west coast street cup 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JHa, 25.11.2006.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Suomessa on edelleen pienlentokenttiä ym ratoja joissa on mahdollista ajaa varttimailia. Ohjatusti, valvotusti, laillisesti ja ennenkaikkea turvallisesti! Tuo "outlaw" ei ole ainoa vaihtoehto. Sitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, halusimme sitä tai emme..
    Tärkeintä on kuitenkin että kaikilla halukkailla olisi mahdollisuus koittaa autonsa kulkua ihan suljetulla alueella.

    Kiukuttelu ja toisten syyttäminen ei johda mihinkään vaan nyt olisi tärkeää yrittää pitää jonkinlainen keskinäinen sopu ja keskittyä rakentavaan keskusteluun.

    Maassamme on paljon osaamista, tietotaitoa ja välineitä pikkukisojen järjestämiseen ja sitä tosiasiaa ei voi ohittaa olan kohautuksella. Tähdätkäämme siihen että toiminta jatkuu edelleen!
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ooksä saanu kylymää :eek:

    Jos nyt sit kumminkin muutat niin saat luvan jättää mulle sun kuvaustaidon, kameran ja siihen oheislaitteet ja sit sun tietokoneen... :rotfl:

    Et sä niitä sweduissa tarvii, ei siel oo mitään kuvattavaa... :lol:
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep!
     
  4. Hate

    Hate 3rd gear

    Joo en tiedä mistä kylästä siellä fyyrassa kukakin on kotosin mut
    sinne täksi kaudeksi valitut kai noiden uusien kuskeja ja järjestäviä
    tahoja kohtaan tarkoitettujen korotuksien takana on.Tutustumislisenssin
    hinta tossa on vaan yksi osa korotuksia.Se että klupi siirrettäs vaikka
    sinne Korvatunturille tuskin auttais mitään jos päätökset olis samaa
    tasoa.
    Eiköhän sinne pääkallopaikalle jo oo otettu yhteyttä riittävästi kisojen järjestäjien taholta,niin ettei sinne joka jäsenen tarvi erikseen kertoa kuinka toimitaan.
    Jos ajatuksena on ollut että laitetaan semmoset maksut paikallisia kisoja
    ajaville että ne sen takia tulis ajamaan sitte fyyran cuppia kun hinta ja
    byrokratia on sama,niin voin kertoa ettei onnistu.Ei kaikkia kiinnosta
    sitoutua tohon kilvanajoon niin että matkustelis lännestä ja pohjosesta
    testailemaan tai kilpailemaan Motoparkkiin ja Alastaroon.Niitä joita se
    on kiinnostanu on sen tehny tähänkin asti.Joten ei pitäis olla siitä kiinni
    et WCSC ja Burnout Party syö kattojärjestön kuormasta.
    Jos noi FHRA:n edellyttämät korotukset näkee jossain vaiheessa päivänvalon niin sittehän jokainen voi itte omassa,asuinpaikkakunnasta
    riippumattomassa,nupissaan todeta kuinka tässä näin kävikään.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onks sinne otettu riittävästi yhteyttä? Tuntuuko siltä, että kentän ajatukset on sisäistetty? tuntuuko, että asiat hoituu niinku halutaan, ja niistä sekä motiiveista jotka päätöksiin johtaa tiedotetaan riittävästi? Jos näin on, niin sittenhän sinne tosiaan on oltu riittävästi yhteydessä.
    Oon ite eri mieltä monistakin asioista FHRA:n tekemisten kanssa, mutta silti arvostan suuresti, että jotkut ihmiset ylipäätään näitä asioita tekee. Niinku jo varmaan aiemmin tuli ilmi, niin mitään ryntäystä ei oo FHRA:n johtokuntaan, ei ratatyhmään, eikä paikalliskisojenkaan Järjestäjien "orjatyöhön". Lisäks oon noiden "päättäjien" kanssa keksusteltuani todennut monta kertaa olleeni mielipiteineni väärässä, kun ei tietoa eikä ällliä kaikilta kanteilta oo asioita kattoa. Mut yks asia, jonka hyvyydestä en oo niin hirveen vakuuttunut on se, että johtokunnassa on jäseninä ihmisiä, jotka ovat myös FHRA:n palkollisia. Sekin lähinnä periaatteellinen juttu, ja siinäkin asiassa on puolensa ja puolensa, mutta sekin on aika turhaa spekulaatiota kun ei ketään innokkaita sinne näytä olevan haluamassa tilallekaan. Tiedottamista toivoisin FHRA:n taholta rutkasti lisää, sillä varmaan vois välttää valtaosan tällaisista skismoista.
     
  6. Hate

    Hate 3rd gear

    Lopputuloksestahan sen näkee:1.Ei 2.Ei 3.Ei 4.Ei.Mikä on virallinen riittävyyden raja?
    Arvostaminen ja arvosteleminen on mun mielestä kaks eri juttua.
    Kaikkeahan ei tartte purematta niellä vaikka asutaanki täällä Länsi-Venäjällä.
     
  7. Hate

    Hate 3rd gear

    Samaa mieltä.Tossa kun kattelin 90 luvun katukisoja videolta niin heti
    ekas kasetis (Kauhajoki '90) tuli monta nykyäänkin tavalla tai toisella mukana olevaa nimeä vastaan,Saapola,Luoma,Vellamo,Kivimäki,Pönni,
    Panu,Sundblom jne.puhumattakaan kun katteli '91-'95 kasetteja niin
    lisää vaan tuppas tuttua miestä ja nimeä Suojaset,Söderqvist,Forsten,
    Auliz,Brander,Isoniemi jne.jne.Mä en kyllä tajua mikä siinä on että vuodesta toiseen puskissa joudutaan ihmettelemään FHRA:n ja Street-
    ryhmien välistä suhdetta.Onko siinä takana jotain semmosta että nää
    asiat pitäis täällä härmäs saada ihan itte kuntoon ilman NHRA:n sääntö-
    opusta.Enkä ainakaan vielä tarkoota nuota Nurmoolaasia.Niitä on hyvä
    pitää reservis.
     
  8. Eyerace

    Eyerace 1st gear

    Tämä saattaapi olla huono kysymys,mutta mitä ehdotuksia tahi vaatimuksia FHRA on esittänyt WCC:n ja Salon järjestäville kerhoille,joiden seurauksena (ainakin tällä hetkellä) näyttää sarjojen jatkaminen mahdottomalta nykyisen kaltaisina ?

    Olen aikaisemmista viesteistä saanut käsityksen että lisenssiasia ei taida olla (kerhojen) kynnyskysymys,vaan taustalla on kohonneet kustannukset...

    Edit: luetun ymmärtämistä tulee parantaa...

    - kilpailulupa ja sen hinta. Mitä muutoksia tuohon kilpailulupaan olisi kattojärjestömme halunnut ja miten kerhot ovat siihen vastanneet ?

    - korotetut lisenssimaksut lienevät juurikin vanhoja kertalisenssejä ?

    - mitä lisäehtoja FHRA on vaatinut ?
     
  9. transam79

    transam79 1st gear

    yhden päivän kulut kuskille olisi ollut yli 100€ ja järjestäjän maksut kolminkertaistuneet.akk ei ole vaatinut tietojen mukaan mitään uudistuksia vaan fyyra olisi niitä ehdotellut.ja niihin kilpailuihinhan ei todellakaan fyyraa tarvita kun nyt jo ajetaan omilla säännöilla ja ajanottolaitteilla.terve uudistuminen on näköjään pikkuhiljaa lähellä ja tuskin se ainakaan kisajärjestäjien ammattitaitoon kaatuu kun kisoja on ollut ajamassa ja katsomassa niin siinä on isoillekkin järjestäjille oppimista kuinka sujuvat ja kuskeja palvelevat kisat järjestetään.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mistä nuo tiedot ovat peräisin, ja voisko FHRAlaiset kommentoida niiden todenperäisyyttä? Tähän asti on kerrottu, että tuo lisenssimuutos olis nimenomaan AKK:n määrätksestä tehtävä asia. Sinänsä totta, ettei kilpailuihin tarvita fyyraa, ei AKK:ta tai mitään muutakaan, kun kerran noi perusedellytykset on olemassa. Mutta varmaan mukavaa olis silti kilpailijoiden vakuuttaminen tapaturmien varalta, hoituisko se jollain muulla ja halvemmalla keinolla? Ja varmaan on jotain muitakin vastuukysymyksiä, jotka helpottuis "luvallisissa" kilpailuissa. Lisäks on tietysti se pointti, että mitä sanktioita FHRA ja AKK tuollaiseen "laittomaan" kisaan osallistumisesta määräisi. Tää meidän monopolien luvattu maa on kerrassaan omituinen. Käsittääkseni Ruotsissa ei vastaavaa systeemiä ole, eikä ainakaan jenkeissä. Siellä voit ajaa IHRA:n kisoja niiden lisenssillä ja NHRA:n kisoja niiden lisenssillä, kummastakin tulee joka vuos "maailmanmestareita", ja lisäks on lukemattomia pienempiä järjestöjä omine sääntöineen ja kisoineen. Meillä kaikessa urheiluun vivahtavassa toi keskitetty systeemi on hallitsevasas asemassa.
     
  11. Hate

    Hate 3rd gear

    Vakuutuksesta varmaan sais ihan oman aiheensa mut sanotaan ny
    että vakuutusyhtiöiltä yksityishenkilö pystyy ottamaan autourheilussa
    voimassa olevan tapaturmavakuutuksen 11€/vuosi.
    Niiltä muutamalta jotka on tässä viimevuosina ympäriajossa itteänsä
    loukannu olis mielenkiintosta saada kommentteja onko lisenssivakuutus
    jotain korvannu.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se ois myös mielenkiintosta tietää, että mikä on järjestäjän asema mikäli jotain sattuu, eikä noi asiat ole kunnossa?
     
  13. atiko

    atiko 1st gear

    JOS tämä on totta :mad: :mad: :mad: :argue:
    Osallistun ilomielin kustannuksiin; radan liimaus, ajanottovehkeet, toimitsijoiden kaljat kisan jälkeen, vessat, ratavuokra ym. Mutta jos 20% osallistumismaksusta on näitä kuluja ja 80% FHRA/AKK suojelurahaa niin voipi olla, että tulee ajeltua jossain muualla.
     
  14. Eyerace

    Eyerace 1st gear


    Ymmärsin tuosta Lupen tekstistä että WCC sarja olisi haluttu siirtää suoraan FHRA:n Street Cuppiin.Ei muuten taida olla ihme jos on mennyt sukset solmuun,ristiin ja säleiksi....???
     
  15. atiko

    atiko 1st gear

    Miksi tarvitaan lisää osakilpailuja FHRA "street" cuppiin , onko niin paljon osallistujia? Nitrokisaan on katuautolla turha mennä, niiden luokkien yli on ennenkin kävelty.
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Näiden visioiden kanssa olis tosiaan kiva tula esille ihan julkisesti. Erilaista huhua on ilma niin sakeena, että pikku tiedottaminen siitä missä mennään, ja mihin oltais mahdollisesti menossa, olis paikallaan.

    Ton edellisen perusteella on nitrokisaan turha mennä millään vehkeellä, koska niiden yli kävellään. Pääosassa on EM-sarjan vehkeet, Niillä on omat ajoaikansa ja ne ajaa kieroksensa siitä kellonlyömästä eteenpäin mikäli rata on kunnossa, ja ne kävelee kaiken muun yli. Muita katuautot mukaan lukien on ainakin mun kokemukseni mukaan kohdeltu tasa-arvoisesti aikataulujen ja ajojärjestysten mukaan. Ja jonkin verran on kokemusta tuolla ajamisesta, 10 tuntia line upissa sunnuntaina, eikä yhtään lähtöä koko viikonlopun aikana, kun paikalle pääs vasta lauantaina saapumaan. Samassa jamassa oli muiden "oikeiden" kisaluokkienkin kuskeja. Toisinaan taas on tuollakin päässyt ajamaan EM:n yhteydessä ihan normaalisti jos helvetin koneet on pysyneet nipussa ja sää suosinut.

    Mut selkeesti vaikuttais siltä, että kattojärjestön ja kentän väliltä puuttuu toimiva keskusteluyhteys. Kenttäkään tosin tuskin on yhtään sen yhtenäisempi aivotuksiltaan, kuin kattojärjestökään? Mut jos FHRA on tätä street touhua johonkin viemässä, niin asaiat julki, ja mielellään heti. Mielellään ihan johtoa myöten, eli Väljä, Raiski sekä Luppe tekstiä peliin! Kuka tässä vie, ja kuka vikisee?
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    En tieda mimmosta keskusteluyhteytta oikeen naissa viesteissasi peraat.
    Kisajarjestajat olivat helsinkissa joulukuun alussa kokouksessa ja siella puhuttiin asioista. Yhtena asiana oli myos tuo FHRAn tiedotus politiikka, tai oikeestaan sen puuttuminen. Kokouksen jalkeen FHRA oli yhteydessa AKK;hon ja sitte saimme FHRAn esityksen ensikesan jutuista. Teimme siihen vastineen ja lahetimme sen. Siihen tuli FHRAlta vastaus ja me taas vastasimme siihen ja tama toistui pari kertaa.
    Nyt olemme odottaneet reilu pari viikkoa FHRAn vastausta.
    Pyysimme selvitysta muutamaan asiaan ja se tarvitaan etta asia etenee.
    Tottakai meita kaikkia kiinnostaa ajaa kisat ''laillisesti'', mutta jos se tehdaan mahdottomaksi niin ei sille voi sitten mitaan.

    Kisajarjestajien rivisto on ainakin yhtenainen :soosoo:

    Kisajarjestajilla on ollut tahan asti vakuutukset linjassa, ainakaan Porissa ei edes saa huvilupaa jollei ole tilaisuuden jarjestajalla vastuuvakuutusta mika kasittaa kaikki kentalla olijat. Ymmartaakseni sama tilanne on joka paikkakunnalla.
    Kuskienhan pitaa vakuuttaa itsensa, jos ottaa lisenssin niin siinahan on vakuutus ja jos ei ota lisenssia niin sitten vakuutusyhtiosta kyselemaan.
    Tassa lajissa lahes kaikki ovat taysi-ikaisia ja varmaan siten jokainen on kyvykas hoitaan oman osuutensa.

    Kokouksessa puhuttiin etta saataisiin naa asiat jarjestykseen ja sitten tiedotetaan asiasta, oli se sitten mika tahansa.
    Toi ei todellakaan helpota tilannetta etta tanne kirjotellaan asioista ennen kuin ne ovat selvat, eika ainakaan jos ne esitetaan niin etta kisajarjestajat venuttelevat tata asiaa. :soosoo:
    Me olemme pitaneet henkilokohtaiset kommenttimme omissa paissamme ja toivomme, tai oikeestaan edellytamme sita myos FHRAn henkilokunnalta.
    Pallo on FHRA:lla
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kisajärjestäjä kun kisajärjestäjä, keskustelu- ja tiedotusyhteyden kilpailijoihin, eli "kenttään" sois olevan kunnossa. Toki mä ymmärrän, ja olen esiintuonutkin sen, ettei asiat tapahdu katkasijaa kääntämällä vaan joskus vaatii tollasta edestakas pallottelua. Ja ennenkun kutkin tahot pääsevät päissään asioita pohdiskelemaan ja vastaehdotusta tekemään saattaa vierähtää tovi. Keskeneräisistä asioista on vähän paha tiedottaa ainakaan mitään "virallista", koska se on sitten ehkä vielä huonompaa, jos ei tiedotettu pidäkään paikkaansa.

    Mutta mä olisin kiinnostunut kuulemaan FHRA:n visioita ja käsityksiä tosta katukisailusta ylipäätään, onks sellasia. Vai roikkuukse tossa vaan mukana, kunhan se ei kovasti oikeeta toimintaa haittaa eikä aiheuta työtä?

    Pahimmillaan tää tilanne johtaa siihen, että kisakenttä kokoaan hajoaa ja tulee useampia järjestäjiä jotka ei ainakaan tän hetken politiikan mukaan pystyis ajamaan "ristiin". Siihen ei oikeen taitais tällä kisailijamäärällä olla varaa. Mut silleehän se menee, et sitä saa mitä tilaa.
     
  19. atiko

    atiko 1st gear

    Onko mitään uutta asian tiimoilta? Burnout Partyt näköjään pidetään kuten ennenkin, mutta entäs WCC??? Kesä on pian.
     
  20. Henski

    Henski 1st gear

    Onko FHRA:n "luvalla" järjestetty vai villi kisa tänä vuonna? Siinä kun on sellanen juttu, et jos sulla AKK:n lisenssi ja ajat villissä kisassa se on vähintään vuosi kilpailukieltoa "virallisista kisoista".
    JA viimenen julkisessa jakelussa ollut tieto oli, että westcoastcupin ja BOP:n järjestäjät EIVÄT olisi päässeet yhteisymmärrykseen sopimuksista fyyran kanssa.

    Eli onko tästä uutta tietoa olemassa?
     

Kerro tästä muillekin!