuodot estetään ajoissa ja kisat ovat sujuvat. WCSC on hieno sarja ja on mahtavaa että löytyy ihmisiä jotka mahdollistavat sen niin kilpailijoille kuin katsojillekkin. Porissa on upeat puitteet ja hyvät järjestelyt sitä ei kannata kenenkään unohtaa. Kiitokset kaikille ja ensi kesänä jatketaan.
     

Kerro tästä muillekin!