Wilwoodin jarrupalat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja triniemi, 4.1.2007.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tarvis vaihtaa josain vaiheessa jarrupalat kilpuriin. Etsin Summitin sivuilta jarrupaloja Wilwoodiin ja vaikuttais että ne sopis kaikki, ainoastaan materiaalissa ja käyttötarkotuksessa erot. Eli sama koko ym. Onko tosiaan näin?

    Summitin linkki
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onhan niitä hirveesti erilaisia. Myös tossa summitin linkissä. On hondaa ja keeämmä ja wilwuudin omia malleja joita niitäkin on pirusti. Ota palat irti ja vertaa vaikka tosta kuvasta löytyviin palojen muotoihin.

    http://brakepads.wilwood.com/06-illustr ... tions.html

    Tai jos tiedät mitkä satulat sun kilpurissa on, niin sekin tieto helpottaa osavalintaa. Tarkka malli ja osaava varaosamyyjä hommaa sulle oikeet palat.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ok, homma vaikuttikin vähän epäilyttävältä. Satulat on kanssa Wilwoodin mutta ei mitään hajua mitä mallia. Jatketaan siis tutkailua ja kiitoksia Volvomiehelle tiedoista.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niin se unohtui notta: kun pala on sulla irrallaan ja pääset vertaa niitä noihin kuvan paloihin, niin palan mitat ja systeemit pääsee näkee kun klikkaa hiirulaisella k.o. palaa siel ruudulla.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja sit jos otat ne palat irti, ni lähetä vaikka kitkaliimaukseen ne uudelleen pinnotettavaks. Tulee halvemmaks ja kestää pidempään.
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jahas? Missäs tollasta tehdään? Säästäis kyllä sen selvityksen vaivan.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jos oikein race, nuo liimattavat ei kestä kuin vajaa 300 astetta. Joskus käytin Wilwoodin jarruissa (muistaakseni edessä superlite curved vane-laikoilla, ja takana dynalite jos en väärin muista) ihan Ferodon racing paloja. On eri kovuuksia, mutta aloittaisin miedoilla, liian raju vaatii sen esilämmityksen eli muutaman kierroksen jarruttelun toimiakseen hyvin. Wilwoodin satulaan saa kyllä ihan mitä vaan, kysele vaikka RP:stä.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Puhtaaseen kiihdytyskäyttöön noi tulee eli sais purasta kiinni vähän kylmempänäkin, hankala kun niitä on missään lämmittää.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En oo ite wilwoodeja käyttänyt, mutta eiks ne orkkispalatkin oo liimattuja? Yhdellä kaverilla on nopeessa katuvessassa tollaset kitkaliimauksen tekemillä paloilla, eikä ongelmia.
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aivan, ongelma ei olekaan se liimaus, vaan sen palamateriaalin kuumakesto. Levyjarruissa asia vielä korostuu. Olen itse pinnoittanut kaikki rumpujarrujen kengät ja hyvä on tullut. Kokeilin sitten paloille samaa, ja lasittu heti eka asfalttisprintissä, eikä ollut edes pitkä.

    Mielestäni se oli siellä 300:n pinnassa se kuumakesto niillä palamateriaaleilla, mikä ei kisassa ole kovinkaan paljon.

    Mutta toisaalta saattaa riittää siihen yhteen "pitkään" jarrutukseen kiihdyttimessä, taitaa siinä vauhdissa jo jäähdytyskin pelata :lol:
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jarrusatulassa lukee: 8 102

    Voiko tosta päätellä mitään?
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tossa olis huono kuva:

    [​IMG]

    Tunnistaako kukaan? Tai edes arvauksia?
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mitäs compoundia raati suosittaa? Käyttö on siis drag race only eli jarrujen lämmittäminen ei onnistu ja heti pitäis purasta kylmänäkin.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Juu hyvinkin vois olla Markon tekele ja tota E-compoundia harkitsin itsekin. Kiitos taas!
     
  18. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Näyttäisi Dynaliteltä. Ei ainakaan ole superlite. Eikä laikka ole "curved vane"

    Ota ihan peruspalat. Konsultoi RP:tä. Katalogista löytyy suositukset.
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jumalauta, äijä on hispanojen keskellä espaniassa ja täällä se vaan setvii jarrupaloja!!! :rotfl: :rotfl: Nyt jumaleissa nauttimaan epsanjan antimista!!! :poff:
     
  20. kole

    kole 3rd gear

    menee ot:ksi, tosin wilwood kuitenkin kyseessä.
    nyt pitäis laittaa gm:n gkoppaseen etulevyt ja jarruvehkeet mallia wilvood. on muuten ihan ok mutta tarviin jarruletkut tähän kombinaatioon. olis levyt ja satulat joss mäntiä aivan vi...i mutta ne letkut.ne pitäs löytää. sitten,auto on -87 puikki ja ostin siihen g koppasen alipainetehostajan, ei vaan passannut tuo tulipellin kulma, tarviin senkin käypäisen. löytyykö apuaaaa :cry:
     

Kerro tästä muillekin!