yläpallot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 13.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten on dartissa yläpallonivelet kiinni? prässäämällä?, vai onko niissä kierteet? Ku ei perskeles meinaa irrota vaikka mitä tekis
     
  2. Transam

    Transam 1st gear

    Jos on niitattu, niin luulisi näkyvän jotain niitin kantoja tms. Jos on prässätty, niin sitten ei näy kantoja :grin:

    Että joo :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Transam 2003-09-13 23:12 ]</font>
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä mä luulen että ne on ihan tehtaalla sinne kuiteski hitsattu ku eihän ne tollasessa raskaassa jenkki pirssissä saa muuten niitä kestämään ja tukemaan..ps transitin pallonivuset vaihtanut :wink:
     
  4. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Dartissa yläpallonivelet ovat kierteillä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen pallonivelen kiertämiseen ulos tarvitaan siihen tarkoitettua erikoshylsy, mieluummin 3/4" drivella ja väännä putken kanssa auki, niin eiköhän lähde..
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    haa, ainakin MacTools on valmistanut kolmea
    erikokoista yläpallonivelhylsyä.Pienin on
    A-Bodyn pienelle pallolle, seuraava on isompi
    A-Body + B- ja E-Body ja isoin käy vissiin
    jonkunikäisiin C-Bodyihin ja lava-autoihin ja
    vaneihin.Kannattaa ottaa yhteys Mac-edusta-
    jaan pikimmiten koska ainakin talvella 2000-
    2001 piti tilailla keskusvarastosta
    Englannista(puhuttiin jopa valmistuksen
    lopettamisesta,en sitten tiedä)hinnat 250-350
    MARKAN tienoilla silloin. 3/4 vääntiöllä
    ovat tosiaan sitten nää hylsyt.
    Miller, joka on ainakin joskus valmistanut
    Chryslerin special tool'it on myös
    valmistanut näitä hylsyjä en vain tiedä onko
    Millerillä maahantuontia, epäilenpä ettei ole
    Näitä Miller vehkeitä vois tietysti yrittää
    kysyä Aro-yhtymältä.
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    unohtu sanomani että että tunnettu halpis-
    työkaluvalmistaja Snap-on valmistaa myös kolmea erikokoista yläpallonivelhylsyä.
     
  8. Jevil

    Jevil 3rd gear

    Tähän asti mulle on työkaluiksi riittänyt irroitusöljy, isot putkipihdit ja leka. MacTools ja Snap-on työkalut olis tietysti 10X paremmat mutta niitä ei kaikilla ole... Pyörien asentokulmat pitää muistaa tarkistaa. Olen myös joskus nähnyt pistehitsauksella tehtyjä varmistuksia, ettei se yläpallo pääse löystymään.
     
  9. 67

    67 1st gear

    ja sit niit palloja on hitsailtu,siksikin et on se reikä tukivarressa löystynyt,eikä sitä muuten saa kiinni.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    paskaa te jauhatte
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niitä on hitsattu myös siksi, että asentaja ei ole uskonut, että sellaisilla kierteillä mikään nivel voi pysyä paikallaan. Tämmösiä tapauksia on nähty. Ilmeisesti asentajalle ei ole ihan selvää, että Moparin etupäässä alapallo kantaa käytännössä kaiken kuorman ja yläpallo vaan pitää pyörää pystyssä ja vähän vaikee sitä on saada läpi tukivarren putoomaan :lol:
     
  12. jyha

    jyha 1st gear

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kato että väännät varmasti oikeeseen suuntaan. Joissakin palloissa on muistaani ollut kierre viäriäppäin.
     

Kerro tästä muillekin!