Ykkönen katoaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ilastone, 18.8.2009.

  1. ilastone

    ilastone 1st gear

    Kyseessä dodge ram -97. Vika siis sellainen että kun ajaa muutaman kilometrin maantieajoa, niin ei pudota enää ykköselle, eli meniskö laatikko vikatilaan. Governörin paineanturia herjaa, oisko ollu governor pressure sensor voltage too low. Alunperin ei ottanu ykköstä ollenkaan, sit kun vaihdettiin anturi niin rupes toimimaan noin. Kaupungissa saa ajaa vaikka koko päivän rinkiä niin toimii.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Vaihdoitko kuvernöörin paine-anturin?

    [​IMG]


    vai sen kuvernöörin painesolenoidin?

    [​IMG]
     
  3. ilastone

    ilastone 1st gear

    ilmeisesti painesolenoidin, siinä oli nuo kaksi saman näköista murikkaa siinä alumiini palikassa, ilmeisesti kuvernööri ja sitten se painesolenoidi. Mistäs päin tuo anturi sit löytyy?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossahan ne on molemmat vierekkäin.
    [​IMG]
     
  5. ilastone

    ilastone 1st gear

    Tuossa se samalla paikalla oli, mutta oli vaan eri näkönen. Voisko johtua vuosimallista?
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Vanhemmissa askeissa on sellanen pyöreällä liittimellä oleva ja uudemmissa on tolla neliskanttisella liittimellä. Se neliskanttinen tuli joskus 2000 tienoilla.

    Vaihda se myös niin eiköhän se siitä ala pelittään.
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Tollanen

    [​IMG]
     
  8. ilastone

    ilastone 1st gear

    tuon juuri vaihdoimme, muutosta oli mutta ei täysin vika poistunu. Kuverööri vaihdettiin aiempaan koskisella toiseen käytettyyn, siinä ei muutosta.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    No jos kuvernöörin vaihdolla ei vika poistunut niin jäljelle jää tuo solenoidi joka helposti jumittaa.
    Eli vaihda nyt toi solenoidi vielä, toi ylempi pyöreä mötti mikä on tossa Mudracerin kuvassa. Sen saa vaihdettua irrottamatta koko koneistoa.

    Eli tämä

    [​IMG]
     
  10. ilastone

    ilastone 1st gear

    Tuota me juuri ekaks kokeilimme vaihtaa, ei toiminu. Sitten kun vaihdoimme sen anturin niin sitten rupes toimimaan niin kun toimii nyt, kun alussa ei ykkönen toiminu ollenkaan. Tuota ilmeisesti jotkut kutsuu siis kuvernööriksi.

    Powermaticilta tuli vastaus että vika poistuu ostamalla uusi laatikko sieltä. Voisko olla ettei ihmisen tekemää kojetatta osaa kukaan korjata suomessa. Tuntui olevan tuttu vika heillekin, mutta siitä ei ollu tietoa että miten se korjataan.
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Kokeilitte käytettyä, oliks se varmasti ehjä?
     
  12. ilastone

    ilastone 1st gear

    Eihän se varmaa ole, savonlinnassa piti vaihtaa se ihan uuteen, mutta sieltä oli kadonnu se osa niin vaihtoivat laturin jännitteensäätimen... Saman verran se kuitenki makso, kun ois vaihtanu sen oikean osan. 3500eellä ei saa viellä toimivaa laatikkoa siis.
     
  13. sbf

    sbf Gearhead

    Koittakaas vaihtaa vielä noi vaihtosolkut.Jos en vallan väärin muista niin 1 ja 4 tehdään samalla solkulla mitä tukisi se että niin kauan kun ei tule 4 peliin toimii myös 1.
     
  14. ilastone

    ilastone 1st gear

    Pittää koittoo vaihtoo ne.
     
  15. ilastone

    ilastone 1st gear

    tosin ne piti kuulua siihen remonttiin, mikä siihen tehtiin alunperin.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää on siitä vekkuli loota että 1, 2 ja 3 vaihteille ei ole mitään omia vaihtosolkkuja.
     
  17. sbf

    sbf Gearhead

    No mitäs noi 2 samas köntäs olevaa solkkua tässä mallissa ohjaa?
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Nelosta ja turbiininlukkoa
     
  19. sbf

    sbf Gearhead

    Tuli mieleen että aina ei tarvi olla noi governorin palikat edes rikki.Riittää että on tarpeeks paskaa keränny sihteihin ja jeeppi mm ei vaihtanu oikeen kirveelläkään isompaa. 8) Mitäs muuten toi etupannan väärä säätö aiheutti?
    Mopareita tulee niin harvakseltaan koppuloitua ettei osaa taas muita ku hyviä kysymyksiä esittää. :odroll:
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Noi solkut ja sensorit kerää ajan myötä sitä likaa ja alkaa jumitteleen/reistaan. Uutta suoleen kun vanha kuolee.
    Etupannan säätö vaikuttaa kakkosvaihteeseen. Jos se on liian löysä niin se kärähtää, jos se on liian kireä niin se kärähtää. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!