Yleisimmät syyt siihen että auto ei käynnisty lämpöisenä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jksa, 20.6.2010.

  1. jksa

    jksa 3rd gear

    En ainakaan haulla löytänyt vastaavaa aihetta.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Liikaa höyrystynyt polttoaine joka kastelee tulpat ja toisena ylikuumentunut sytysyksikkö ja dieselissä väljä ruiskutuspumpun nestepää.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Paska akku.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Voortissa temppuili puola. Se oli ehkä tarpeettoman lämpöisessä paikassa imusarjan päällä.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    GMmissä startti ei lämpösenä suostu toimimaan solenoidin ylikuumenemisen takia :-?

    Suunnittelivikako :rotfl:
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Bensa loppu :lol:
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mul on ollu tämmösii vikoi. Kaasarin neulaventtiili falskas Taunukses eikä lähten ain kuuman käymää. Cadillacis oli just toi GM:n tyyppivika et startti lämpeni eikä jaksant pyörittää.
     
  8. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Toi bensa höyrystyy myös helposti silloin jos kaasarin ja imusarjan välistä on unohtunut lämpöeriste ->siis kaasari lämpenee auton seistessä. Ajossa/käynnissä ei haittaa koska ilmavirta sisällä jäähdyttää.

    Voi olla myös "höyrylukko" polttoainelinjassa jos se pääsee lämpiämään
    pakosarjan tms. vieressä.
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Toi oli oldsissa viimeviikolla, solenoidin pohja kärvähtänyt. Eipä auttanut vaihto, piti ostaa uusi starttimoottori... :-?
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Hapantuneet tai muuten puutteelliset maadoitukset.

    Startin helat kuluneet.

    Bensapinta liian korkealla/vuotava neulaventtiili.

    Puutteellinen ilmanvaihto konehuoneessa. (etenkin veneissä)
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ruiskuissa näköjään rikkinäinen ilmuilman lämpöanturi voi olla yks syy.
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    itellä temppuili vuojen vanha starttirele, kylmänä käyntiin hienosti, lämpimänä ei ollenkaan
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Noitten muitten lisäksi myös viallinen puola voi tuota kiusaa aiheuttaa...
    Ja kuulemma myös väljät kampiakselin/ kiertokankien laakerit...
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Yhdessä Dartissa aikoinaan oli niin väljä 225 moottori, että se vei reilut 4 litraa öljyä sadalla kilsalla. Startatessa se ei suostunut käynnistymään kun puristukset ei riittäneet. Lääkkeeksi sitten keksittiin rusikuttaa CRCtä tulpanreijistä pyttyihin. Ja johan savusi. Yllättäen toi Dart oli aina jonon viimeinen auto,....

    Eli väljä moottori :wink:
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos geeämmän startti ei pyöritä kuumana, on sen kenttäkäämi ylikuumentunut ja eristeet lyö läpi startin runkoon. Virtaa kuluu ja lämpöä kehittyy tolkuttomasti, mutta starttitehoa ei juurikaan ole.
    Apusähkö usein auttaa, ja se on varma merkki starttiviasta.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ongelmasta pääsee eroon vaihtamalla GMmän oman startin sellaiseen pieneen "race" starttiin, joka on samanhintainen, mutta kevyempi, tehokkaampi ja vie vähemmän virtaa. Mutta sehän onkin alunperin Nissanin startti :rotfl:
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tosin noissa nissaneissa niitä Auton starttia tehokkaampia sanotaan moottoriksi.... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!