www.enginehones.com

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tapio, 13.8.2009.

  1. tapio

    tapio Gearhead

    Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa jotain positiivista ainaisen valittamisen sijaan :)

    Olen jo pitkään ajatellut, että teen pienen freesauksen hallussani olevalle SBC350-alakerralle ilman sen kummempia koneistamokeikkoja ja katson, miten "shade tree" -remppa onnistuu autotalliolosuhteissa. Tätä varten tilasin jenkkilästä Flexhone-pulloharjahoonin ynnä muuta sälää.

    Valitsin pienen surffauksen jälkeen www.enginehones.com -kaupan, maksu näppärästi luottokortilla ja tänään kävin noin viikon odottelun jälkeen hakemassa kamat tullista. Hinta kertyi hoonille ja sylinteriharjalle huimat 61.68 USD, postituskuluja USPS First Class (eli lentoposti) 24.80 USD sekä tullimaksuja vajaa 13 egeä. Yhteensä siis n. 75 egeä.

    Helppoa ja vaivatonta, palvelu toimi oikein hyvin!

    Vertailun vuoksi:

    - US Parts myi ei oota
    - RP myi ei oota monen kuukauden odottelun jälkeen
    - koneistamotarvikkeita maahantuova yritys pyysi pelkästä hoonista 144 egeä muutaman viikon toimitusajalla

    Nyt sitten vain sylintereitä hoonaamaan, uudet männänrenkaat ja laakerit paikalleen, Vortec-kannet alakerran päälle ja tuore kerros Chevy orange -maalia pakettia koristamaan ;-)
     
  2. chaddy

    chaddy 1st gear

    Ton flexin sieltä valikoit, hyvä ostos.
    Koneistamot mainostaa aina hienohoonaus kiviään, anan niiden yleensä hoonata kun ovat niin ammattiylpeitä, ja kotona sitten flexaan kuitenkin pytyt asennus kuntoon :wink:
     
  3. tapio

    tapio Gearhead

    Jep. Tarkoitus on tosiaan tehdä low budget rebuild ja sitten viedä tekele dynoon, niin voin brassailla euro / hevosvoima -lukemilla ;-)
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Samaan tulokseen pääsee motonet/biltemajan hoonilla :odroll:
     
  5. chaddy

    chaddy 1st gear

    Ei muuten pääse :soosoo: toi flexi tekee yllätävän hienon jäljen.
    Ammatilais ratamootoripyörä tiimeilläkin näytti olevan noita flexejä kun ottavat pytyt väliajoilla auki. Kun flexaa saa ohivuodot kerralla kuntoon
    ei tarvi sisäänajoa vaan heti urku pohjaan.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Et sä tolla flexi hoonilla saa ohivuotoja sen paremmiks, kuin biltemajan vehkeillä :rotfl:
     
  7. chaddy

    chaddy 1st gear

    Jos sä tietäisit miten se mr,Ohivuoto käytäytyy niin poistaisit sen Pokena kesken ravintola illan, kun sillä menee niin kauan ennen kun se hioutuu muuhun sakiin. On se niin hankala kaveri :poff:

    Tolla flexillä nimeen omaan nopeutetaan männänrenkaita hioutumaan sopivasti sylintereihin, ei liiankarhea eikä liian liukas
    :rotfl:
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Minkäs näiköisien vehkeiden kanssa sinä itse tuon flexin olet todennut hyväksi?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    en nyt tiedä tarkotetaanko tässä pulloharajahoonia vai "flexhoonia" pallopäilä? Anyway, noi anmattilaiset mitä tiedä tekee vähän ajetussa motissa niin, että vetää ensin kvihoonilla siis ei millään jarrusylkkyversiolla, ekaks ja perään harjahoonilla. Ite oikeesti ollut ikinä hirveen kiinnostunut noista ohivuodoista, siinä kun mäntä vatkaa stat kertakin ekunnissa edestakaisin vaatii isomman kun neliömillin väylän, että teho sen apienhäviän takai oleellisesti kasvaa. Ja neliömillillä ruvetaan jo hitelee aika isoissa lukemissa. ohivuodolla Puristuspainemittari ei liki 100% ohivuodosta välttämättä tiedä vielä just yhtikäs mitään. inskin meillä ohiivuotomittauksen merkitys on patisi vertailussa vanohoihin arvoihin, myös siinä mihin vuodetaan. Alas; who cares, Pako, vähän enempi; imu vaatii honmii.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kuka siirsi jykän näppistä, ei kai keitto torjantaina läiky :rotfl:
     
  11. skotikka

    skotikka 3rd gear

    mäki ihmettelin tota vipottajan tekstiä ku en meinannu välillä tolkkua saada.. omissa silmissä luulin olevan vikaa :eek:

    aikanaan muuten ku omaa moottoria laittelin ja olisin tollasella pulloharjahoonilla sitä mielellään hoonannu ni ei kukaan tuntunu tietävän mistä hoonista mä puhun.. naurovat vaan ku kyselin sellasesta..
    jostakin luin sillon et tollasella alottelija saa paremman jäljen aikaseksi.. ?
     
  12. megabuick

    megabuick Gearhead

    Minkä karkeuksisilla kivillä olevan honiin ostit ? Katselin että siellä löytyy 120 karkeudesta 800 saakka.
    PIkkulohko chevyn putkia ajattelin itsekin hoonata.

    t.Kallu
     
  13. tapio

    tapio Gearhead

    Otin karkeuden 240. Teknisessä osiossa mainitaan tämä hyväksi yleiskarkeudeksi, jos ei oo tarkkaa tietoa männänrenkaiden materiaalista.

    Tämä on myös suosituin karkeus.
     
  14. GM1500

    GM1500 1st gear

    Moro,

    Tollanen hooni pitää hankkia ja koittaa mitä se sanoo mutta minkä verran sen olisi hyvä olla ylikokoinen sylinterin halkaisijaan nähden.
    Putki 100mm, siellä olis tarjolla 101, 105,108 etc...
     
  15. tapio

    tapio Gearhead

    What diameter size should I order?
    A hone tool's diameter is determined by the nominal bore size in which the tool is to be operate. A cylinder hone is always produced and used in an oversize condition. The degree of oversize creates pressure and a soft cutting action on cylinder walls. For example a 1" Flex-Hone® tool is ordered if a 1" bore (I.D.) is to be finished, the built in oversize provides the proper cut. Remember that all tools are provided in oversized, so do not add inches or mm's to the ID that you are machining. If the bore size is between standard Flex-Hone® sizes, the next larger standard Flex-Hone should be selected.

    Tollainen teksti sieltä löytyy. Nelituumaiselle putkelle pitäisi ottaa nelituumaisella nimellisellä halkaisijalla varustettu hooni.

    Sitten käyttökokemuksia: olipa hauska pikku projekti! Hoonasin ohjeiden mukaisesti Chevyn pikkulohkon alakerran ja helppoa oli. Ainoa vaurio tuli, kun täysinpalvellut Black & Decker porakone kärähti viidennen reiän kohdalla. En jaksanut jäähdyttää poraa reikien välillä ja käämi paloi, kirjaimellisesti :)
     
  16. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,toki 4" putkelle 4" hoonipää!

    Noita porakoneita näissä kotihoonauksissa on mennyt :rotfl:

    Niitä pitäis vaan malttaa jäähdytellä riittävästi :soosoo:

    Mut mukavia remppoja tuollaset,ei tarvi niin tarkasti kaikkea miettiä ja voi vaan lätkiä osat paikoilleen,ei tarvi miettiä niin satasen päälle ja kone kasautuu silmissä eikä tarvi taistella kireitä männänrenkaita sisään kun on jo pikkasen väljyyttä valmiiksi :lol:
     

Kerro tästä muillekin!