Yleistä rover v8:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja retox, 14.9.2014.

  1. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Olikos 68Corvetella päivityksiä tähän?
     
  2. jhpm74

    jhpm74 3rd gear

    Vanha ketju mutta laitetaas tänne..
    Eli vuoden -78 sd1 viroteltu muutaman vuoden seisonnan jälkeen tulille. Käy ja tarkoitus olis leimata.
    Nostajat naputtaa eli nokka tainnut pyöristyä ja pientä viriä olis suunnitelmissa, tuossa on ilmeisesti borgwarner65 laatikko.
    Mikä olis hyvä resepti tuonne päälle 200hv:n tienoille? Ja onko tietoa paljon tuo laatikko luistamatta kestää?
     
    Muokattu: 21.5.2018
  3. jhpm74

    jhpm74 3rd gear

    Ajattelin lähteä pohjalta Imusarja, uusi kaasutin (nyt 2xsu) ja nokka..Riittääkö tämä vai vaatiiko kanavien siistimistä? Sekin olis tietysti hyvä tehdä jos löytyis joku joka osaa oikein tehdä.
    Osia siis myös olisin hankkimassa jos jollain nurkissa.
     
    Muokattu: 21.5.2018
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Nostajat naputtaa eli nokka tainnut pyöristyä"...

    .... jos nokka on pyöreä niin vähemmän se naputtaa kun ei ole pystyliikettä nostajalla. Hydraulinostaja vaan jumissa..... täällä od:llakin paljon niitä moottoripesutopikkeja, sellaisilla vinkeillä ensin jos ei purkamaan ala....:rolleyes:
     
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Tähän liittyen jos jollain on tarvetta. Itselläni on ylimääräisenä Rangen 3.5L V8:sta otettu nokka-akseli. Vaihdoin sinne vääntävämpää nokkaa tilalle ja näytti tuo pois otettukin olevan ihan ok kunnossa. Liekö joskus jo vaihdettu.

    Siinä jollekin jos haluaa budjettikorjausta ja laittaa akselin tilalle nokka-akselia.
     
  6. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Kannet kaipaa siistimistä jos 200hv etitään. Kaasarit kuuluu museoon. Ruiskulla helpommin saavutettavissa toi teho..

    Briteissä noi orkkis tarvike nokat lähes ilmasia. Että kannattaako käytettyyn satsata..Kunhan ei halvinta tarviketta osta niin kohtuu kelpo tavaraa ovat. 3.5sen kaasarin vakionokalla pääsee yli 210hv. 3.9sin nokalla ehkä vähän yli tuon vielä. Helpoin tapa siistimiselle ois ettiä 4.6sen kannet. Ne on vähän isommilla kanavilla lähtiessään niin ei oo työtä niin paljoa.

    Lootana pitäs olla mainutsemasi laatikko. Tehoa se ei paljoa kestä. Rupeaa luistamaan takuulla jos jarruavasten koitat kumea polttaa. Itse tein heti suosiolla manuaali muutoksen aikanaan.

    Eise nokan nenä siihen naputtamiseen välttämättä vaikuta onko pyöree vai kunnossa. Jos nostajan pohja oikeen montulla ja perusympyrä kulunut myös niin vaikuttaahan sekin ääntelyyn kun välykset kasvaa. Tulee ns mekaanisen nokan efekti.. Tyyppivikana kuitenkin on se nokan nopea kuluminen ..
     
  7. Wekku

    Wekku 1st gear

    Moro, vanha ketju mutta hyviä vinkkejä. Mulla on vissiin vanha rangen kone, varmuutta siitä ei tosin ole. On tulossa -82 Taunukseen, 5V lootalla. Orkkis kaasarit on strömpergit, mutta tarkoitus on vaihtaa joku 4k kaasari.

    Itse epäilin että kone olisi P6 Roverista, mutta jos on rangesta niin siinähän olisi silloin tymäkämpi kytkin.

    Kone on ollut viimeksi mk1 Caprissa, joten öpohjaa on muokattu hieman, nyt kun se tulee Tanariin niin joudun muokkaamaan öpohjaa lisää.

    Mikä on esim. rangessa öljytilavuus ja koska joudun muokkaamaan öpohjaa tulee tilavuus pienentymään, pitääkö öpohjaa lajentaa ettei tilavuus mene liian pieneksi?
     
    Muokattu: 21.9.2019
    12345678910 tykkää tästä.
  8. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Meillä Sierrassa Roverin 3,5l. kone. Joku virinokka, Edelbrockin Performer imusarja jossa Edelbrockin nelikurkkuinen ,Rhoadsin venttilinostimet, pelti(rosteri)sarjat, Hei-virranjakaja.....penkissä antoi 195hv takapyöriltä. Toimiva kokonaisuus kieltämättä.
    Heh, repost ! olinkin jo ensimmäisellä sivulla laittanut nuo palikat viestiin .
     
    Muokattu: 21.9.2019
    12345678910 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!