west coast street cup 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JHa, 25.11.2006.

  1. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Taitaa menna tälläkinpuolella lahtea Birka cup,iksi.
     
  2. SG480

    SG480 1st gear

    Kalajoen miehet joukolla meidän kanssa Piteåån. Kolme kisaa kesässä, halvat osallistumismaksut ja huippurata.

    http://www.shralulea.se
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Helppoohan teillä on siellä lännessä lähteä vaikka naapurin puolelle kisailemaan. Meillä on täällä myös raja tossa olisko 80 km päässä mut siellä naapurissa ei voi ratoja kehua ja kovimmat kilvanajot taitaa tulla kun ajelee jotain hämäriä iigoreita karkuun Vaalimaan ja Viipurin välisellä niinsanotulla maantiellä :poff:
     
  4. atiko

    atiko 1st gear

    Lisää avautumista...

    Hyvinkäällä, Kiikalassa, V8/Gti päivillä on kuskeja pilvin pimein. Mukana myös oikeesti nopeita ja näyttäviä laitteita, joita ei WCC/FHRA kapinoissa ole näkynyt. Mielestäni lajin tulevaisuuden kannalta olisi ehdottoman tärkeää saada tätä porukkaa mukaan myös virallisempiin kapinoihin. Kaavaillulla lisenssinkiristyksellä ei tuo ainakaan toteudu, kuinkahan moni meistä olisi aloittanut lajin, jos kisoihin osallistuminen olisi ollut niin hankalaa kuin nyt on suunniteltu?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ihan oikeesti, toi lisenssijuttu on lisenssinhaltijalta enempi asennekysymys kun mitään muuta. Toki osallistuminen tolla tavalla tulee vaikeemmaks kun vaikkapa ostoksillakäynti Prismassa, muttei kuitenkaan yhtään sen vaikeemmaks kun millään muullakaan moottoriurheilulla. Eniten mua rassaa täsä se, ettei kukaan tunnu tietävän mitä on tapahtumassa, vai onko tapahtumassa mitään. Esimerkiks noi lisenssiin suoraan oikeutetut "vanaht" kuljettajat, miten ne määritellään. Toiseks sitten noi lisenssisuoritukset, missä ja milloin niitä suoritettais? Itse veikkasin, että tästä tulee monille katuautoilijoille, ja ehkä katuautokisojen järjesäjillekin elämän ja kuoleman kysymys, enkä pitänyt muutosta suotavana. No, villit kisat ja "sieniretket" lisääntyvät, toivottavasti kattojärjestöt ovat tämän ymmärtäneet muutoksen tarpeellisuutta pohtiessaan.
     
  6. luppes

    luppes 1st gear

    Tämän hetkinen lisenssi käytäntö löytyy FHRA.n nettisivulta ja drag racing osiosta.
    Tarkennuksena taitaa olla että lisenssiajot voidaan suoritta kaikissa FHRA:n kilpailuluvan saanneissa kisoissa.
    Tutustumis lisenssi käytäntö tulee olemaan voimassa ainakin FHRA:n kisoissa, muissa kisoissa se riippuu järjestäjästä.

    - Luppe -
     
  7. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Luppe. Kertoisitko lisää tosta tutustumislisenssistä käytännössä. Miten ja ketä on oikeutettu tolla ajamaan? Ja missä kisoissa? Mitä maksaa? Onko vain yhteen kisaan osallistuminen mahdollista? Onko tutustumislisenssillä ajetut lisenssilähdöt voimassa jos hankkiikin oikean lisenssin?
    Asia vaan kiinnostaa, kun olis tota toista autoa ilmeisesti tulossa kokeilemaan useampikin henkilö :pinup: + :pinup: + :pinup: ?? :eek:
     
  8. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tuskinpa kukaan nyt kaikkensa tekee asioiden hankaloittamiseksi, ainakaan täällä harrastajien piirissä..?! Eikös se oo enemmänkin ekoterroristien yms kesämökkinaapureiden toimenkuvaa..??

    Asiasta tulee ihan varmaan tietoa lisää heti kun on jotain mustaa valkoisella tiedotettavaa. Nyt taitaa vaan olla niin että asia on käsittelyvaiheessa edelleen, enemmän tai vähemmän kuitenkin.
    Juu, aika kuluu ja joidenkin asioiden olisi pitänyt olla selvillä jo tähän mennessä. Kun jotkut asiat muuttuvat niin kuviot mutkistuvat. Ehkäpä tuleva viikonloppu tuo jotain uutta asiaan..
    :odroll:
     
  9. Hate

    Hate 3rd gear

  10. Henski

    Henski 1st gear

    Eli copypastena Sunrise Cruisersien keskustelupalstalta:

    Tiedote:

    West Coast Street Cup ja Salon Burnout Party

    Paljon on käyty keskustelua tämän vuoden tulevista kisoista ja lisensseistä, joten on aika kertoa missä menemme "pikkukisojen" kilpailujärjestäjien kannalta. Tilanne on se, ettemme ole päässeet yhteisymmärrykseen alamme kattojärjestöjen kanssa, heidän ehdottamistaan muutoksista Street Race-kilpailujen järjestämisestä vuonna 2007. Suurimmat erimielisyydet ovat kilpailuluvassa ja sen hinnassa, korotetuissa lisenssimaksuissa ja lisäksi näiden mukana tulleissa lisäehdoissa.

    Kilpailujärjestäjinä näemme, että meille ehdotetut muutokset nostavat työn määrää ja aiheuttavat kustannusten nousua järjestäjille ja lisäävät kustannuksia kilpailijoille. Näiden asioiden pelkäämme vähentävän osallistujien määrää ja loppu taitaakin olla selvä.

    Pahimmillaan tämä tarkoittaa sitä, ettei West Coast Street Cupia, eikä Salon Burnout Partya jatketa aikaisempien vuosien tavalla.

    Kirvestä ei ole vielä heitetty kaivoon, vaan mietintää käydään Street-kilpailujen järjestäjien kesken, erilaisten ratkaisujen löytämiseksi.

    West Coast Street Cupin ja Burnout Partyn järjestäjien puolesta

    T:pekka
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kivakiva. No onneksi täällä on vielä pitkiä suoria missä voidaan ajaa iltahämärissä kilpaa keskenän.
     
  12. TAPT

    TAPT 1st gear

    Ruotsista vaan mallia, siellähän on toimiva kisamalli :eek:
     
  13. transam79

    transam79 1st gear

    omat kinkerit pystyyn ilman hesalaisten riistohintoja,tuntuu olevan muutenkin olevan muutaman fyyralaisen ainoa kiinnostava pointti kesän kisoista oma tilipussi kun ei itse tarvitse tehdä muuta kuin kerätä kermat päältä.testipäiviä ja jäsenten välisiä omia kisoja on pidetty kautta aikain ilman mitään isompia kattojärjestöjä eikä tuvatoimista ja yleisöpalveluista tartte kuitenkaan tinkiä.
     
  14. Hate

    Hate 3rd gear

    Niin se vaan täällä on tavannu mennä kautta aikojen et kateus ja ahneus
    on kiimaakin suurempi ja ahneella on paskanen loppu.Kuinkas se ny olikaa et onko FHRA harrastajia varten vai harrastajat FHRA.ta varten? :soosoo:
    Kun ensi saatiin omat katuluokat kyykkyyn kaikenlaisilla sääntosekoiluilla
    niin nyt pitää tulla vielä yrittään tappaa loputki joilla on vielä kiinnostusta
    ollu tai olis tullu olemaan.HIENOA TOIMINTAA.KITOOOS.
    -vain muutaman dollarin tähden- :rotfl:
     
  15. Henski

    Henski 1st gear

    Eiks se ole kuitenkin AKK, josta tämä lisenssiuudistus on lähtöisin? Mun käsityksen mukaan niiden toimesta tartuttiin tähän "kertalisenssillä" tapahtuvaan jatkuvaan ajeluun, vai oonko ihan mettässä?

    Mitähän luppe tuolla ylempänä tarkoitti tällä lauseella:"Tutustumis lisenssi käytäntö tulee olemaan voimassa ainakin FHRA:n kisoissa, muissa kisoissa se riippuu järjestäjästä."

    Mutta nyt olis korkea aika saada vähintään FHRA:n omille sivuille tuhti, aukottomasti ymmärrettävissä oleva tietopaketti lisenssinhaku käytännöstä!
    -Ketkä oikeutettuja lisenssin "suoraan" lunastamiseen, mihin hintaan
    -Ketkä joutuu suorittamaan kirjallisen lisenssikuulustelun,mihin lisähintaan
    -Ketkä joutuu ajamaan lisenssilähtöjä,mihin lisähintaan
    -Missä tapahtumissa lisenssisuorituksia voi ylipäänsä suorittaa
    -Mikä on oikea virkatie lisenssihakemuksessa, kenelle maksetaan mitäkin
    -Mitä kautta se lisensssi lopulta on omassa taskussa

    Mulle ainakin toi kuvio epäselvä, mutta tarkotus kuinkin hankkia peruslisenssi ja D2-tutkinto.
     
  16. JHa

    JHa 3rd gear

    Toivottavasti fyyrakin tajuaa sen että aika harva kiihdytysautoilija aloittaa harrastuksensa suoraan sm-luokista.
    Kyllä se on poikkeuksetta katuauto taustaa joka tyypillä.
    Eli eikö pitäisi pikkusen heidänkin panostaa "juniori" työhön ja alentaa kynnystä aloittaa laji.
    Kohta loppuu koko kiihdytyshomma kun uusia kuskeja ei tulee.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kaikkia ei edes "oikeat" kiihdytysautot kiinnosta. Katuautot ne parhaita on 8)
     
  18. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Dont worry sanois amerikan joe..

    Katuautokisoja ajetaan niin kauan kuin katuautoja ja kuljettajia on olemassa!

    Joko tavalla tai toisella..mutta ei kannata pelätä että kisat mihinkään loppuu!
    :wink:
    Ja tarkoitin tällä todellakin näitä maanläheisiä kadunmiehen kisoja joihin pitäisi kaikilla olla mahdollisuus ja rima riittävän matalalla!


    OT:
    Mietin vaan että mitenkähän suosittu olisi voinut olla tuollainen 1/8 mailin tynkäkisa Vaasan lentokentällä.....? Ihan jos kuljettajilta kysyttäisiin tämän päiväisten tietojen valossa..?
    :odroll:
    Toisin sanoen paluu juurille! Tuollaisilla tynkäkisoilla silloin aikojen alussa aloitettiin mutta paikkakin oli silloin eri.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mua sitten riepoo toi "helsingin herrojen" syyttely joka vitun asiassa. FHRA on jäseniensä yhdistys, jossa vaaleilla valittu johtokunta hoitelee yhdistyksen päätöksiä ja toimintaa. Vuosikokouksessa valitaan sinne erovuorssa olevien tilalle halukkaiden ryhmästä joko uusia tai vanhoja ihmisiä. Viime kerralla ei ykskään jäsen vaihtunut, ei edes ollut ketään haastajaa ehdolla. Vuosikokouksen osaanotto on niin vähäistä, että pienellä puffauksella ja ottamalla bussin kokoukseen hellssinkiin (espooseen), ja laittamalla ittensä peliin, joku jäsenkerho vaihtaa kerralla kaikki erovuorossa olevat jos siltä tuntuu. Ja parilla käyntikerralla vastaa koko yhdistyksestä, ja vaikka siirtää sen pääkonttuuriin korvatunturille. Eli lopettakaa nyt se ainainen valitus, ja tehkää asialle jotain. Ihan sellasia yksinkertaisia juttuja, joita voi tässäkin salaseurassa tehdä, on ottaa yhteyttä johtokunnassa istuviin henkilöihin ja/tai FHRA:n toimistolle, ja tuoda mielipiteitään esiin. yhteystiedot löytyy FHRA:n sivuilta.

    Tällasessa demokraattisessa mualimmmassa kun elellään, missä täytyy erinäisiä palapelejä kasailla, tän kaltaset asiat vie valitettavasti tolkuttomasti aikaa. Ihmiset jotka saioita hoitaa, eivät tee sitä työnään, eivätkä kokooonnu ihan joka päivä käsittelemään asioita. Siks varmaan toi pallottelu ja päätösten teko vie tolkuttomasti aikaa. Tää lisenssiasia on käsittääkseni AKK:n taholta tullut juttu, jossa fyyralta ei edes oo paljon mitään kyselty. Noi maksut ja muut jutut taas sitten lienee enempi fyyran vallassa olevia asioiota, ja toivottavasti niistäkin yhteisymmärrykseen päästään. En itsekään nää tätä kuviota katuautoilijoiden kannalta hyvänä ratkaisuna, mutta on ainakin annettu ymmärtää,ettei juuri vaihtoehtoja ole muuta kun "outlaw" jutut. Ehkä se kertalisenssien byrokratian välttäminen sitten on akk:n mielestä sen arvosta että kisat jatkuu liikenteen seassa:
     
  20. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Toivottavasti asiosta päästään kuitenkin järkiperäiseen ratkaisuun ajoissa!
    Taidanpa muuttaa silti Ruotsiin :wc: :poff: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!