west coast street cup 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JHa, 25.11.2006.

  1. porvari

    porvari 1st gear

    Fhra:n "lupa" BOP:n järkkäämiseen olisi tarkoittanut, että järjestävän kerhon olisi pitänyt ostaa fhra:lta valmis kisapaketti, johon olisi kuulunut luvat, myyntipaikat, vessat, "ylemmät" toimitsijat, ym... Tämän kisapaketin hinta oli vaan niin kohtuuton, että sopimukseen ei päästy. Luultavasti sama homma WCC:n kanssa.

    Luultavasti WCCuppia tullaan jatkamaan kun on kerhot, radat, ajanottovehkeet ja vankka kokemus jo olemassa. Ja hemmoilla intoa järjestää tapahtumia ja ajaa kilpaa!!! Tuo lisenssinmenetys vaikuttaa viimeiseltä vittuilulta kilpailijoita kohtaan, joka tulee varmasti vähentämään osallistujia molemmista leireistä. Sanotaan, että ahneella on paskainen loppu - saa nähdä...
     
  2. RB440

    RB440 1st gear

    Sinänsä jännä homma. Pitääkö näinkin pieneen maahan perustaa NHRA:ta vastaava IHRA, jotta saadaan täjänkin joku järki?
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mun pieneen mieleen ei oikein mahdu tää kuvio :odroll:
    Siis FHRA on ilmeisimmin se kiihdytyshommissa hallinnoiva kattojörjestö joka kuitenkin on ite silti kisailussa AKK:n "alla"? No, vetästääs siitä vertailuun muiden lajien tilanne, vaikka ralli- ja sprinttipuolelta. Siellä paikalliset seurat ympäri maata järjestää noita kisoja pilvin pimein niin että tietty kisoihin haetaan lupa omalta jumalalta eli AKK:lta ja sen saatua eikun järjestämään kisaa tiettyjen mut kisan järjestäjille ihan helppojen pelisääntöjen mukaan. Ja hyvinhän ne jutut toimii. Sama ratakisoissa, kartingissa yms. yms.
    Eli ei ymmärrä mikä tossa vois olla liian vaikeaa jos joku FHRA:n alaisuuteen kuuluva mut silti oma seura järjestäis kisat kuten aikoinaan tää meidän paikallinen tais tehdäkin Utissa. Mikäs tossa on muuttunut? Vai onks ongelma siinä että nää WCC:n ja BOP:n järjestävät seurat ei yleensäkään oo millään lailla FHRA:han kuuluvia. Oudolta toi kuvio ja ongelma kuitenkin näyttää näin sivusta seuraten :eek:
     
  4. porvari

    porvari 1st gear

    Uteliaisuudesta kysyn, että minkälaiset välit on NHRA:lla ja IHRA:lla? Voiko ajaa kilpaa molempien "kerhojen" kisoissa vai onko täysin eri porukat?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Suomeenkin vois perustaa oman IHRA:n, sen tuntis varmaan ainakin moni vanhempi harrastaja heti omakseen :rotfl:
     
  6. RB440

    RB440 1st gear

    Vipottajan kanssa sillee samaa mieltä että NitroNatikat on NitroNatikat ja siellä kaikki muu on vain "täytettä". Siellä Nitrot on se juttu sekä radalla että varikolla. Semosta näkee ja kuulee täällä vain kerran vuodessa. Olihan se viimevuonna NRF:n jälkeen Suomen toseksi suurin Moottori Urheilu Taphtuma eli sillee Fyyralle kiitos, mutta kyllä taviksetkin pitäis huomoida tai ainakin antaa niille mahdollisuus olla. Mistä junnut tulee jos ei kylä kisoistä?
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Taisit olla eka joka toi tämän tänne ihan julkisesti,samaa on miettinyt omassa päässään varmaan moni,kuten minäkin et hajoaako kattojärjestö kahtia?

    Tuo mitä B.B.Chevy tuossa ylempänä kirjoitti on kyllä täyttä totta eli sen perusteella vois kisat järjestää kuten aiemminkin,eikä tuota rangaistus mahdollisuutta olis...
     
  8. Hate

    Hate 3rd gear

    Jaa sehän olis sitte IlmanHotRodAssociationia :D
     
  9. RB440

    RB440 1st gear

    En mä sillee fyyraa periaatteesta kritisoi. Oon vaan sitä mieltä että kattojärjetön pitäis tukea kisojen järjestäjiä ettei tää ns. uusrenesanssi jota laji nyt kokee kuolis samantein. Sillä mitä fyyra nyt tekee tapetaan viimeinenkin sitkee yritys pitää laji näkyvillä myös muualla kuin Motoparkissa tai Virttaalla. Ei kaikki niihin paikkoihin ees halua lähteä. Mielenkiinto lajiin herätetään nimenomaan "koti nurkissa" ja sieltä se into ja mielenkiinto myös suurempiin kisoihin syntyy. Tukemalla paikallista näkyvyyttä saadaan myös kisaajat ja yleisö SM, PM ja EM kisoihin.
     
  10. Nopee

    Nopee 1st gear

     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tässä tulee, eikä muuten ensimmäistä kertaa, vähän mieleen se, että kannattaako lypsävää lehmää tappaa? Tai jos ei nyt tappaa, ni vaikka sitte, että viljellään maata sellasella tehokkuudella, ettei siinä seuraavana vuonna, eikä ehkä enää koskaan, kasva mitään? AKK on luovuttanut FHRA:lle yksinoikeuden noiden kisojen suhteen, oon ennenkin sanonut, ettei tollaset jutut varmasti kestä minkäänlaista lähempää juridista tarakstelua vapaan kilpailun, syrjinnän jne suhteen. Vähän saman tyylistä hommaa kun jos olisit ostanut bensaa Essolta, ja sit menisist Shellille tankkaamaan, eikä sulle myytäis bensaa sillä perusteella, että kävit viimeks Essolla.

    Jenkeissä on IHRA:lla ja NHRA:lla omat lisenssit, voit omata kummankin järjestön lisenssin, ja ajaa molemmissa. Mut vaikka muuten mielellään apinoidaan NHRA touhuja liki pilkulleen, niin tokkopa ton tyylinen järjestely neuvostosuomessa olis mahdollista?

    Tää on oikeesti juttu, jonka pitäis jo tässä vaiheessa olla poissa päiväjärjestyksestä ja päätös tehty ja julkaistu, suuntaan tai toiseen. Jos ei noi järjestäjät pääse keskenään sopuun niin on hyvin paljon mahdollista, että ne on fyyran kisat, joihin jätetään osallistumatta. Tää homma on hoidettu päin persettä siellä.
     
  12. joteam1

    joteam1 Gearhead

     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toivottavasti selviää. On vaan ihan väärä aika vuodesta vasta nyt vääntää kättä ens kesän kisojen järjestämisestä kun nyt mennään jo maaliskuuta :odroll:
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei sinänsä, on meidän autotkin vielä ihan samassa vaiheessa kun noi neuvottelut. :rotfl:
     
  15. Nopee

    Nopee 1st gear

    Kuten edellisessä viestissä oli :
    Tapahtuma ts. BoP on kalenterissa.
    Järjestäjät Wcc/BoP varmaan tiedottaa asiasta.
    (Ei ryhdytä Arvailemaan/Lietsomaan/Panikoimaan/Jakamaan väärää tietoa)
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei tietenkään, mut ryhdytäänks kuitenkin ennen niitä kisoja, jos ei sitä varmaa tietoa vielä silloinkaan kuulu? Tää tilanne on ihan käsittämätön, oliskohan tää mahdollista missään muussa lajissa?
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai joo, niinhän ne onkin :oops:
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No niinpäs onkin 8) Ei sit muuta kun sais ne järjestelemään kiihdytyskisojakin tuonne Kuopijoon :wink:
    Tosin siellä ne luultavasti vasta säännöt tuliskin, auton choppaus pakollinen (poikkeuksena laikka-avotkin kelpaa), äänenvaimennus kielletty, lisämatkustajista saa aikahyvitystä sillä suhteella että mitä enemmän sakkia autossa niin hyötyindeksi nousee jne jne :poff: Ja lähtövaloiks tosi katukuusi eli tavalliset liikennevalot, maalipäähän pysähdysmerkkiä näytämään poliisi stoppi-lätkineen :rotfl:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tää ei sinänsä oo mikään mielipidejuttu, eikä pelkästään nitroasiaa, vaan kaikki FIA:n viralliset EM ryhmät on EM osakilpailuissa aikataulutettu, ja niitä aikatualuja noudatetaan. Kun kello lyö, ajetaan noita ryhmiä mikäli rata sen sallii. Ja jos ei, niin sitten heit kun se sen sallii. Eli koskee pro modia, pro stockia, metanooli funnyja ja dragstereita, sekä sitten vielä niitä nitroautoja. Jos menee hyvin, niin muutkin ehtii ajaa ihan kelvollisesti, noi ei aja yhtään "ylimääräistä", mut jso ei, niin muut väistää.
     

Kerro tästä muillekin!