X-runko letukan tehostimen öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Bluestone, 20.5.2011.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kaikki, jotka ovat puuhailleet x-runko letukan raidetankotehostajan kanssa tietävät miten vuotoherkkä systeemi se on. Alkuperäinen neste on ATF type A, eli se punainen aateeäffä. Kontrolliventtiilin lukuiset o-renkaat ja tiivisteet kun kuluu, niin sitten se tiputtaa..... ja aina ne tiputtaa :(
    Kerran huolsin koko systeemin korjaussarjoilla ja vaihdoin nesteeksi GM Goodwrench Power Steering Fluidin, eipä tiputellut sen jälkeen, mutta mitäs nestetttä tuo oikein on; väriltään lähes kirkasta ei siis liene sukua perus atf:lle??
    Mites tuo tehostin systeemi reagoi, jos sinne vaihtaakin kunnostuksen yhteydessä ihan "traktorihydrauliöljyn", jonkun 32 tai vastaavan. Alkuperäinen tehostimen teknologiahan on ihan traktoritasoa....miten on, kestääkö tiivisteet vai .....mites ne meni viton ja nitriilikumi tiivisteiden kestot???
    Onko alunperin atf:n valinnan takana vain se että sekin vaahtoutumattomana toimii ja eipähän ole turhan montaa eri nestettä sekoittamassa pakkaa???
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Monissa työkoneissahan on tuommonen raidetankotehostin, ja öljy luonnollisesti (esim meillä shell tellus 32) Käyttötunteja monissa korjaamatta yli 20000. Miks ei toimis tsevyssäkin?.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Itseasiassa näin olen kerran tehnytkin (siis käyttänyt tellus 32 öljyä). Mutta auto meni myyntiin hetki sen jälkeen enkä saanut siitä omakohtaista kokemusta miten se pitemmän päälle toimi... :-? , kestääkö tiivisteet vai ei, ei se ainakaan tiputellut mitään...
     
  4. jart$u

    jart$u Gearhead

    ehkä turhaa nippelitietoo, mut alkuperäinen type A on vaalean ruskeaa, lähes väritöntä, siis oli kuuskytluvun alussa.
    32 sopii ainakin kesäkäytössä, mutta vuotoja se ei tuki.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No miksei voi sitä psf:ää käyttää? Ei se nyt niin kallista tai vaikeesti löydettävää
    ole.
     

Kerro tästä muillekin!