Wurth kori akryl ja testitulosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Beauville, 5.7.2005.

  1. Beauville

    Beauville 1st gear

    Onko kellään käyttö kokemuksia?
    Vai tietääkö joku paremman kitin?
    Pitäisi vanin peltisaumat, mitkä on puhdistettu ja pohjamaalattu tasoittaa alkuperäiseen malliin ennen pintaväriä.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    On kokemusta. Näkyvälle paikalle joka vielä maalataan käyttäisin muuta tuotetta. Wurthin Acryl korikitti on aika huokoinen "raemainen" ja mun mielestä heikosti tarttuva. Eli vähän niinkuin sinitarramainen. Omastani aion poistaa jo levitetyn Acrylin ja levittää ihan polyuretaaniliiman tilalle. Peltien välissä ajanee asiansa silloin kun ei tarvita liimausta. Tämä siis minun mielipide.
     
  3. Beauville

    Beauville 1st gear

    Kiitos vastauksesta.
    Kun ei ole kokemusta kyseisestä kitistä, niin on hyvä kuulla muitten kokemuksia, ettei itse tee samaa virhettä.

    Mikä olisi hyvä polyuretaaniliima, joka kestää päällemaalauksen?

    Tulisi vanin katon tippakourun ja oviaukkojen karmien täyttöön sekä ovien sisäpuolten peltiliitosten siloitukseen. Samalla lailla olisi tarkoitus tehdä, kuten on tehtaan jäljiltäkin ollut.
    Pinnat on nyt puhdistettu vanhoista massoista, hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu.
     
  4. Polara

    Polara Gearhead

    ...Minä oon käyttäny nuissa vesikouruissa ja pohjan saumojen tiivistelyssä Hagmansin korikittiä! On tosi hyvää ainetta ja voi maalata päälle. Sekä plussana, että se litran purkki säilyi käyttökelpoisena kolme vuotta hyllyssä eikä kovettunut. Sitten kun sen levittää pellille tms. niin parissa tunnissa tulee kova!
    Entiiä saapiko eri sävyjä, mutta mulla se oli harmaata...
    Tosi tiukkaa ainetta...
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Polyuretaaneista tunnetut merkit ainakin toimivia esim. 3M, Sika, Loctite jne. Olen myös käyttänyt suomalaista, Hyvinkäällä "valmistettua". Etuna on edullinen hinta (5,90). Toiminut ainakin liimana hyvin ja saa valkoisena, harmaana ja mustana. Jos liimaat polyuretaanilla jotain, niin sauma on avattavissa vaan leikkaamalla. Noi liimapatruunat vaan kuivahtaa nopeasti käyttöönoton jälkeen. Muista varmistaa, että ovat päällemaalattavissa.
     
  6. Beauville

    Beauville 1st gear

    Kiitti vinkistä!
    Tästä aineesta en ollut kuullukkaan. Täytyy selvittää mistä tätä nyt saisi, jotta saisi projektin etenemään.
    3M:ltä löytyy kuulemma myös joku polyuretaaniliima, minkä pitäisi kestää päällemaalaamisen.

    Tein eilen koepätkän irtopeltiin sillä WURTH:n kori akryyylillä ja totesin et taitaa kyseinen aine soveltua vain pellin välisten saumojen täyttöön. EI pintaliitosten muotoiluun.

    Kiitokset myös Tomasolle. Olisit vain maininnut sen kotimaisenkin aineen nimen, vaikka yv:nä.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Olisin maininnut jos olisin muistanut. Nyt kävin tsekkaamassa: Rakennuskemia, Liima ja tiivistysmassa eli polyuretaaniliima. Myydään ainakin Tarjoustalossa ja joissakin rakennustarvikeliikkeissä.

    Piti myös parilta autopeltiseppäkaverilta kysyä mitä käyttävät nykyään, mutta unohdin....
     
  8. Beauville

    Beauville 1st gear

    Vuoden testipenkityksen tulosta.

    Laitoin Hagmanssin massan vesikouruun ja oviaukkojen hitsauskohtien siloitukseen ennen päällemaalausta. Hyvin kesti viime talven -38 pakkaset ja ainakin tämän kesän helteet. Näkyi olevan oikea aine paikallaan.

    Toi Wurthin kama näkyy olevan vieläkin tosi pehmeää ja huomasin sen olevan melkein samanlaista mitä on laitettu vaniin kylkipellin ja pystytolppien väliin. Joten en ainakaan itse laittaisi sitä ulkopuolisille pinnoille tai muuten kulutusta vaativaan kohtaan.

    Tota Hagmanssin kamaa saa litran purkissa ja 300g tuubissa. Minulla riitti kaksi tuubia. Oli helppo levittää ja muotoilla.
     

Kerro tästä muillekin!