west coast street cup 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 5670, 17.1.2014.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Nyt jäätiin tänne Savoon eli sadetta sen verran luvassa että jäätiin sprinttiauton kimppuun!!Ajettu jo tähän asti kuljetuskalustolla reilu 3000 km ja jokunen tulee ennen kuin kausi on ajettu!!
     
  2. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Supo hyvä.. ne on vaan ennustuksia nuo sateet!
     
  3. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Aamulla lähtee kaksi katukilpuria ja mekatsut Hämeenkyröstä.

    Nova matkassa aivan kuin 30 vuotta sitten.

    Lähetetään sateet savoon kiusaksi :)
     
  4. pasleh

    pasleh 3rd gear

    Alavuden kisat takana, jäi kyllä hyvä fiilis! Auton kasaamisessa meni taas viime tippaan, mutta ehdittiin kuitenkin. Ja hyvin loppujen lopuksi toimikin!

    Järjestäjäporukalle erityiskiitos, lupsakka ja positiivinen meininki koko kisan ajan!! Lentonäytös oli komeeta katseltavaa.

    Mukavaa jengiä niin kilpailijoidenkin kuin yleisön joukossa.

    Pasi
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos kaikille kisasta, hieno tapahtuma kaikin puolin! Laitan myöhemmin kisarapsaa, juuri nyt olisin kuvia vaille, jotta saadaan lajille julkisuutta. Eli jos löytyy kuvaa ETB 610 valkoinen DX Corolla, niin laita ihmeessä sähköpostilla mahdollisimman pian triniemi@hotmail.com

    Pieni korvaus maksetaan tarvittaessa.
     
  6. pasleh

    pasleh 3rd gear

  7. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    nyt oli oikeaa kilvanajoa ja tiukkaa sellaista katastetuilla katuautoilla. Onnea voitosta Kristiinankaupunkiin ja hopeasta Paraisille,meille Kokkolaan jäi se kolmas sija ,mut nopeat syö hitaat ja pulinat pois.

    Oli kyllä tiukka mitalikolmikko ja tiukka kisa ,kun ei kuskikaan maaliviivalla tienny kumpi vei ennenku kuuluttaja kertoi.

    Koitetaan ,josko päästään Poriin laittaan letukoille kampoihin ja Kiitos vielä järjestäjille sekä kaikille kilpakumppaneille.

    onnistuhan sielä aikas hyvin se oranssin challangerkin poppoo, meni muuten aikas kovaa.

    Hieno oli fiilis koko päivän ja toivotaan ,et kalusto pysyis kaikilla ehjänä koko kauden.
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hyvät oli kisat, pualimatkalla ajaminen on kyl helmee, lähtöjä tulee nopeesti ja jos koisaat valoissa ni oot niin hävinny...
    Kisapaikalle löytämisessä oli ongelmia kun ei tällänen nuari espoolainen omista minkään valtakunnan gpsrdssuunnistusaälytiatokone juttuj niin ne viitotukset oli aivan hanurista, alavuden keskustassa yksi kyltti ja sen jälkeen ei mitään... No, tulihan maakunta tutuksi... Ja onneksi oltiin ajoissa eli ehdittiin kisan alkuun vaikka ajettiinkin harhaan...

    Seuraaval kerral niitä viittoja vitusti lisää , kiitos. Sieltä keskisen ostoshelvetistäkin olis varmasti tullu katsojia lisää jos olis ollu niitä mainostauluja... Joojoo, mä tiedän, aika ei riitä, ei oo tyyppejä tekemässä ym. mut olis silti tullu hitosti lisää katsojii vaikka niitä oli nytkin paljon!

    Joku mainitsikin räyskälän, joo, sama tuli itellekin mieleen, ihan helmee!!! Ja kuitenkin tuolla ajettiin liukkaudesta huolimatta mun mielestä ihan kelvollisia aikoja, pualimatkalla kun oikesti pitää yrittää eikä vetää pualivaloil...

    Kuuluttaja olis voinu kertoo enemmän lajista ja siitä mitä tapahtuu eli ensin aikaajot ja sijotuksista kaavioon ym. Oli meinaan oikeesti paljon ensikertalaisia katsomossa jollain ei ollu hajuukaan mitä taphtuu ja miksi... Ja olis se kuuluttaja voinu olla muutenkin enemmän äänessä, tylsiä nuo hiljaisuustauot... Ei silti ei oo helppo laji huudella radioon, itekkin oon kokeillu...

    Tuolla vois oikeesti ajaa enemmänkin, paikka on hyvä vaikka parkkipaikka olikin pieni, liput oli oikeen hintaset vaikka kuinka yritin tinkii ja kun lähettiin ni paikallinen oli järjestäny hepan ja ponin jolla sai ratsastaa 2 euron korvausta vastaan, juu, meidän 7-kesänen kokeili molemmat...

    Näyttötaulut ei toiminu, yllätys yllätys, tai ainakaan sinä aikana kun me siellä oltiin, siitä miinusta niinkuin niistä olemattomista opasteista, pikkujuttuja mutta hyvä hoitaa seuraavaan kertaan kuntoo koska kyll mä ainakin toivon jotta tuolla ajettais jatkossakin...

    Molempia kerhoja tuettiin, niin sunrise kuin drf klubia ostamalla tuotteita eli paitoja ym. ko teltoista. Jonojahan oli mutta se nyt vaan oli hyvä koska silloin kauppa käy, ne myyntiteltat vois kyl siirtää vähän kauemmas siitä lähtöalueelta, ihan vaan ehdotuksena, siinä oli välil vähän ruuhkan tynkää ku osa kattoo pönäreitä ja osa yrittää tehä ostoksia...

    Mut joo, mä olin ekan kerran vuosikausiin ihan vaan turistina kisoissa, maksoin lipun sisälle ym. ja niinkuin Korpela sanois, aivan mahtavaa, kerta kaikkiaan!!!

    Kiitos järjestäjille ja alavuden lentokerholle ja kaupungille kun antoivat luvan järjestää tuallaaset kinkerit, hienoo oli.

    Niin ja vielä kerran kiitos Vaahteran Pekalla ja Tonille kun päästivät tuon meidän 7-kesäsen kokeilemaan junnudragsteria, siitä riittää pimulla juttua... :D
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Hyvät oli kisat tosiaan,vaikka aamusta pikkasen kylmä.

    Onnea täältäkin Pasille voitosta ja tietysti muillekin palkinnon saajille!

    Sen verran tuli/tulee remonttia et lukko menee uusiksi,muuten uuden ennätyksen jahtaaminen ei tule ainakaan onnistumaan.
     
  10. dart69

    dart69 Gearhead

    Kiitoksia järjestäjille hyvistä kisoista ja radasta, toivottavasti saadaan jatkoa. Ajot jäi tosin kahteen lähtöön kun ei turbiini tarrannut ennen rajoitinta... Olipa tuosta pieni aavistus etukäteen mutta oli niin lyhyt matka kisapaikalle että nyt on testattu oikeen radalla.
     
  11. raceman

    raceman Gearhead

    Kiitokset järjestäjille. Mukavat oli kisat. Rata oli hieman liukas, mikä nyt on ihan ymmärettävää uudeksi radaksi. Autoki toimi aika hyvin lukuunottamatta pientä sähköhäikkää. Mutta kyllä tuo kolmos pokaalikin lämmittää mieltä.
    Onnittelut Järvistölle voitosta ja Perille hopeesta.
    Kiitokset Matille ja muille apulaisille aika hyvin onnistuneesta päivästä ja myös vaimolle.
    Nyt tutkitaan sähkövika, ja yritetään tulla Sitte Poriin ajamaan
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos kaikille kuvan lähettäneille! Niitähän tuli oikein läjä ja oli oikein runsaudenpula valita hienoista otoksista se hienoin. Tällä kertaa A.Orhanen oli osunut maukkaimpaan paikkaan.
     
  13. 5670

    5670 Gearhead

    oukkeli doukkeli ensinnäkin erittäin iso kiitos ja kumarrus kaikkille jotka viimeisen vuoden aikana töitä teki tapahtuman aikaan saamiseksi alavudelle.

    ja sitten itse kinkereihin,palaute on aina tarpeen oli sitten huonoa taikka mielellään hyvää niin vastaillaan nyt jo tulleisiin kommentteihin.

    viitoitus-valtio,tuo kaikkien kaveri on nykyään sitä mieltä että tietää parhaiten mihin kyltit saa laittaa eli meillä oli lupa laittaa vain alavuden kaupungin alueelle kyltit.toki ensivuodeksi teemme niistä isommat sekä selkeämmät.

    myyntialue-kioskien sekä muun myynnin piti olla 6 metriä taaempana sekä harvempaan laitettuna mutta luontoäiti teki kyseisestä alueesta mutavelliä jolloin jouduimme tuomaan niitä lähemmäs rataa.ja koska talkoo väki muutenkin natisi liitoksistaan työmäärän takia on pakko yrittää sumputtaa kaikki "toiminta" pienelle alueelle että saadaan edes vähän kiertoa porukalle ettei tarvitse kokopäivää olla töissä.

    parkkialue- sama syy kuin aiemmassa,meillä oli varattuna huomattavasti enenmän parkkialuetta mutta koska ne pääsääntöisesti olivat peltoa ne muistuttivat lauantai aamulla enemmän maauimalaa kuin parkkialuetta eli jouduimme säveltämään aamulla niiden kanssa.

    kuuluttaja-bussi on kuin helvetin esikartano kuuma eli sieltä on pakko päästä välissä pois,toki ei tuo isohomma ole tehdä valmista materiaalia jota kuka tahansa voi lukea.

    näyttötaulut on työn alla kuten ajanottolaitteet muutenkin,nyt kun tuota ostovoimaa on taas edes hiukan enemmän.

    jatkosuunnitelmat-alustavasti sovin alavuden kehityspäällikön kanssa ensikesästä 1+1 eli testipäivä keväällä sekä kisat suurinpiirtein samoihin aikoihin.yritetään tehdä paperit mahdollisimman pian.

    Lehtinen Juha
    Sunrise Cruisers
     
  14. rl

    rl Gearhead

    Mahtavat kisat, ollakseen ekat kyseisellä radalla. Puitteet ovat uskomattoman hyvät, joten toivottavasti tälle saadaan jatkoa tulevaisuudessakin.
    Pitoa taatusti oli riittävästi, ainakin Topparin keuloista ja 60-jalkasista päätellen, radalla nähtiin paljon muitakin huippuaikoja, mutta myös niitä jotka suditteli koko radan matkan. Joskushan se on kiinni renkaista ja alustasäädöistäkin.

    Jos kykeni suunnistamaan Alavuuden keskustaan, niin ei kyllä voinut olla näkemättä opasteita. Kylttejä oli kuitenkin ripoteltu toistakymmentä, eli toistakymmentä enemmän kuin esim EM- kisoihin, joihin löytää paikalle ulkomaalaisetkin.

    Näyttötaulut toimivat koko kisan ajan lukuunottamatta ensimmäistä tuntia. Taulut olivat ehkä turhan kaukana, kun punaset leditaulut eivät sovellu oikein hyvin tilanteeseen, jossa aurinko helottaa suoraan tauluihin. Ensikerralla, taulut voisi ehkä olla toisella puolella rataa.

    Sunrisen väki ja yhteistyökumppanit ympäri pohjanmaata ovat tehneet pitkään pohjatyötä näiden kisojen aikaansaamiseksi, joten suuri kiitos heille!
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kisarapsa!

    Pyyhkäsin paikalle jo perjantai-iltana, kun tuo käytössä ollut vetokalusto ei oikein vakuuttanut. No, hyvinhän tuo jaksoi, pieni leirinpystytys ja Rust Racingin linjuriin kylmää pakoon. Kiitoksia tarjoilusta!

    Rataa oli paikallinen traktorinomistaja kumittanut perjantaina runsaasti, mutta kummi ei kai oikein vesisatees ja 5c lämmössä tartu rataan niinku pitäis ja kyllähän se melko liposelta jalkaankin tuntui lauantaina. Keli oli onneksi lauantaina aamusta iltaan kohdallaan, aurinkoista ja viileää. Poijjatkin tuli ajois jeesimään ympäri Suomen. Katsastus ja kuljettajakokous meni lupsakasti, mutta tärkeimpiin asioihin keskittyen asiallisesti ja sitte pääsi jo koittaankin. Heti toisena parina radalle ajamaan eka lähtö alta pois. Varovasti jalkajarrua vastaan ja suti käytännös aina kun tarjos hiukankin kaasua. Vaihteenvaihdossa pyrki persus ihan kunnolla jo vierelle, mut pysy sentäs pyörillään. Tuli sellanen olo, et mitähän tästä ny tulee.

    Toinen lähtö myös jalkajarrua vasten ja suti edelleen lähdös, 60ft jotain 1.9, mutta oli edempänä rataa jo ajettavampi vaikka hiukan driftailikin vielä: http://cam67.1g.fi/kuvat/dragracing/201 ... 2_x264.mp4

    Kolmanteen lähtöön kokeiltiin jo transbreikkiä ja sehän jopa lähti viivalta jotenkin, 60ft 1.44 http://cam67.1g.fi/kuvat/dragracing/201 ... 0_x264.mp4

    Neljäs lähtö taas transbreikillä ja nyt tuli jo hyvä 1.36 60ft http://cam67.1g.fi/kuvat/dragracing/201 ... 3_x264.mp4

    Viides samoilla eväillä toiselta radalta ja 60ft 1.37 eli nyt alkoi jo olemaan kumia hyvin. Tuo on kyllä niin hieno tuo asfaltti tuolla, ettei näköjään vaadi juuri mitään kumia kun alkaa toimimaan. Mullakin 2v vanhat sliksit alla, uusilla olis menny varmaan vielä paremmin. Tästä tulee vielä Suomen paras lentokenttärata, paikka on hieno ja itse rata tasainen ja pinta todella sileä. Olis saattanut olla jo ihan ennätyskunnossa sillä, että olis kumituskeli ollut suotuinen perjantaina.

    No sitten itse kisaan, eka lähtö soolona ja ihan mukavasti 5.796 kun indeksiksi oltiin valittu 5.80. Toinen lähtö sitten parilähtönä, kaveri ei turhia kiireitä pitäny steitsauksessa, mut ei tuo oikein mitään vaikuttanu. Hyvä lamppu ja dead on with a 4 eli 5.804 ei antanu paljon liikkumavaraa: http://cam67.1g.fi/kuvat/dragracing/201 ... 2_x264.mp4

    Kun on lähemmäs kymmenen vuotta ajanu erilaisia bracket kisoja, niin luulis jos et melko kaikki on nähty mutta ei. Kolmannessa lähdössä jäi ehkä normaalia enemmän burnissavua kabiiniin ja aurinko paistoi suoraan kuusen kohdalta sisään, tuli hiukan sellanen efekti kun lumisateeseen paistaa aurinko, häikäisee joka suuntaan kun koitin tihrustaa lähtövaloja. No siellähän se vihree prkl jo palaa ja tiesin jo viivalta lähtiessä, et nyt oltiin pahasti myöhässä. Lapa lattiassa maaliin, muttei auttanu, mut viikonlopun paras aika 5.77x hiukan lohdutti.

    No meitin kiireet loppu siihen, rillailtiin vielä sapuskat päälle, leirin purku ja kototallilla olin muistaakseni noin klo 20. Hiukan virvokkeita hienon kisareissun päälle ja sunnuntaina roplailin auton race ready kuntoon seuraavaa kisaa ajatellen.

    Erittäin positiivinen jälkimaku jäi kisasta, kiitos järjestäjille ja kaikille jotka olitte myötävaikuttamasta asiaan. Tästä on hyvä jatkaa kautta ja tullaan varmasti uudelleen Alavuudelle kiihdyttämään!

    t. Mikko Niemi / DX Racing / ETB 610
     
  16. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos 67Camaro hienoista videoklipeistä!
     
  18. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kiitos täältäkin upeista videopätkistä
     
  19. pasleh

    pasleh 3rd gear

    Hyviä videoita! Fiestastakin oli muutama ;) Saako niitä jotenkin käyttöön, teen vielä omista lähdöistä koosteen?

    Samat tilanteet Fiestan takalasista, jos jotakuta kiinnostaa:
    https://www.youtube.com/watch?v=KFtthI1OPkM


    8:01 Fiesta vs Dodge Challenger
    10:00 Fiesta vs Chevy Camaro
    11:05 Fiesta vs Chevy Chevelle

    Pasi
     
  20. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

Kerro tästä muillekin!