Yle Teema, Daytona Beach

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ari2004, 26.3.2013.

  1. ari2004

    ari2004 Gearhead

  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos linkistä. Oli hyvä.
     
  3. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo mukava pätkä. Siinä saman sarjan surffijaksossakin sivuttiin hieman mm. puukylkifarmareja.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tuli eilen katsottua ihan mukava pätkä hienoo kuvamatskua, mut on se vaan kauheeta harrastaa tälläisiä autoja jotka on turvattomia kaikilla nopeuksilla :D
    Oma autoilu tuli aloitettua Fiat 600 aikoinaan, sekin on aika turvallinen kun kone takana ja bensatankki ja akku ihan peräkkäin edessä :D
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    hyvä pätkä 42min :D
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jenkkiautoistakin tuli vaarallisia vasta kun alkoivat kopioida eurooppalaisia ratkaisuja. kyl kuplavolsukin oli se auto jossa 6-70 luvun vaihteessa kuoltiin 60 vauhdista. babitsinillakin oli 160 vauhtia jäisellä puusillalla ja veikkaus että kuski veti 3 sisään kun 5 piti olla silti liftari säily hengis.
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Hienoo kuvamateriaalia!
     
  8. Kartsa67

    Kartsa67 3rd gear

    Eipä mennyt 43 minuuttia elämästä hukkaan, hyvä linkki, tnx :D
     
  9. debner

    debner Gearhead

    Jaa-a... mahtaisiko mikään nykyautokaan pelastaa ketään ilman turvavyötä matkustavaa kun auto reippaasti yli satasen vauhdissa lähtee pyörimään katon kautta ympäri viskaten autossa olijat lasien läpi?

    Sammyn autohan ei ollut kupla vaan Alfa Romeo GTV eikä kuski tai mikään musta laatikko jäänyt kertomaan vääristä vaihdevalinnoissa vaan syynä saattoi hyvinkin olla se kaikkein yleisin eli
    tolkuttoman kova vauhti, sillan ja tien yhtymäkohdassa ajalle tyypillisesti pikku töyssy tai kuoppa, pieni heilahdus autolle ja jäätyneellä sillankannella kesärenkaat ei estä luisun ja pyörähdyksen alkamista, kova vauhti ei jätä yllätyksessä pienintäkään reagointiaikaa ja sekunnin murto-osassa auto pyörii jo holtittomasti...

    Auto ei räjähtänyt, ei palanut, eikä muistaakseni kuvissa ihan totaalisesti matkustamon kohdalta tuhoutuneeltakaan näyttänyt(?) Ihmisetkään ei kuolleet auton sisälle, vaan pyörivä mylly repi ne lasien kautta vauhdissa ulos.

    Tuokin kuvio onnistuu nykyäänkin ihan tuolla samalla vauhdilla, mutta normaalimmissa ajotilanteessa nykyautoista suuri osa on paljon vakaampia kuin 60-luvun autot. Usein kalliimmat parempia kuin halvimmat.

    Valtava on kuitenkin ollut kehitystyö turvallisuuden eteen kaikilla autovalmistajilla joka tuolloin 60-luvulla pakotettiin käynnistämään. Toiset oli jo tuolloin toisia pidemmällä – nykyään erot on jo pienempiä.
     

Kerro tästä muillekin!