West Coast Street Cup 2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 7.1.2018.

  1. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ajoin Vallulla 8.5sek ja puolenvälin vauhti 211 eli eine kauheen korkealle nouse jos aikarajat vastassa.
     
  2. josu

    josu Gearhead

    Noilla tavan purkeilla ei saa tehtyä mitään kunnonlista tehonalennus systeemiä.siihen vaaditaan erillinen purkki joka sen hoitaa.eri vaihteille saadaan eri ahtopaineet siinä se sitte periaatteessa onkin mitä ns tavan purkeilla voi hoitaa.kyllähän joku pelle peloton aina jotain muutakin keksii.Ihan Pro tasolla asia on erikseen kun on rahaa sijoittaa esim 5~7000 pelkkään purkkiin ja oheislaitteisiin
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos tämmöinen toteutuu, niin kannattanee pistää break outiksi se 5.40 / 8.60sek ettei pienestä indeksin alituksesta seuraa runkokatsastusta SFI spekseille funny häkkäineen jne.

    Mahtaako nykyinen ajanottosysteemi pystyä pro kuuseen?
     
  4. GS

    GS Gearhead

    Eli streettiinkin pitäisi tuoda monen tonnin laitteita joilla voidaan ajaa tarkemmin...hiljaa?
    Ketä tällainen pitkässä juoksussa palvelee ja onko näillä visioilla oikeasti potkua viedä lajia eteenpäin, vai taakseppäin?
    Ainakaan maksavan yleisön ja yhteistyökumppanien näkökulmasta ei ole kovin ”hohdokasta”, kun lajin sisällä suuri ongelma on se kuinka hienoja purkkeja tarvotaan jotta saadaan ”tehoa alennettua”?
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Saanko kysyä että monta lähtöä takana esim.1100hp tekniikalla lentokenttä oloissa tai ylipäänsä missään?Ja vielä kyllä tuolla Street Outlaw ohjelmassa Jätkillä kaikki mahdollinen apu eli tökkärit paukkuu,läppärit punaisena kun säädetään matkalle säätöjä jne.
     
    Muokattu: 10.1.2018
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  6. SG 448

    SG 448 Gearhead

    1898eur maksaa esim.tuo MS3 Pro Ultimate,jossa on aikapaljon sellaisia kyseenalaisiakin ominaisuuksia tai kuten joku pitkänlinjan harrastaja mainitsi "Paholaisen keksintöjä"
    Deley
    Transbrake and throttle stop
    Traction control
    etc.....
     
  7. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Eiks tää ketju alkanu siitä että järjestäjä ilmoitti päivämäärät,vittu miten päättömäksi nää ketjut muuttuu,aihe katoaa ekan kommentin jälkeen.
     
    gremlin, aktion76, superbird ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead


    Millainen on oikea katuauto?
     
  9. josu

    josu Gearhead

    Ainut mikä turbomiehiä kiinnostaa on tuo kardaanin pyörintänopeutta ohjaava asia,tämä kun on hallussa,niin ollaan vahvoilla radalla kuin radalla suurillakin tehoilla,tämä on sallittu,vain harva purkki toimii oikeasti moni mainostaa vaan ei toimi.Tietty kun ostat ns Pro purkin joka on nr1 niin sen jälkeen alkaa opetteleminen johonka näillä suomen ajoilla menee kesä jos toinenkin ennenkuin homma on edes jollain lailla hanskassa.
     
  10. josu

    josu Gearhead

    En tarkoittanutsitä.että nämä olisi oltava jos meinaa menestyä,vaan jos lähtee tälle linjalle niin silloin on satsattava kunnolla tuohon ns luistonesto purkkiin joka wörkkii ihan oikeasti,tietääkseni kukaan suomessa ei ko purkkia käytä streetissä,Tatechin Tatu on pyöritellyt ajatusta silmäkulmassa vuosia,vaan luoja tietää milloin tulee markkinoille toimivana
     
  11. OL 533

    OL 533 1st gear

    Arvasin että kuohuu... Omalta osaltani haluaisin vielä sanoa, että minä en ainakaan ole "vaatimassa" mitään itselleni/autolleni sopivaa luokkaa tähän sarjaan, kerroin vaan julkisesti mitä pienessä päässä pyörii, näin sydäntalvella:) Järjestäjät varmasti itse tietävät, kerkiäisikö ja pystyisikö vielä ajattamaan jotain erilaista luokkaa ja onko sille edes tarvetta? Kauniiksi lopuksi totean että, "meiltä" osallistutaan joka tapauksessa tulevana kesänä koko sarjaan, eikä vähiten siksi että näissä kinkereissä on aina Kivaa!
     
    TO79, JuhaKuu ja supo tykkäävät tästä.
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Voi käydä yhdenpäivän kisat mahdottomaksi ajattaa enempi luokkia/autoja kun nytkin on ainakin Porissa aika kiirus et pudotukset ehtii ajaa loppuun.
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Aina kun west coast jutuissa ajettu niin mukavoo puuhoo ollut ja nauraen kohti Savoa lähdetty eli Suomen paras lentokenttä sarja nykyisin luokin!Jatketaan jossain muualla pähkimistä luokista,vermeistä jne.
     
    JuhaKuu tykkää tästä.
  14. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Eikös katuauto oo sellanen jolla ajetaan kadulla! sit voi käydä neppaamassa radalla!ainiin sit vielä et on leimattu:).
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  15. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Mutta hyvä että te piditte asian oikeilla raiteilla ja annoitte keskusteluun sisältöä.

    Yhdyn OL533/Teron viestiin, että ei olla mitään vaatimassa, vaan ihan asiaan liittyen keskustella onko yleensäkään tarvetta tai halua ajattaa/ajaa esim 8,60 luokkaa, puolta matkaa tai täyttä, kohtuu vapailla säännöillä.
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Siinä vain on se ero että jenkkilän "Street Outlaw”...No Prep kisoissa yritetään ”läppärit punaisina” ajaa mahdollisimman lujaa, niissä pito-olosuhteissa mitä kulloinkin on tarjolla, ei tarkasti/hiljaa.
     
  17. 1320

    1320 Gearhead

    Miks WCSC kisoissa ei saisi sitten ajaa täysiä? Kilvettömällä pelillä pääsee ET Bracketissa ajamaan 8.5 asti täysiä, enpä muista ainakaan Porin kisoissa montaa tuota nopeampaa autoa nähneeni...:odroll:

    Kun joku kohta kuitenkin valittaa, että ei tollasta Brackettijarruttelua voi kukaan ajaa, niin sehän on vaan indeksinvalintakysymys... Mä ajoin viime vuonna Porin ET Bracketissa viisi pudotuskierrosta ja ainoastaan yhdessä lähdössä jouduin hieman pumppaamaan jarrua maalipäässä... Lähtö nyt toki tapahtuu eri aikaan vieruskaverin kanssa, mutta eipä se minua ainakaan ole haitannut, mulla kun on ollut tapana keskittyä omaan ajamiseen...
     
    joteam1, josu ja et1133 tykkäävät tästä.
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä minä ainakin ajoin aina täävellä eli kaasu ylös vasta maalin jälkeen eli kyllä Bräckettiä ajetaan aivan täysillä!Kyllä porukoille tullut aivan väärä kuva Bräcket hommasta !Ajoin viimeisenä vuotena Pro Street luokassa missä lähetään pro lähtönä niin silloin ei tarvitse mitään lähtöön liittyviä vermeitä eli kun vähänkin vilahtaa keltaista niin oltava jo menossa!Ps.varmasti siellä isot Poijat matkallakin säätää voimaa että pystyy ajamaan täysillä eli pelkällä sinkki tiukalla ei pärjää ja mulla viimeisenä vuonna oikea tiedunkeruu niin esim.Kalajoella 1/8 matkalla oli tilanteita yllin kyllin eli todella oli liukasta verrattuna Motopark/Alastaro ratoihin vaikka vain 1100hp käytössä.
     
  19. josu

    josu Gearhead

    Supo älä ole vaatimaton"vain 1100hv käytössä";) moni harrastaja unelmoi moisista luvuista tässä cupissa
     
  20. GS

    GS Gearhead

    Niin kyllä, ymmärrän toki tämän pointin, mutta mitä hyvää tällä saadaan lajina/lajiin pitkässä juoksussa, jos puhutaan ”vapaasta” Streetistä?
    Homma kuitenkin jossain kohtaa menee oikeasti kilpailuksi ja sitä kautta ”tarkuusajoksi”, kun samalla yleisö tuskin riehaantuu ”tarkasta ajosta" ja ”heittelee pikkuhousuja framille” kun ollaan saatu ajettua ”tosi tarkasti”, parinkymmenen lähes yhtä tarkasti ajavan kanssa?
    Tämän lisäksi jokainen paikalle raahautuva(tekee joka kerran valinnan kaiken muun tarjolla olevan), tietää että vuodesta toiseen on olemassa jokin nopeusrajoitus mitä nopeammin ei ajeta...eli kehitys kulkee sadasosien tikkaamiseen, eikä koko ajan uuden nopeamman ajon/nopeuden etsimiseen?

    Eli karrikoidaan ja ajatellaanpa niin että koko Drag Race olisi pelkkää Bräkettiä ja thats it?
    Voitaisiinko silloin todeta että laji ”kulkee eteenpäin”, koska koko ajan ajetaan tarkemmin ja tarkemmin ja sitä kautta katsomot pullistelevat katsojista sen vuoksi?
    Kuinka moni Drag Racea seuraava haluaa nähdä mahdollisimman tarkasti ajoa nopeusrajoituksin, vai ajoa joka antaa myös katsojille jännitysmomenttia sitä kautta että laitteissa on eroa ja että kuka oikeasti on nopein?
    Konkretiaa, eli se mitä suuri yleisö haluaa nähdä on nähtävissä SM ja EM katsomoissa ja jos totta puhutaan niin SM katsomoissakin aika moni on ainakin omien sanojensa mukaan paikalla juuri Streettien vuoksi (verrataampa vaikka esim. ihan fyyran SM-kisojen ja WCSC peruskisan katsojamääriä, tai pudotetaan fyyralta kokonaan street pois ja muutetaan se 8.5 bräketiksi...lisääntyykö vai väheneekö katsojamäärät?)
    EM-katsomot ovat täynnä nimenomaan nopeiden autojen/ajosuoritusten kautta.

    Tämä ei siis ole tarkoitettu bräketin dissaukseksi millään tavoin, koska se palvelee niitä jotka ko.lajia harrastavat ja toki osaa katsojiakin.
    Mutta, silloin kun bräketti voi hyvin, se ei voi olla lajin hallitsevin ”olomuoto”, ei ainakaan pitkässä juoksussa.
    Streetin ja bräketin yhdistäminen on taas ihan suoraan sanoen lajitaantumusta/korruptoitumista pahimmasta päästä jota vastaan pitäisi joka ukon taistella viimeiseen asti ja suunta pitäisi pitää siltä osin tasan vastakkaisena.
    Eli Street pitää edelleen olla se laji joka on kaiken jarruttelun ja keinotekoisen tarkkuusajon ulkopuolella ja se mennään mihin laitteet ja pallit antaa myöden (tai näin sen pitäisi olla).
     

Kerro tästä muillekin!