Yleistä keskustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Ylläpito, 28.3.2013.

  1. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Syyllistä selvitellään, ongelma vaikuttaisi olevan ruuhkaisissa yhteyksissä palvelimelle.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Toivon mukaan joskus selviää ongelmat ja homma toimii kuten ennen uudistusten alkua. :wink:
     
  3. Kulomäki

    Kulomäki 1st gear

    APUVA!
    Hankin Chevrolet Trans sport -98 ja ongelmana on se, että kun laitan pyyhkimet off asentoon, niin ne aina pysähtyy yläasentoon. Onko kenelläkään hyviä neuvoja antaa minulle.

    Mark
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    tämän viikkoa on käytössäni ollut Mazda 323 1.5 Automat. kiihtyvyys on huono. mihin osoitteeseen voin tehdä kirjallisen valituksen ?
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ei matsdaa oo tehty kolmekakskolmosella
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kansanedustaja Ilkka Kanervan ex-salaraskas Johanna Tukiainen aikoo Hymy-lehden artikkelin mukaan muuttaa Miamiin ja USAan. Lehden artikkelin mukaan matkan tarkoitus on päästä eroon suomalaisista ulosottomiehistä ja vaurastua aikuisviihdealalla.

    http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/tukia ... svaltoihin
     
  7. leksa

    leksa Gearhead

    Ajattelin liittyä yleiseen keskusteluun teemalla " Mikä on a-body harrastuksen tulevaisuus?"

    Olen itse ollut ja olen sellainen pitkän linjan harrastaja ajalta jolloin a-body valtsut ja dartit olivat niin yleisiä autoja ettei niitä arvostettu ehkäpä juuri sen tähden lainkaan.

    Tilanne on nyt lukuisten paalaamisien ja ruosteen vaikutuksen jälkeen kokonaan toinen.
    Autoja on vähän ja harrastajia vissiin vieläkin vähemmän. Nykyisin nuoriso rassaa uuskuplia ja vanhoja ooppelleita siinä missä itse aikoinaan rassailin vanhoja valtsuja.

    Varaosia etsiessäni olen huomannut että niitä lojuu navetan vinteillä ja kuusikossa eikä loppujen löydettävien kunto ole enää kovin hääppöinen.
    Ennen joka toinen (kärjistettynä) valtsu oli kutosella ja manuualilla ja joka toisesta toinen kutosella ja automaatilla. Luulisi edes yhden 66 automaatin rattiputken säilyneen ja leveän polkimen.

    Uustuotantona osia löytyy jonkin verran, mutta pääosin vm 67 ja siitä ylöspäin.

    Elikkäs tarkoittaa sitä, että jos ns early valtsujen kohtalo kulkee tätä tietä, ei tarvitse uustuotantoa odotella. On niin vähän kysyntää.

    Ymmärärrän toki nykyajan meiningin. Vakuutukset ja kaiken maailman ympäristöverot ajaa joka toisen harrastajan nurkaan ja netitse tai puhelimitse kuusakoski hoitaa homman vihreää tulevaisuutta ajatellen. Ei ole enää jenkin rojua pihoilla maleksimassa.

    Mutta voisiko olla vielä jotain pelastettavissa?

    FDVA on sääntöjen mukaan perustettu ylläpitämään harrastusta ja kyseisiä ajoneuvoja. Auttaa ja yhdistää varaosien hankinnassa jne.

    Itse olen joskus kuulunut FDVA kerhoon ja paperit on keittiön pöydällä uudelleen liittymisen vuoksi esillä. Hinta ei ainakaan ole esteenä.

    Onko kerhon toiminta vireää? Mitä toiminnalta odotetaan?

    Yksi asia on varmasti täällä overdrivellä tämä keskustelupalsta ja rompetorit yms. Mutta mitä muuta on?

    Keskustelua!?
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tänään ei pärise. tökkii vaan.
     
  9. jtbo

    jtbo 1st gear

  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    Arvoisa Leksa,

    Olet oikeassa näin a-bodyjen suhteen, ne ovat olleet kovasti aliarvostettuja autoja ja taitavat olla vieläkin. Autothan olivat jo amerikassakin pelkästään kulkineita, ei niitä sen enempää arvostettu sielläkään. "luonnollinen" poistuma ja ajoneuvokierto on tehokkaasti hävittänyt hävittänyt kyseistä automerkkiä. Tätä ei myöskään auta Plymouthin lopettaminen automerkkinä. Suomessa Dartit ja Valiantit olivat aika usein se ensimmäinen jenkki, joista siirryttiin muihin merkkeihin ja malleihin. Näin ollen compact luokan autot saivat kovaa kohtelua ja laiminlyöntiä. Itsekkin jo 25 vuotta Dartilla ajaneena olen saanut kuulla väheksyntää autostamme eri muodoissa :eek:

    Olen myös huomannut tuon osien saatavuuden hankalaksi. yleisiä alustan ja tekniikan osia saa suht helposti, mutta pisteosien saanti on jo hankalempaa.

    FDVA tarjoaa tämän keskustelu palstan, jossa on nykyaikana helppo ilmoitella osistaan ja osa tarpeestaan. Yhdistyksen omien sivujen päivitys on vielä työn alla. Nyky aikana tämä sosiaalinen media on helpottanut osien löytymistä mm. EBAY, Craigs list ja ulkomaiset keskustelupalstat ovat hyvänä apuna. Yhdistys itse ei näillä resursseilla kykene jäljittämään ja varastoimaan yhä harvinaisemmiksi käyviä osia.
    Itsellä tuo tekninen tietämys ei ole lähelläkään edellisen puheenjohtajan tasoa. Näin ollen tietoni ei välttämättä riitä sitä janoavalle. Internet toimii nykyään tietolähteenä.

    Kerhon toiminta on ollut melko hiljaisella tasolla viime vuodet. kerhohan on yhtä aktiivinen kuin sen jäsenet ovat. Minut valittiin viime vuoden puolella uudeksi puheenjohtajaksi. Tämä on uusi haaste minulle, en ole kokenut tässä hommassa. Katsotaan mitä saan aikaiseksi muutaman hallituksen jäsenen kanssa.
    Ajat ovat muuttuneet kerhon aloittamisesta, jolloin kerhon perustajat olivat nuoria ja innokkaita. Vuosien varrella hiipumista on tapahtunut ja elämäntilanteet muuttuneet. Innokkuus on myös laskenut ja kerhon toiminta on ollut muutaman aktiivin harteilla, jotka sitten myös jo väsyneitä. Tämä sama ilmiö on havaittu monella muullakin merkkikerholla.
    Olemme toistuvasti pyytäneet jäseniltä juttuja autoistaan tai harrastusta sivuavista aiheista, että saataisiin lehteä tehdyksi.

    Jokainen aktiivi tukee tätä harrastuta omalla työpanoksellaan, josta ei makseta korvausta.

    Edelleen pyydämme jäseniltä kertomusta ja kuvia autostaan. nykyään tämä toiminta on helpompaa internetin ansiosta. Tietysti kirjoittamisen aloittamisen vaikeutta se ei poista. Kun istuu koneen ääreen, niin aika usein ajatus ei kuljekkaan siihen tahtiin, että saisi jotain kirjoitutsta aikaan.

    Mutta katsotaan, mitä saamme tulevaisuudessa aikaiseksi.

    T. Jarkko Ojanen, puheenjohtaja
     
  11. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Siellähän se sylttytehdas oli eli yhteydet palvelimelle olivat pitkään hitaita ja takkuilivat - aivan viime aikoina alkoivat olla poikki vähän väliä ja myös niiden yhteyksien asetukset. Esimerkiksi alkuviikosta kaikki käyttäjät näkyivät palvelimelle tulevan samasta ip-osoitteesta, joka oli palveluntarjoajamme alihankkijan ip, ja sen vuoksi yhden käyttäjän salasanaunohdus lukitsi kaikkien kirjautumisen :eek:

    Tämän johdosta Overdrive.fi muutti 7.5.2013 uudelle palvelimelle, vaihdoimme palveluntarjoajaa ja siinä samalla myös palvelinkoneet päivittyi tehokkaampiin ja yhteydenkin pitäisi olla nyt nopeampi ja toimivampi. Toivotaan nyt, että nuo ongelmat olisivat jo takana.

    Ja laitetaan nyt vielä tähänkin huomio, että kirjautumisissa ja toiminnassa saattaa olla vielä häiriöitä reilun vuorokauden ajan, kunnes nimipalvelumuutokset päivittyy eri puolille nettiä ja kunhan saadaan kaikki säädöt uusien palvelinten mukaisiksi.
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Kiinnostais tietää mikä oli edellinen palvelun tarjoaja kun tuo yhteys pätki?
     
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ni. ja kuvat kans.
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eikö niitä perkeleen myynti-ilmoituksia voi postata järkevästi?!!
    Ei tarvii sille -96 Saabin etuoven takalaidan sivulistalle ja -97 Saabin takaluukun etusaranan vasemman puolen kiinnitysruuville tehdä omaa otsikkoo!!!
    Ihan esimerkkinä vaan,ei ollut kohdistettu kenellekkään yksilöllisesti.Vaan kaikille ihan yhteisesti!!!
     
  16. Toope

    Toope 2nd gear

    Just nyt tuli mitta täyteen OODEETÄ,pitäkää tunkinne.Paska foorumi,mikään ei toimi.Anteeks,ja goodbye.
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    hyvinhän täällä näyttää ainakin kaikki valitusviestit toimivan, foormumilla mitä joku tyyppi meille ilmasiks pyörittää.
     
  18. Ylläpito

    Ylläpito Gearhead Staff Admin

    Oishan se aina tietty hyvä tietää myös mikä siinä tunkissa on vikana, jos sitä vaikka koettaisi korjata...
     
  19. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Yleistä keskustelua -osio on nyt kokeeksi vain rekisteröityneiden ja kirjautuneiden käyttäjien luettavissa. Tämä toivottu muutos on saanut kohtalaisen runsaasti kannatusta, joten kokeillaan.


    taas kerran. miksi pitää salata mitä Putte syö tai pikkupiru juo ?

    tunnustaako kukaan toivoneensa Yleistä keskustelua salaseuraksi ?
     
  20. umpio

    umpio 3rd gear

    Josko syynä olisi liikenteen rajoittaminen ja tätä kautta foorumin toiminnan varmistaminen? Tuskin tuota on salaustarkoituksissa tehty.
     

Kerro tästä muillekin!