Yläpallon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Rotke-67, 3.3.2005.

  1. Rotke-67

    Rotke-67 1st gear

    Tarttis apua yläpallonivelen vaihtoon. Eli jos joku viittsis kertoo operaation alusta loppuun mahdollisimman yksityiskohtaisesti. ja onnistuuko perus työkaluilla?
    Auto on 67 dartti
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=43569

    Tuolla asiasta keskustelua.
    Itse olen antanut lämpöö juureen ja kun on lähes punainen niin isolla jakarilla(tai putkipihdit)vähän liikuttanut ja liikkumisen jälkeen antaa jäähtyä vähän ja sitten irti.
    Vinkkiniä hakee profiilii oliko nyt(jos pikkupallot) 45-46mm kanttiinsa ja hitsaa siihen hylsyn 1/2" ei tule kestämään.
     
  3. luulas

    luulas 1st gear

    Eilen vaihdoin omaan Darttiin yläpallot ja isoilla putkipihdeillä irtosi nuo aika helposti, itse nivel irtoaa yleensä kun kopautat valun kylkeen napakasti vasaralla, samalla kammeten tukivarresta.
     
  4. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Isoilla papukaijapihdeillä otin vanhat pois ja isolla jakarilla laitoin uudet takasin. ***tanan kovaa ne tos furyssä oli ainakin kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!