WHAT THE F... ongelmaa C6 ja shifterin kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ford 460, 30.9.2004.

  1. ford 460

    ford 460 1st gear

    C6 teki tämmösen eli ihan rauhallisessa ajossa nopeus noin 30km/h d päällä heitti vapaalle ja siihen loppui meno ei tapahdu mitään kun räikkää kopeloi mihinkään suuntaan auto käy mut ei kulje niin ei kulje??????

    HUOM!LOOTA TÄYSIN UUSI! :eek:

    oisko räikkähässäkästä lähtenyt jotain osia irti vaijeri tai jotain ???? :eek: :eek:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hurstin räikän kanssa kävi samalla lailla, kun vaijerin kuori paloi peltisarjan kyljessä puhki (Joojoo, oma väärä asennus ja 350mk kiitos) ja päästi siirtovaijerin "pletamaan," koska vaijerin kuoren kaikki tukilangat on samansuuntaisia kuin siirtäjäkin. Omituinen ratkaisu, kun kuori ei ollutkaan normaalisti kierretty?

    Vaijeri ei ollut kiinni siirtäjässä kuin yhdellä sokalla, niin että vois helposti ihan vaan irrotakin.

    Toisen kerran keppi sai jotain mahanpuruja, ja liikkui iloisesti ratansa päästä päähän, muttei vaan vetänyt vaijeria? Ihmevika, joka katosi yhtä ihmeellisesti kun purki, rasvasi ja kokosi kepin uudelleen.

    Ei muuta kun auton alle kattomaan, että liikkuuko laatikon kyljessä oleva vipu ja altapäinhän saa aina vaihteenkin päälle jos niikseen tulee. Sitten toimintaa tilanteen mukaan.

    Jos toi keppi/vaijeritutkailu ei auta, niin lodjussa taitaa olla joku vika, mutta jos se on uusi, niin kai siinä sitten on takuukin, eikä sitte muuta kun puhelin kuumaksi vaan.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: WHAT THE FUKC!!!!!

    Heh, sulla sentään auto vielä käy. Meillä kavi kerran Megashifterin kanssa niin että mykisti auton kokonaan. Oltiin ajettu auto American Car Showsta ulos ja jätettiin se sit hetkeks parkkiin siihen lähistölle. Sit yks kaveri tuli kysymään voitasko siirtää pikkusen niin auto olikin yllättäen ihan mykkänä. Eikä ollu paljon yleisöä :odroll:
    Hetken pähkäily tuotti onneks oivalluksen ja avattiin shifterin koppa niin yks johtohan sieltä oli irronnut ja siitä johtui koko homma. Eli ei kun piuha kiinni ja isolohko taas jytisemään. Vähän noloa se oliskin ollu työntää sitä kärrylle :oops:
    Eli tutkisinpa sen räikän + vaijerit noin ekaks ja minäkin uskon et on iso mahdollisuus et syyllinen löytyy siitä.
     
  4. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Vittu mitä touhua. Yksi kysyy apua vaihteisto-ongelmaansa ja sitten nämä nimettömät apinat alkavat jauhaa paskaa otsikosta ja sen oikeinkirjoituksesta. Hankkikaa jo helvetti elämä jos ei ole tähdellisempää tekemistä.
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Joo,koita katella kaverin kans että liikkuuko se laatikon kyljessä oleva vipu mihinkään.Ja onko se vipu kunnolla kiristetty? Jos se prässätty pelti vipu nääs liikkuu mutta akseli ei mikäli se ruuvi on jäänyt löysälle.
    Itsellä kans paloi Galaxiesta jo uusi B&M hd varpin kuori vituiksi,itse vaijeri tuli kuoresta pihalle kun työnsi isompaa pesään.Piti ajella ykkösellä kyliltä tallille.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nyt tulee 4dFunClub ja poistaa ketjusta tukun viestejä, jotka sisältää silkkaa tuubaa ja muokkaa otsikkoa fiksumpaan suuntaan. Sorry boys, menkää Suomi24:lle jauhamaan...

    Unohtu näköjään kirjautua..
     
  7. ford 460

    ford 460 1st gear

    Ford 460 kiittää ja pyytää anteeksi otsikkoa joka johtui suunnattomasta harmituksesta(vi.....!)

    Tottahan lootas takuu on mutta kiinnostaisi vaan itseäni tietää k.o. laitteen(räikkä) heikot kohdat tai mitä vikoja voi odotella vastaisuudessa ja miten niitä voi korjailla\parannella no räikkäkin on kyllä ihan uusi joten takuu on siinäkin. Niin loota ei pitänyt minkäänlaista ääntä\paukahdusta
    huomasin vaan kun veto loppui???? :odroll:

    Tähdennän vielä että kaikki loota,räikkä ja vaijerit on uusia kardaanissa uudet nivelet ja tasapainottettu

    Täytyy katella auton alle ja kokeilla liikkuuko sielä vaijerit tai jotkut muut heebelit!

    KIITOKSIA HYVISTÄ VINKEISTÄ KAIKILLE JA LISÄÄKIN VOI KERTOILLA!!!! :)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ymmärsin oikein niin sulla oli D päällä kun veto katos?? Ei se sihteeri siellä iteekseen liiku vai?? eli jäljelle jää ite loota ja sieltä on joko ö-pumppu tai turbiini lauennut!! C-6 lootan turbiini on vaikea saada väärin paikalleen mutta niitäkin on nähty ja väärin laitettu turbiini kypsyttää ö-pumpun aikas äkkiä!!
     
  9. ford 460

    ford 460 1st gear

    SORI!!
    unohtui kertoa että auton käydessä lootan öljy vähenee eli pumppu pelaa eikä turbiinikaan tai mistään tule öljyä ulos öljyn tasot on ok!!!???????
     
  10. ford 460

    ford 460 1st gear

    Kyllä D oli päällä eikä sihteeri liikkunut itekseen pumppu on uusi ja turbiini on oikein asennettu. turbiinikin on täysin korjattu\mitä sille ikinä voi tehdäkään on tehty! vauhtia oli noin30km\h ehkä vähemmänkin!

    Koeajossa kaikki toimi niinkuin pitää eli kaikki pykälät löytyi ja loota toimii moittettomasti. ei pidä minkäänlaista ylimääräistä ääntä eikä tee muutenkaan mitään omituista muuta kuin et veto loppui ?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sitten ei enää jää kuin turbiini!! Onko se mahdollisesti Us-Partsista ostettu?? vai missä korjattu?

    T. Mudracer.


    Tää kirjautumishomma on aivan perseestä :odroll: .
     
  12. ford 460

    ford 460 1st gear

    ei ole ostettu us partsilta vaan korjattu en muista missä mutta jossain täällä kotimaassa kuitenkin eikä siitä löytynyt mitään hälyttävää ja kaikki on tehty mitä limpulle voi nyt tehdä mä kun en tiedä mitä niille voi ylipäätään tehdä ja takuu on sillekkin et en kylläkään uskoisi et se voi hajota pitämättä minkään laista kolinaa narinaa tai muuta vastaavaa meteliä ois sieltä kai öljytpihalle tullut????kaikkihan on mahdollista mutta tuntuu ihmeelliseltä et yhtäkkiä veto loppuu luulisi et edes jotain meteliä kuuluisi ainakin ennen kuin loota remonttiin meni niin silloin kuului kyl kaikki mahdolliset äänet mitä lootasta voi kuulua!!

    -----------------------------------
    mulla ei ongelmia kirjautumisessa?
    käyn vaan välillä muualla niin kirjaudun aina pois täältä.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä turbiini hajoaa ihan ilman ääniä ja hajottaa vielä perässä laatikonkin eikä siltikään tartte mitään ääniä. Eli vaikkei sun turbiini oliskaan usa-partsilta niin ne myy osia muillekin pajoille. Ja jos sun turbiinis ja laatikokkos on eräältä eteläsuomalaiselta v8-lehdessä ilmoittavalta ns. ammattipajalta niin tervetuloa todellisuuteen eli sisukset voi olla aika solmussa eikä siinä pajassa parane...
     
  14. ford 460

    ford 460 1st gear

    Voihan se olla silppuna koko hässäkkäkin mistäs näistä tietää ennen kuin purkaa paketin ja tutkii sisukset!

    Asia tutkitaan tässä lähi aikoina!Mut kiinnostaa vaan tietää!
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos tällainen ammattilaitos suomesta löytyy, olisi varmaan muillekin harrastajille eduksi tietää, mikä se niistä V8 mainostavista eteläsuomalaisista firmoista on?
     
  16. slitre

    slitre 1st gear

    On se merkillistä...ai että mikä? no se että C6set sanoo
    työsopimuksen irti, nimittäin tänä aamuna kävin mun
    foordille samalla lailla, aamulla auto tallista ulos ja piti
    mennä katsastamaan se...pääsin 500m niin auton alta(?)
    kuului jonkinsortin ääni (ei kova ei metallinen) vaan ihan kuin
    joku riepu olis menny ja läpättäny hetken aikaa auton pohjassa...
    no minä auton pellin alle kurkkimaan, ei näy mitään...takasin
    autoon ja D päälle...ja vot...ei liiku ei nytkähdä ei tee mitään...
    siis täysin kuollut laatikko! ja ei muuta kuin hinaten takaisin se
    tilapäistallin pihaan, kaveri avuks ja minä ryömin auton alle,
    vivusto liikkuu normaalisti eikä mitään poikkeavaa näy ulospäin,
    laatikon öljy ihan kirkkaanpunaista, tosin öljyä näytti olevan
    aika reippaasti yli merkkiviivan(???) ja sen jälkeen soitto
    automaattigurulle...epäili turbiinia. Ja nyt kyrsii todella raskaasti...
    Ja tuolla pihalla pitäis se sitten irroittaa...ai saakeli...
    Nyt on hyvät neuvot tarpeen! Ps. ei ole mitään shifteri virityksiä,
    vaan ihan orkkis lattiavalitsin.
    pss. laatikko rempattu about 5-6vuotta sitten, turbiinia ei silloin
    fixattu millään lailla.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin juu, saitko Ford460 sen laatikon toimimaan ja missä
    oli vika?
    kyselee slitre
     
  18. ford 460

    ford 460 1st gear

    Minähän en laatikoista juuri mitään tiedä mutta auto on pajalla ja ehkä täs jossain vaiheessa jotain tietoa löytyy mikä tämmösen aiheutti!!

    kerron kyllä kunhan jotain löytyy!
     
  19. ford 460

    ford 460 1st gear

    Juu se sitten öljypumppu oli leikannut kiinni(ihan uusi?)no ratas oli liian tiukka pumpun runkoon joten se siitä sitten ja meni turbiinin kaulakin samalla notta näin täl kertaa!! :lol:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    voi rähmä! samaa vikaa vaihteisto guru epäili myös
    meikäläisen auton lodjussa ja turbiinin kaula on myös
    vioittunut!!! mikähän tauti näitä C-6 sia on nyt alkanut
    riivaamaan???

    slitre
     

Kerro tästä muillekin!