Webasto tietäjiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Erppa, 19.10.2009.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Taitaa olla eberin lämmitin!? Vika on ahtoilmamoottorissa! Tuolta löytyy pdf:nä kaikenlaista eeberin lämmittimiin liittyvää www.espar.com
     
  2. ford351

    ford351 Gearhead

    Nyt tuli katsottua mikä vaivaa vivaron(06) webastoa, kellolle ei tule virtaa, eli punaineselle johdolle pitäisi tulla 12v..kone huoneessa on kolme sulaketta ne on vaihdettu mutta.. sain toimii sillein että vedin suoraan johdolle virran..olisiko vielä sulaketta tai johto irti?
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    ei ole muuta sulaketta kuin se yksi 1-5a konehuoneessa kellolle.
    haaroitettu päävirtajohdosta.
     
  4. monster

    monster Gearhead

    chrysler voyjaker 07 ,webaston käytto aiheuttaa moottorin vikavalon syttymisen ja ilmottaa jotta moottorin lämpö anturin tieto epäluotettava.
    kesä meni ilman lampun syttymistä mut eka lämmitimen käyttö aamulla sytytti.
    ja koko viime talven sytytteli lamppua.oisko tohon oikeen mitään korjaus ideaa kun tuntus että siinä anturissa ei kuiteskaan sitä vikaa olis. ja alkaa kypsyttää se lampun loisto .P0116.
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    taitaa olla samaa vaivaa kun esim. bemarien kans.

    ei ole vika vaan ominaisuus.

    jäähdytysneste lämpiää ja tietokone ei käsitä kuinka se voi olla mahdollista koska kone ei käy, taitaa olla kyse jälkiasennus webastosta ?

    ainakin bemareihin laitetaan vaan lämmittään lämppärin kennoa webasto niin silloin ei tuota ongelmaa tule.

    en muista oliko siihen oikein korjaus ohje,mutta kun olen saikulla niin en pääse työmaan koneelle katsoon.

    Vastatkoon viisaammat jos on faktaa :lol:
     
  6. monster

    monster Gearhead

    joo niinsanotussa merkki liikkeessä asennettu jälkeen päin :wc:
     
  7. WSE

    WSE 1st gear

    Re: Hoi taas Webasto tietäjät

    Oletko tarkistanut onko ylikuumenemissuoja ok, termostaatti ok jne. Onhan sinulla tuo korjausmanuaali? Kannattaa mitata toimilaitteet ja lukea vikakoodi, jos laitteessa on mikä tahansa vika päällä ei se ohjaa pa pumppua. Varalaitehan sinulla onkin, koetan löytää sen elektroniikan vielä, 8.12. jälkeen voisi olla aikaa tutkia jos elektroniikassa vikaa, laittele yv jollei tule kuntoon ennen sitä!
     
  8. WSE

    WSE 1st gear

    BMW autoissa ei jälkiasennus webastonkaan käyttö aiheuta vikavalon syttymisiä, joten tuo huhu ei pidä paikkaansa. Olen korjannut ja asentanut muutamia satoja bmw webastoja. Tuo originaali esilämmitinkoodauksen venttiili on myös ollut tapana ohittaa suomen olosuhteita ajatellen eikä yhdessäkään tapauksessa ole tullut ongelmia.
    Saksalaiset vaan tykkää kun saa kabiinin nopeasti läm,pimäksi, koneesta ei niin väliä, siksi se venttiili on olemassa. Kymmeniä kyseisiä venttiileitä ohittaneena e39, 60 etc malleissa ei yhdessäkään ole ilmennyt vikakoodia, joten letkumuutos toimii varmasti kolmeysissä ja venttiilin karatiivisteen poisto e6x ssä.
     
  9. WSE

    WSE 1st gear

    Kannattaa tarkistaa että nestekierto on oikein päin eli ensin webastolta kuuma neste menee lämppärin kennolle jonka kautta vasta palaa koneelle.
     
  10. WSE

    WSE 1st gear

    Bensa poltinossassa kuuluu kyllä olla se "rautalanka" alunperinkin. Dieselissä ei. BW / DW / Thermo top S webojen ongelma on yleensä höyrystimen verkon tai pikemminkin näissä polttimissa voitaisiin puhua huovasta, mureneminen jolloin laite ei enää syty kylmänä eikä toimi kunnolla kuumanakaan, korjaantuu uudella höyrystimellä.
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    webasto (thermotop C) oli vähän reilu puoli tuntia päällä eikä vielä edes sisälle puhaltanu mitään. tuolla on joku -12 pakkasta ny.
    eihän sen pitäs vaikuttaa asiaan että pidensin tuota päälläolo aikaa 40 minuuttiin? ennen oli 30 ja säädetty releen päästä sisäpuhaltimen kohilleen.

    seuraillu että puolen tunnin käytön jälkeen näyttäs noin +50 asteista koneen lämmöt. eikös se sais jossain +30 asteessa puhaltaa sisälle.
     
  12. 0213

    0213 1st gear

    Eberi lakkas toimimasta ja korjaus arvio oli aika tyly yli 700 euroa .Uuden laitteen saa jo vajaalla 800 eurolla. Ei nyt oo varaa uutta ostaa mutta kaverilla olis samanlainen 5 kw:n lämmitin niin ajattelin että onnistuuko sen vaihtaminen helposti vai täytyykö se jotenkin "opettaa" ennen kuin toimii? :odroll: :odroll:
     
  13. WSE

    WSE 1st gear

    Jep, 30-35. jotain vikaa puhaltimen ohjauksessa.
     
  14. WSE

    WSE 1st gear

    Uudenkin koneen saa kyllä HUOMATTAVASTI halvemmalla jos kyseessä on 12v vesilämmitin D4WS B4WS D5WS tai B5WS. Myös D/B3 sarjan lämppärin voi korvata helposti näillä. Myös mallikohtaiset renault, mb, ford voi korvata yleismallilla. Toki MB/ford lämmitin on kaikkein halvin pelkkä kone joskaan uusia pumppuja ei mukana tule niinkuin yleismallissa. Jos kyseessä on toyotan lämmitin kannattaa vaihtaa ohjainkortti, noin 400e.

    Jokatapauksessa kannattaisi aina laittaa viesteihin onko kyseessä yleismalli vai jokin mallikohtainen kone. Yleismallin saa helposti sovellettua muihin paitsi toyotaan.

    Kysy hintoja/ varaosia www.eeperi.com
     
  15. TATU

    TATU Gearhead

    Täytyy myöntää että olin aika äimänä kun putkesta löytyi se rautalangan pätkä, muuten niin hienossa pelissä poltto-aineen virtaus(bensa malli)kuristettu sillä?Mulla on varmaan höyrystin huopa sen verran huono että ei syttynyt ilman langan poistoa. Näihin ei taida saada pelkkää huopaa vaan se on koko polttokammio/höyrystin uusittava, hinta n.150€? Taitaa tää talvi mennä tälleen, vähän rikkaalla palaa mutta syttyy kumminkin.
     
  16. 0213

    0213 1st gear

    D5WS on vanha lämmitin.Totta puhut, epäselvästi taas ilmaissu itseäni. Vanin 6,2 dieseliä sen olis tarkoitus lämmittää ja huollossa sanoivat että 800 kieppeillä uusi 5 kw lämmitin + asennus 300-400 e .Pidin tätä kalliina koska periaatteessahan siinä on kaikki hilut jo valmiina vanhan jäljiltä.
     
  17. WSE

    WSE 1st gear

    Hinnat höyrystimelle saksassa 50-100e välillä. Esim. http://www.ersatzteilbox.com/product_in ... er-ThermoT
    Suomessa kysy eeperi.com
     
  18. WSE

    WSE 1st gear

    Rahastuksen makua eli kallista on.
    Eeperi comista uusi kone http://www.eeperi.com/eberspacher_hinnat.html tai saksasta / ebay vieläkin halvemmalla ja itse tai kaverin avulla paikoilleen. Yleensä mukana tuleva polttoianepumppu ei mene juuri koskaan vialle joten sen voi vaikka myydä mutta vesipumppu sen sijaan on usein vikaantuvaa sorttia joten se kannattaa vaihtaa kyllä. Tai se kaverin vaihtokone jos toimii ja on 4 tai 5 ws. mb/ford koneenkin saa kytkentämuutoksin sopimaan. Toki jos viasta on jotakin tietoa (vikakoodit) niin voi vaihtaa vain viallisen osan, varaosahintoja http://www.eeperi.com/eberspacher_d5ws.html

    Eberspächer 4ws ja 5ws ovat ohjainlaitetta lukuunottamatta täysin samoja - eli kaikki osat käyvät keskenään - myös ohjainlaite, toki lämmittimen teho on tällöin se minkä ohjainlaite siinä on.
     
  19. monster

    monster Gearhead

    tarviitarkastaa.KAHA myy tohon jotaion systeemiä mikä joteskin älyttää tota moottorin ohjausta ,tiedä sit niistä.
     
  20. sievisam

    sievisam 1st gear

    No nyt meni merseereksen riiseli webasto hiljaseks. Ei puhu mitään on alkuperänen -94 asennus ilmeisesti :eek:. Otin pois paikaltaan ja vähän tutkin= polttoaine pumppu pelaa,hehku pelaa, puhallin pelaa,muusta ei oo tietoo olisko siinä toi johdon irrotus piisannut??? Jos joku osais kertoo..
     

Kerro tästä muillekin!