webaston käytöstä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja miekkonen, 11.2.2004.

  1. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    elikäs tyyppikilven merkintöjä:
    -volvo ab
    -vfa
    -4.7kw petrol/bensin
    -vm1992
    sisältää kierto vesipumpun ja digitaalinen kello kapiinissa nelis kulmanen jossa vas.hylä kulmassa polton sympoli ja oik.kellon kuva.alhaalla nuolet.iso hella merkkinen rele kone huoneessa.ollu toiminta kunnossa kun meni auto liikkeeseen.ostin auton ja olis kiva jos sais siihen jotain eloakin.ei mitään hajua kuinka käytetään.kellon kuvaa kun painaa niin tulee kolme kohtaa johon voi laitaa ajan.polton kuvaa kun painaa ei tapahdu mitään ja releelle tulee ainakin virta.käyttö ohjeita moiseen kapistukseen kiitos
     
  2. Cheva

    Cheva 1st gear

    Siitä vasemmasta yläkulmasta pitäisi mennä lämmitys päälle tunniksi. Ne kolme kohtaa on ajastus paikkoja.. Ja siinä kellon alareunassa on ilmeisesti sellanen pieni vipu jonka avulla voi ajastaa kellon. Itsellä on vastaavanlainen Caprisessa. Lämppärin merkki on Ardic
     
  3. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    kiitos kovasti.mikähän mahtaa olla vikana sitten kun ei tapahdu mitään kun siitä painaa.mistä lähteä vikaa etsimään ja tosiaan on siinä kellon pohjassa sellanen vipu.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: miekkonen 2004-02-11 21:56 ]</font>
     
  4. Cheva

    Cheva 1st gear

    Sieltä on varmaan ylikuumenemis suoja lauennut. Pitäis löytyä ite lämppärin kyljestä kumitulpan alta semmonen ihan hengetön tappi... koita painaa sitä. Ei yleensä ole ole muuta vikaa.
     
  5. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    onkos semissä kohtaa siinä pömpelissä kun on sytytys tulppa ja johdot niin onkse jossain siinä vai missä kohtaa se on ja onko kytkin vai tosiaan joku tappi vain no huomen selvittelee.
     
  6. Cheva

    Cheva 1st gear

    Se on siinä hehkutulpan lähellä. Ku ottaa sen kumitulpan pois niin siinä on semmonen noin 12mm reikä ja sieltä reijästa saa sen ylikuumenemis suojan kuitattua.
     
  7. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    enpäs löydä sitä tappia tai sit se on jossain tosi pitkällä siellä reijässä pitääkö painaa suoraan sisään päin vai mihin päin.kyllä se toi reikä on pakko olla kun siihen toiseen reikään menee pari johtoo.pitäiskö sen ison releen edes naksua kun yrittää käymään sitä. ei meinaan tapahdu yhtään mitään kun sitä kelloa auton sisältä painelee.
     
  8. Cheva

    Cheva 1st gear

    Se tappi on noin 10mm syvällä ja siellä reijän reunalla. Sillon ku pistää lämppärin päälle niin sen itse lämppärin pitäisi eka surahtaa ja samalla menee hehku päälle,ja kiertovesipumppu alkaa surista, hehkutus kestää noin minuutin jonka jälkeen PA-pumppu rupee pumppaamaan... Ja jos se ylikuumenemis suoja on lauennut kun pistää lämppärin päälle niin ei tapahdu muuta kuin kellossa aika käy 60 minuutista alaspäin.
     
  9. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    juuri näin.ei se kyllä ala edes laskee aikaa taitaa olla romu vaikka on uusi.mikähän siin vois olla
     
  10. ville77

    ville77 1st gear

    Oon tuossa tapellut tuollaisen uudemman Ardicin kanssa (volvon alkuperäisasennus P.....e), tuli mieleeni et mahtaako tuossakin olla jonkilainen vikamuisti, ei oo varmaa tietoa mut osaiskohan joku muu vastata siihen??
     
  11. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    hip hurraa.se toimii vihdoinkin tai ainakin kerrantoimi.nyt kokeilin taas ni lähtee käymään muttä sammuu hetken päästä.ajattelin vaan et oisko ollu viel lämmin että sen takii poikkas tai jotain.
     
  12. Cheva

    Cheva 1st gear

    Juu siellä lämppärin sisällä on termostaatti joka yrittää pitää nesteen lämmön vakiona. Mut kiertovesipumpun pitäisi pyöriä koko ajan ku lämppäri on päällä.
     
  13. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    mikä sitä vaivaa kun kylmänä lyö käymään niin kolmannella kerralla se jääpäälle.lämmittää kyllä mut vaan jonkin aikaa ja sammuu.tarttee ilmeisesti huoltoa
     
  14. Cheva

    Cheva 1st gear

    Voi olla että palopesä on karstainen ja vaatisi puhdistusta tai voihan siinä olla vikaa esim. liekkivahdissa joka tarkkailee palotapahtumaa (valovastus) tai laitteen termostaatti pistää pelit seis liian aikaisin. Mulla pitäisi olla tommosen korjaamo käsikirja työmaalla. Voin viikolla vilkaista vähän mittaus arvoja yms.
     
  15. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Kyseistä vehjettä en tiedä mut eberissä on aineski vikamuisti tai joku sinnepäin, muistaakseni jos 3 kertaa kone vittuilee ni se menee jumiin ja tarttee käydä liikkeessä purkamassa se.
    Eipä ole mulla vielä vittuillu, liekö syy ajastimessa. Löysin ja asensin defan ajastimen ja herättelen lämmitintä sillä releen kautta.
     
  16. Cheva

    Cheva 1st gear

    Ton ikäsessä Ardicissa ei ole vielä vikamuistia. Semmonen ominaisuus tuli niihin joskus yhheksänkytluvun puolivälissä.Ja vähän sen jälkeen Eberi osti Volvolta lämmityslaite tuotannon eli Ardicit.
     
  17. miekkonen

    miekkonen Gearhead

    hyvin taas alkoi lämmittää mutta 10min jälkeen sammuu mikä perkele.
     

Kerro tästä muillekin!