Willwoodin jarruista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jukka63, 17.4.2008.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Tollaset levyjarru systeemit eteen on harkinnassa.Ite kun en oo perehtynyt tuohon jarruttelu puoleen,pikkasen ihmetyttää kun kaikki vannoo Willwoodin nimeen.Sen ymmärrän,uutta osaa jne...Kädet ei ainakaan paskoitu.Mitä etuja on jos vaihtaa toimivat jarrut kyseisiin vastaaviin?Itellä on vaihtoehtoina,kunnostetut orkkis levyjarrut (nekin pitää ostaa ja kunnostaa) Tai sitten Willwoodin satsi.Ite päädyn kyllä Willwoodin puolelle,mutta kertokaa mitä ihmeelistä niissä on?Luulisi,että samalla tavalla auto pysähtyy,oli siellä mitkä tavarat tahansa pääsylinterin toisella puolella :eek:
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Orggis jarrut kypsyy nopeampaa jos ajetaan oikeasti lujaa ja jarruja käytetään. Orggis muskelissa jolla kruisaillaan silloin tällöin ja ei ajeta kisaa niin en näkisi syytä päivittää jarruja.

    Ei wilwood ole ainoa oikea vaihtoehto.

    http://www.baer.com/
     
  3. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Mä vaihdoin Willwoodit pois....
     
  4. kole

    kole 3rd gear

    No minä laittelen wilwoodin jarruja sekä billettinapaa juuri paraillaan puikkiin. Levyt on vakiokokoiset näin kokeeksi. Etuja on ainakin reilu painon putoaminen ja sitten nelimäntäsatula jolla varmaankin hiukan saadaan jarrutehoa parannettua. Sit jos tuntuu teho vähäiseltä tekee alumiinista uuden isoomman sovitepalan satulalle jolloin saa laitettua suuremman jarrulevyn... Tosin tuossa satulan männissä ei ole minkäänlaista pölysuojaa
    Baerilla on samainen dsydeemi kalliimpi mutta valmiimpi asennukselle.
    Nyt ainakin on hankalaa löytää oikeanmittaisia jarruletkuja tuohon wilwoodin satulaan.
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aikanaan kun GT Ford replicaan jarruja laittelin päädyin Willwoodiin. On paljon halvempi kuin esim. AP racing, ja nykytaalan kurssilla lienee jopa edullisempi. Kyseessä on superlitenä aika miehekäs jarru, ja laikkojakin on valita asti. Muista: ko. jarrut on race-kamaa eikä sovellu ns. tieajoon, mm. siellä ei ole jarrusylkyn kumeja ollenkaan: normaaliajossa korroosio iskee äkkiä.
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Siis tarkoitin suojakumeja....
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Teräspunosletkut Ape-importilta, tekee mittojen mukaan mitä haluat eivätkä ole arvokkaita.
     
  8. kole

    kole 3rd gear

    JA missäpä on tuo APE- importti, tarvii letkut ja joutuin :lol:
     
  9. kole

    kole 3rd gear

    Niin ja nyt mulla on wilwodin jarrut paikallaan ja nekö onkin ratakamaa? Ei tielle sopivia? Tiedän kyllä että niissä ei ole ns "pölysuojaa" sylintereissä mutta eihän tuo satula maksa kun 150e/kpl joten niitä voi uusia vaikka kerran kuukaudessa :mad: :mad:
    Kyl mää nää kuitenkin normiautoon ostin :wc:
    Tosin letkuja vaille....
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite kanssa värkkäämässä noita wilwoodeja. Katuajossa niillä on tosiaan taipumusta jumitella, niitä saa herkistellä ja putsailla silloin tällöin ihan ilman mitään rapa-ajoakaan. Melkeen väittäisin, että useimmissa tapauksissa orkkistyyppiset jarrut on parempi vaihtoehto kaikinpuolin. Meillä noi tulee pelkästään painonsäästön takia, kunhan ovat kasassa pitää punnita mikä on painoero vakioihin verrattuna.
     
  11. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Sen verran wilwoodeilla tullu jarruteltua että enää en ihan herkästi osta moisia. Menee liian herkästi levyt kieroiks ja se ei o kivaa jos pitää hidastella melkein kolmesta sadasta. Foorumeilla suosittelevat ennemmin strangeja tai aerospaceja.
     
  12. 74

    74 Gearhead

    Käsi ylös kaikki joilla kesä-autossa wilwoodin satulat on jumitellu...
    Neljänä kesänä on ajettu n. 30000km eikä ne oo vielä jumitanu.
    Sit noi kieroks menneet levyt... Millasilla levyillä ne oli? Niitähän on aika monta eri vaihtoehtoa. Tuli vaan mieleen et jos ne on jostain dynalite drag race kitistä niin eiks niiden jarrujen oo tarkotus olla vaan kevyet.
    Mut ainahan noi jutut riippuu käyttötarkotuksesta ja siitä et mihin ne on suunniteltu. Mut kyl varmasti parempiakin jarruja löytyy.
    Ite ostin noi sillon ku alkuperäisten kunnostus olis maksanu melkein saman verran ja noissa oli ne kivat alumiininavat.
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Yks käsi ylhäällä. VIPpiin on tulossa HD levyt, mut vakiokokoset. Vakiot todettiin jo hyviks, mutta kun ovat "kuorma-autosta", niin ovat aivan tuhottoman painavat. Haaveissa olis, että noillakin vielä tarvittaessa pysähtyis, eli hoitais hommansa siinä kun noi orkkiksetkin. Se nähdään tossa viimeistään parin kuukauden sisällä...
     
  14. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo, myönnetään että auto saatto olla hiukan liian painava niille dynaliteille, eli oli jäähdyttämättömät levyt ja 4-mäntäsatulat, osa 140-2713B jos en ihan väärin muista.
     
  15. kole

    kole 3rd gear

    Tuohon jarrudsydeemiin on kohtuu hankala asennella jarrukilpiä,vai mitä ne oli. Mitä sanoo katsuri jos ei ole niitä pellin lärpäkkeitä ollenkaan.
     
  16. guru

    guru Gearhead

    vetoa siihen että uusissa autoissa ei ole
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Me väsättiin viime talvena Novaan eteen Strangen jarrut ja hyvin tuntui ainakin toimivan ja pysäyttää todella nätisti ja vaivattomasti ainakin 1400 kilosen laitteen päälle 200 km/h nopeuksistakin. Asentamisessakaan ei ollu mitään soveltuvuusongelmia eli uudet sellaset levyjarrut eteen ja taakse vaan kunnostetut omat rumpujarrut. Eikä ollu mun mielestä kallis setti eli etujarrut molemmin puolin yhteensä noin 700€ joten kovin oltiin noihin tyytyväisiä :D
    Mitään tehostimia tossa systeemissä nyt ei oo 8)

    Tossahan ne jotenkin näkyy:
    http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=122
    Ja ovatten siis tollaset:
    http://www.strangeengineering.net/catalog/pages/096.jpg

    Katuajeluahan tollakaan ei tosin tuu kun muutaman kerran kesässä satunnaista cruisailua :wink:
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niin niistä letkuista vielä että mun mielestä ainakin RP toimittaa Allstar-nimellä teräspunosletkuja vaikka minkälaisia eikä maksa paljoo.
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    http://www.ape-import.com/

    Koitappa kooklea, tuolla on yleensä toiminut sukkelaan, soitto ennen puoltapäivää niin on yleensä kilahtanut tuotteet seuraavana päivänä postilaatikoon.
     
  20. kole

    kole 3rd gear

    Toi on hyvä: Mikolle kiitos
     

Kerro tästä muillekin!