x-runkosen letukan kardaani

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 16.8.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    joku osas väittää että x-runkosen letukan kardaanin etupätkässä olis ristikot laitettava ns. väärinpäin. eli päät 90astetta toisiinsa nähen. miten lie? kuulostaa paskapuheeelta. onko jollain varmaa tietoa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...ei ole paskapuhetta, katsoppas -61 Shop Manualista: etupätkän ristikot pitää olla "ristissä" eli 90 asteen kulmassa toisiinsa. Takapätkässä ristikot on samassa asennossa.
    Ja lopuksi vinkki: hitsaa kannakelaakerin jalasta (kiinnitystasopinnan reunasta) lattaraudan pätkät siihen pesän reunaan (siis siihen kehälle) ja työnnä se kumiosan sisus täyteen sikaflexiä, niin eipä täristele liikkeelle lähdettäessä jos sulla sattuu olemaan takaa laskettu jousitus. Ja kestääkin se laakeripukki paremmin. Se peltikehikko joskus repeilee hitsauksistaan...
     
  3. Wesku

    Wesku Gearhead

    X-runkoisen kardaanin eturistikot tulee tosiaan 90 asteen kulmaan, ja on varmaa tietoa. Omaan '63 Letukkaani se ei käynyt muuten kuin ristiin ja hyvin pelasi sen ajan mitä oli mulla (2v ja 20-30 tkm). Edellisen nimettömän tukilaakerin vahvistusehdotusta suosittelen lämpimästi, itsellä ainaki meinas matalana ravistaa ja uudesta kannakelaakerihärvelistä repesi juuri kyseinen peltikehikko kahtia...
     
  4. koni

    koni 1st gear

    BTW Onkohan suomessa enää yhtään normaalikorkuista X-runkoletukkaa? :smile:
     
  5. Wesku

    Wesku Gearhead

    Harvoin ainaki näkee...
     
  6. late

    late Gearhead

    Ristikot on oltava 90 asteen kulmassa ja täältä löytyy normaalikorkuinen vm.60 4d biscayne, mutta muutos on tulossa jousiin että päästään ruohonjuuritasolle.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: late 2002-08-19 20:35 ]</font>
     
  7. kantti

    kantti Gearhead

    Entinen ´63 Impala oli normaalikorkuinen, ehkä jopa vähän ylikin...
     

Kerro tästä muillekin!