webasto kettuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja hanekki, 10.10.2008.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    eli kyseessä W124 300TE-24v -90.webasto (BBW 46) laitettu uutena paikoilleen.nyt semmoinen ongelma että annostelu pumppu ei saa virtaa.itse pumppu pelaa se on testattu.onko tietoo mihin mersu on asentanut uutena webaston ohjainboksin,eilen purin puoli autoo enkä löytänyt.olisin tarkistanut sulakkeet boksilta koska siellä pitäisi olla kolme sulaketta.tai onko antaa vinkkejä mitä kannattaa ruveta tutkimaan.
     
  2. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    vanhemmissa S malleissa boksi oli apparin jalkatilassa, en tiedä tuosta 124sesta, oletko tarkastanut ylikuumenemissuojan, se voi olla kuitattava tai sellainen mikä palaa poikki ja on aina uusittava, se on siinä kattilan päädyssä
     
  3. hanekki

    hanekki 3rd gear

    koitin eilen sitäkin ottaa pois mutten saanut.pitää v-loppuna ottaa veke.
     
  4. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Mulla Webaston boksi W124:ssa on apparinpuolella konehuoneessa tulipeltiä vasten pystyssä. Ja on tehtaalla asennettu laite. Boksi ilmeisesti voi olla asennettu lähestulkoon minne vain. Näin mersuforumeilta käsitin.

    Pitäisi itse myös perehtyä kyseiseen lämmityslaitteeseen kun en ole saanut sitä vielä syttymään. Maadoitusvian korjauksen jälkeen lähtee käyntiin, mutta ei syty, ja sammuu. Vikaa on ainakin löpön saannissa.

    Hyvät sivut:

    http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... /bbw46.pdf
     
  5. -TH-

    -TH- Gearhead

    jos tulppa on rikki,niin löpö ei ala virtaamaan, eli naftaa ei tule jos se syty ajallaan. näin olen ymmärtänyt noiden vehkeiden toimintaa.
     
  6. hanekki

    hanekki 3rd gear

    tulppa pelittää....
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    naftapumppu ei lähde jos on jokin hehku,liekkivahti,lämpöanturi,yms vika päällä.
     
  8. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Näin juuri. Hehkutulpasta oli lanka palanut. Langan päät yhteen pihdeillä ja taas toimii kuten pitää. Jostain pitäisi uusi saada. Kenelläkään mitään kontakteja?

    Ohjeiden mukaan myöskin lämpötilasulake(temperature fuse) aiheuttaa syöttöpumpun toimimattomuutta.
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Meillä pitäis olla noita hyllyssä, laita YV, niin katotaan.
     
  10. Rado

    Rado Gearhead

    Itse irroitin hehkutulpan ja totesin että hyvin hehkuu. Sit sammuu kuten webastokin.. Bensapumpulle ei tule virtaa joten missä vika? Lämpötila-anturi myös oikosulettu eli senkin "vian" testaus tehty.. Mikäs liekkivahdin merkitys on ja testaako sen ennen bensapumpun käynnistymistä?
     
  11. supersepe

    supersepe 1st gear

    olen myös pähkäillyt lähes samojen juttejen kanssa ja suurin murhe on kun bensapumppu saa vain 3-4v jännitteen ja olen etsiskellyt sitä relelaatikkoa jonka tänään löysin apparin jalkatilan päätyseinästä muovilevyn takaa mutta sulakkeet vielä kadoksissa, josppa siellä jotain kontakti ongelmaa,tulppa hehkuttaa ja pumpun pörrää ja jälki puhallin toimii mutta bensaa ei saa
     
  12. supersepe

    supersepe 1st gear

    olen myös pähkäillyt lähes samojen juttejen kanssa ja suurin murhe on kun bensapumppu saa vain 3-4v jännitteen ja olen etsiskellyt sitä relelaatikkoa jonka tänään löysin apparin jalkatilan päätyseinästä muovilevyn takaa mutta sulakkeet vielä kadoksissa, josppa siellä jotain kontakti ongelmaa,tulppa hehkuttaa ja pumpun pörrää ja jälki puhallin toimii mutta bensaa ei saa
     

Kerro tästä muillekin!