West Coast Street Cup 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 16.4.2009.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Suojanen taisi viime vuoden finaaleissa ajaa 9.27s mutta tosi kova suoritus lentokenttäradalla. Hieno nähdä miten se finaaleissa kulkee?
     
  2. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mopoilijalla hyviä kuvia jälleen! 8)
    Hyvä kun kävit dokumentoimassa tuota länsirannikon sarjan viimeistä osakilpailua. Itsellä patterit loppu joten en päässy pelipaikalle.. :wink:
    Olihan siellä näemmä jotakin mielenkiintoisia uutuuksiakin. Mattamusta -67 Chevelle oli hieno! Ja samalla maalarilla käynyt pro-pemari näytti melko epäalkuperäiseltä myös. Nostalkiaraksteriako siellä oli myös näytillä..? Myytävänä? :eek:
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuka mahtoi olla herra X?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kari Salmelainen?
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Joulukuusta pitäis vähän kastella talven aikana, että meitin scoopin takaakin se löytyisi vasemmaltakin radalta. Sekä pikkuisen enemmän virtaa valoihin, että nekin loistaisivat pikkuisen kirkkaampina.

    Muuten oil hyvät kisat. Kisat meni pikkuisen heikosti (tippuminen 2. kierroksella), mutta mestaruuden uusinta meni runsaalla (70) pistejohdolla.

    Sekä uudet ennätyksetkin tuli tehtyä 11,267 ja 191,08 km/h.

    ...taitaa noi lentokenttäradat olla permpia kuin "oikeat radat", kun niillä tulee ennätyksiä...

    ... tai sitten vaan meitin auto on niin raskas ja alitehoinen, että liimaradat pitää liikaa ja auto ei jaksa kulkea liimalla...

    Ja järkkäreille vielä toivotaan intoa järjestää hieno Cuppi ensi vuonnakin.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Mukavasti meni kisat meidänkin kuskin osalta,2.pytyn uusiminen jälleen,samoin uudet ennätykset porukkamme molemmille autoille :D

    Täältä toivotaan myös järkkäreille paukkuja järjestää sarja ensi vuonnakin,meidän poppoosta tullaan jollakin yhdistelmällä taas joka kisaan jollakin kokoonpanolla ja ompa mahdollista et meidän mukaan kiertämään lähtis vielä yks auto lisääkin :wink:

    Kiitoksia niin järjestäjille kuin reiluille kilpakumppaneille,sarjassa ei havaittu minkäänlaista ryppyotsaisuutta,homma toimi niin hienosti et harmittaa et kausi tämän osalta loppui tähän :-?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hienoa oli taas käydä Porissa katsomassa kisoja...ja hyvät oli kisatkin,harmi vaan se Auliksen epäonni kun poiki se pata :(

    Aikas totaali tuholta näytti...ilmeisesti meni yksi sylinteri ja sitten alko ketjureaktio...toivotaan että Aulis saa Dragster:n taas kuntoon ensi kaudeksi.

    Hienon näköistä menoa kun runko notkuu ja etupyörät ilmassa... 8)

    Erikoinen oli myös se vanha nostalgia dragster "Ol Crow"...vanha varis...kisattu kuulemma omistajan kuolemaan asti (vanhuuteenko kuoli?)...nykyisellään peli on kyllä melkoinen projekti.
    Näkemisen arvoinen se silti oli kuljetuskärryineen...sekin kaiketi tasan siinä kuosissa kun on joskus ollut auton jäädessä seisomaan.
     
  9. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Villi veikkaus lintuinfluenssaan?
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    :rotfl:
    Joo mun raksterihan se on. Myyja kertoi etta ukko oli 82 vuotias kun se silla viela paasteli menemaan. Oli viikonloppuna kisoissa ja parkkeeras trailerin talliin ja heitti seuraavalla viikolla veivinsa. Vuosi oli 1984.
    Perikunta tietenkin innoissaan etta saadaan sekin muutettua rahaks mutta vanha muori oli sanonut etta se myydaan sitten kun han kuolee. :soosoo:
    Muori kuoli edellisvuonna ja paikallinen autopurkaamon heppu sai vehkeen ostettua.
    Myyja myos kertoi etta traileri oli tehty joskun -64 kintaalla ja ukolla oli raksteri ollut ennen sita.
    Romuri oli sitten ottanut alkuperaisen koneen (350) ja lootan (727 ClutchFlite) pois ja laittanut ton 350-th400 siihen paikalleen helpottamaan myyntia. Sain alkuperaisen koneen alakerran mukaan mutta se oli pikkusen homeessa kun oli metanoolia huilannut pytyissa ~25 vuotta :rotfl: Joten heitin sen pusikkoon.

    Kait siihen tarttis aluks ainakin laittaa glide ja vetaa silla sitten 2 silmassa koko matka, se hytti kun on niin saatanan pieni ettei oo mitaan mahkuja vaihtaa vaihdetta. Toisaalta joku jalkalaukastava vaihde sydeemi vois hoitaa vaihteen vaihtamisen :odroll:
     
  11. V8-Tipu

    V8-Tipu 1st gear

    Komee keli ja mukavat kisat..
    Tuolla kuvia --> otokset
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Laita automaattikoneisto? Ei tartte vaihtaa. :rotfl:
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Juu, kiitoksia vielä kerran kaikille osanottajille, niin järjestely, kilpailu kun katsomo-osasatollakin.
    Me päätettiin lähteä kisaan aika viimetingassa ja ennakkoilmottautumisen suoritin vasta vikan ilmottautumispäivän aamuna. Tarkotus oli lähtee vähän kokeilemaan miten Jukka63:n "rallivallu" sysää vähän pitävämmällä radalla. Noi etelän lentokentät kun ei oikeen anna mitään tietoa asiasta kun ovat preppaamattomai ja likaisia ja siten tollaselle vääntävämmälle ja terävästi kaasuun vastaavalle vehkeelle vähän haastavampia, keväällä Hyvinkäällä ajat oli järjestäen 11.5 huonommalla puolella. Tekniikkahan tossa ei viritysasteeltaan ole mikään kovin raju moparin isolohko, hyvistä osista kylläkin tehty ja 8-71 imuilman esilämmitin vähän auttaa hengitystä. :rotfl: Motti on tehty vielä painavaan racelohkoon, joten ainakin lepotilassa istuu etutassut maassa perin tukevasti. Porissa on perinteisesti ollut pito varsin pirtee, ja tolla ko-autolla on sielläkin joskus jaettu tiukalla vaparitekniikalla 9.81 kun Alastarossa mentiin silloin parhaimmillaan 9.4 puolelle.

    No, lauantaina treffit Jukan kanssa tallilla viideltä, Jussi oli järkännyt trailerin ja vetoauton kisaa varten mut ei ite päässyt mukaan muiden kiireiden takia. Auto trailerille ja Porin suuntaan, AlwaysBB koukattiin Lahnuksen Shelliltä vielä sikaosastolle kyytiin. Matka meni joutuisasti, kahvipaussi Keitaalla oli ainoo stoppi. Perillä auto alas trailerilta, ilmottautumismuodollisuudet sujui tuossa tuokiossa. Toi ennakkoilmottautuminen ilmeisesti kannattaa suorittaa vaikkei sitten satavarma oliskaan paikalletulosta, meni todella joutuisasti. Ja ei kun kiertävää leimaa odottelemaan, Peku sitten leimauksen suoritti ja katto tunnollisesti kaikki paikat niinku pitääkin.

    Kuljettajakokouksessa ei ilmennyt oikeestaan muuta ihmeellistä kun kisan takaraja, klo 17. Aikataulua kun katteli, niin heti aukes, et kovin montaa rundia tuskin pääsee vetään. Autoja kisaluokissa oli harmittavan vähän, tilaa olis ollut paljon runsaammallekin määrälle. C:ssä viis autoa ja D:ssä neljä. Lajittelut ajettiin tuttuun tapaan "sekasin", eli omaan tahtiin lineuppiin ja siitä etiäpäin, ainoostaan moottoripyörätja autot eroteltuina. Epäselväks ja kysymättäkin jäi, et ajaaks C ja D yhdessä, mut eipä tolla sinänsä niin väliä olis ollutkaan. Ekat lajitteluvedot kattelin, ja suht liukasta näytti olevan suurimmalla osalla. No niinhän toi yleensäkin on tuolla ja pito sitten ajamisen myötä paranee.

    Eka veto varovasti kevyellä kaasulla liikkeelle ja sutihan se, sit vaan odotellen etku sutiminen lakkaa ni tarjoo lisää; 10.26/224. 60 jalkaa just alta 1.8 kun viimesyksynä Alastarolla 1.44. Meni suoraan ja muuten hyvin, vähän pehmeeltä tuntu kolmosen vaihto. Loppunopeus oli riemastuttava, melkeen parikymppiä enemmän kuin Hyvinkäällä tai viiem vuoden FHRA finaaleissa. Melkonen myötämyrsky joka päivän mittaan laantui ei varmaankaan haitannut. Toka veto samaan tyyliin, nyt 60 jalkaa jo alle 1.7 ja aika 10.10/224. Tässä välissä sitten "vaipat on homojen hommaa-aulis" vähän päästeli moottoristaan osien myötä öljyjä maalipäässä ja tuli pitkä putsaustauko. Miellyttävää oli, että asiasta heti tiedotettiin, että nyt menee pitkään, ja myös putsauksen loppumetreistä, että kaikki oli autoissansa valmiina jatkamaan kun rata aukes. Kolmas ja viiminen lajittelukierros ajattelin tarjoo vähän enempi kaasua lähdössä;ei toiminut ja aika 10.23/223. 60 jalkaa painu päälle 1.7:n. Rupee kyllä noi renkaatkin olee jo kohtuu vanhat, oliskohan 2004 ostettu?

    C ja D ajettiin sitten yhdessä, lajittelun ykkönen tais olla Suojanen, 9.3 jotain. Kakkonen Siironen hienolla uudella Camarollaan, tällä kertaa pidemmälle kun burnislätäkköön ja 9.4 aikoihin. Seuraavana tais olla Lappalainen chevellellä ja neljäntenä oltiinkohan sitten me. Vai viidentenä?

    No sama tuo, ekalla kierroksella jouduimme Cadillac Novaa vastaan. Kiva nähdä vähän tollasesta massasta poikkeavaakin sovellutusta ja auto vielä kulki ihan pirteästi. Oma ajaminen oli sujunut ihan mukavasti, lajittelussa tasasta 0.2 sekunnin reaktiota joka sitten kokemuksen mukaan pudotuskisassa skarpimpana tiukkenee muuten samalla ajamisella. 0.13 reaktiolla matkaan ja suorituskykyeroa oli kuitenkin toista sekuntia niin voittohan siitä rapsahti, aika 10.116/222. Hirveesti kerennyt muiden tulemia seuraamaan, mutta Siirosella kävi pikku tekniikkaprobleema josta tuloksena punavalo, ja lajittelun viiminen jatkoon. Muuten kai toi ensimmäinen kierros meni vailla suurempia yllätyksiä.

    Toinen kierros oli ennalta jännittävin, vastassa Lappalaisen Joni Chevellellä; hyvä kuski ja auto tuntuu joka radalla kulkevan kovaa, sellanen kymmenyksen meitä edellä vähän pienemmillä loppunopeuksilla. Eli reaktioissa homma ratkee, mut kun ei oikeen viittis noita punavalojakaan ottaa ni ei viittiny mitään nappireaktioita ruveta yrittämään. Reaktio taas 0.13 ja kun ykkösen lopussa huomasin olevani edellä ni olin aikalailla varma, että homma hoituu. Kolmosella yritin veilä käsimerkeillä vähän tsempata Jonia kovempaan vauhtiin, mut eihän se innostunut. :rotfl: Ja niin hoitukin, 60 jalkaa jo 1.5 puolella ja aika 10.004/222. Muut jatkoon menijät Suojanen ja lajittelun vikana ollut neliovimallibu kaavion mukasella soololla. Seuraavalla kierroksella taas mulla oli soolo, joten finaalipaikka vaikutti aika varmalta mikäli van ei aikataulun takaraja tuu vastaan.

    Soolokierroksella Line upissa ollessa Jukka sitten aprikoi, että näinköhän bensa riittää, tankki ei ollut ollut ihan täys aloittaessakaan ja normikulutuksen mukaan vois ruveta tankki alkaa olla kohta kuivasumppumallia. Sanoin sitte, et ajna vaan läpi tai sitte en aja ollenkaan vaan pakitan pois steitsauksen jälkeen. Tediltä saatiin kuitenkin pikkukannu bensaa lainaksi jotta päästiin kuitenkin taas riivaamaan.

    Soolossa yritin sitten tosissaan ajaa ysin puolelle, ei se kuitenkaan mennyt vaikka jälleen oli alle 1.6 60 jalkaa; 10.08/216. Loppua uupu aika reippaasti, en sitte tiedä olikohan motti vähän kuuma kun oli kuitenkin aika tiuhaa toi ajattaminen. Malibun yllätykset loppuivat Suojasta vastaan ja finaalissa siis meillä vastassa Reijo Mustangilla. Tollasella tavallisella katuautolla muuten on sitte mukava vedellä kun periaatteessa maalista voi tulla suoraan line uppiin, joks mennään? :rotfl:

    Finaali tulikin sitte kohtuu pian, jotain testivetoja siinä kai välissä oli ja taas mentiin. Reijo halus oikeen radan ja mulle taas on aivan sama. Burnis, steitsaus varovasti, kuusi alas ja liikkeelle. Näin heti lähdön jälkeen, että Reijon puolella paloi alin lamppu, se väärän värinen, mut ajoin silti kakkosen puoleen väliin ennenkuin kevensin ja sitte vähän hiljemmin maaliin; reaktio 0.06, ja aika 10.24/187 ja voitto himaan!

    Onneks sain sitten palkintojen ajoka ennen pikkuvinkin, et saattais olla jotain muutakin tulossa kun toi kisan voitto. Nimittäin uusista säännöistä johtuen ei kertalisenssiläiset ansainneet cup pisteitä ja kun osaanotto on muutenkin ollut kovin vähäistä tuli myös palkinto West Coast Cupin Street D:n kakkossijasta! Lappalaisen Joni vei Cup voiton, ja Siirosen Mikko kolmonen yhdellä burniksella Kauhajoella ja ekan kierroksen tappiolla Porissa. Vaikka eitysti sinänsä mukavia yllätyksiä, herättää se kyllä aika vakavia tunteita sen puolesta, että mihin toi streetkisailu on menossa ja kuinka kauan noita kisoja järjestetään?

    Toi tän hetkinen tilanne on aivan kestämätön, ja nyt jokaisen kynnellekykenevän pitää ottaa itteään niskasta kiinni, laittaa ne kalustot liikenteeseen ja tuoda ne viivalle. Mikäli siis on toiveita, että noita kisoja on myös tulevaisuudessa. Sääntömuutoksia on jo kokeiltu, pikkulohkojen tilavuusrajan johto ei juurikaan auttanut. Mitä muuta pitäis keksiä vaiko kenties isompaakin remonttia säännöille? Yksilöistä toi homma kuitenkin lähtee ja siitä, että vaivautuu mukaan niihin kisoihin. Kalusto ei oo tästä maasta edelleenkään mihinkään kadonnut ja jos ei niitä rupee pian raahautumaan radalle niin niillä ei kohta oo oikeesti mitään käyttöä kun ei oo kisojakaan.
    Et, simmottii, t D434.
    Finaalissa sitten ei teoriassa
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niijuu, ''Ajan automaatilla tietenkin'' kuten Uncle-Pekan iskulause oli vanhaan hyvaan aikaan :rotfl:
     
  15. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Gremlin laittaa sit ihan ekana taka-akselin räjähdyssuojan!

    Niin paljon kun sitä älämölöä on riittänyt kuinka heads-up on niin parasta mitä olla ja voi ja muut ei oo mitään niin olisko tossa ihan kohta pienen näytön paikka? Ajamaan sieltä koloistanne! Virittäminen on kivaa, joka toisella on alukantta ym mutta ajaminen ei maita, mitä tää on tällainen?
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nii, ja taas tosta kuinka heads upissa palkinnot voi jakaa jo laijttelun jälkeen, ni nyt 4=1, 1=2, 9=3. Mut tolla osaanotolla tosiaan rupee olee viimehetket tehdä asioille jotain jos meinaa, että touhu jatkuu.
     
  17. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Epäilen ettei Gremlin nyt niin kovaa stondista saa että taka-akselinkin rikkoisi :odroll: .
     
  18. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Heh, siinä porukalla vähän kanssa mietittiin lavvantaina illalla että miten meinaat ittesi sinne kabiiniin muljauttaa ja saada vielä jotain tulenkestävää päälle...keksittiin mielestämme aika hyvä ratkaisu, johon liittyy semmoinen sun lempiasu, tuubi vaseliinia ja purkillinen pensselöitävää hornaa... :rotfl:

    Hyvät oli jatkotki, tuanoini.
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear

    Eka kerran kävin Porissa ajamassa. Hienosti oli hoidettu jutskat. Ajattaminen erittän ripeää ja ratakin oli suht ok. Tuo edellä mainittu erään sankarin n. 600 m öljyäminenkin hoidettiin kalustoon ja väkimäärään nopeasti. Ja asiasta infottiin heti kuskeja kauanko menee.... Toivottavasti kahinat tuolla jatkuu vaikka tekijät taitaa vuosi vuodelta vähentyä... Kiitos kaikille järjestäjille. Oli mukava visiitti....

    -arska-
     
  20. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Aina pitää olla muita parempi...?
     

Kerro tästä muillekin!