Ykspyttysen dieselin PCV. Materiaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jussi289, 29.9.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ehkä tyhmä ehdotus mutta voisko 2t koneen läppäventtiiliä jotenkin hyödyntää
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tyhmä. Ne vaan on kaikki vissiin niin suuria, ettei sovitus onnistu.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jos teet oman venttiilin ja puuhaat sinne läpän sellasesta levystä mistä leikataan oikeen kokoset, onko se hiilikuitua tai jotain. ainaki joskus sai moposportilta.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ehkä tota kopan porausta vois vähän avata ja tehdä siihen sellasen "nokkahuilun kärsän" mallisen venan metallista ja jousipellistä (tai mitä nyt siihen oliskaan). Öljyä siinä liikkuu kuitenkin, et se hoitaa tiivistyksestä osan, jos tohon tahtiin liikkuva nyt kovin nuukaa tarviikaan.
     
  5. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Käviskö se kompuroista tuttu läppäventtiili pellinläpyskä johonkin ympättynä? Niitähän saa varaosina.....
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nappaan ton vehkeen venakopan huomenna mukaan ku lähden himaan. Sit voi kattoo, mitä sinne saa mahtumaan.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nonni, tällä kertaa vena oli vielä ehjä ja melko kulumatonkin. Ehken se johtuu siitä, ettei se ollu enää paikallaan, vaan luistellu sieltä porauksesta krympeistä ohi ulos.
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Putsaa liuottimilla hyvin öljystä sen venan paikka ja laita lieriömäisenosan kiinnitteellä, eli "laakerilukitteella", paikalleen. Loctite 638, 648, tai vastaava luja lukite varmaan pitää.
    Mikäli on metalli/metalli. Nuo saa tarvittaessa pois, kun kuumentaa yli +150°C, sen lukitteen kohdalta.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi on nylonvena alumiinikopassa ja vena o-renkaalla tilkitty ja pikkukrympeillä lukittu. Edelliseen tein kierteet poraukseen ja perään kuusioreiällä olevan sisäpuolisen "mutterin" lukitteella. Sen käyttö vaan loppu ennen keston selviämistä. Täytynee kokeilla tähän samaa.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tässä kopassa ei sit saanu syvemmälle venaa. Tein sit lukkoruuvin sille.
    [​IMG]
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    En nyt löytänyt parempaa kuvaa, mutta saisitko tommoisen sormen pään kokoisen läpän sinne sovitettua?

    [​IMG]
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Läppä tuntus ehdottomasti paremmalta ratkasulta, mutta tilaa tossa on nuukasti. Pitää miettiä kunhan toi vena nyt pykii sit loppuun.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Teet kopan päälle kopan, jonka sisään toi läppä ja letku siitä sitten jonnekin...
     
    Nikuzai ja Jussi289 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!