Yli 6 tonnin auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja JKAVS, 5.7.2015.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyllä muuten tuli pojille tosi isot kustannukset, oikeudessa.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toi rahan ottaminen on mulle selvä, siis kaikki rahan ottaminen on laitonta yksityiselle. Mä oon joskus ottanu kympin kun naapuri invalidi on väkisin tunkenu taskuuni kun henkilöautolla sitä kuskannut kauppoihin. Rikon siis lakia. Toi ammattipätevyys mulle vielä vähän epäselvä.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    jos haluut synnin päästön, niin tee kuitti siitä kympistä, maksa alvit valtiolle ja kuitin kanssa käräjille. tuleehan siitä tuomio, mutta saattaa olla lieventävä asianhaara :) Ennenkuin joku polttaa sut :D
     
  4. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jos tuon takia menettää yöunensa niin laskee sen sovitun vaivanpalkan päälle kulunkit ja kirjoitat laskun. sittenhän sulla on esittää duku kun oletettu veropeikko tulee kyseleen ja laku timpat saa osansa.
    toisaalta voithan sä ottaasen "palkan" siten et otat sen rahan lainaan 100 v maksuajalla. tai maksaja pudottaa satasen sun auton penkin väliin sun huomaamatta tai mafiatyyliin rahat iltasanomien väliin maksun suorittaja jättää lehden baarin pöydälle...


    rebelin esimerkkiin viitaten, moniko maksaa verot kun haet naapurille mäyräkoiran ja saat jotain vaivanpalkaksi, oot juoppokuskina ja sulle annetaan pizza ja röökit palkaksi jne.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No eihän ne kata edes bensoja jos tarkkaan lasken. Ei ole mafiatyyliin satasta näkyny. Vai vielä kuitti kympistä, siis aikuisen oikeesti? Eihän valtio edes peri pieniä summia. Tosin ammattilaista tämä on kun sen noin kerran pari kuukaudessa teen. Siitä vaan vasikoimaan tämä rikollinen. Voi vittu..
     
  6. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    mut voi kans vasikoida, oon nakannu kotio noita muutamaa spurgua kympillä tai kahella kun ei noita oikein heitteillekkään kehtaa jättää ja muutoin tuossa haitoilla jaloissa pyörivät, nurkkiin kuseksivat ja lapsetkihän noita pelkää. en oo maksanu veroja eikä oo minkäänlaista aikomusta saati halua maksaa, saa tulla yrittään periä, ei oo omaisuutta eli ei mitään ulosmitattavaakaan.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vasikoi sä mut niin mä vasikoin sut. Ei myöskään ulosmitattavaa enää. Sen verottaja ja vouti hoiti 10 vuotta sitten. Tuota tuota. Ruokakunta. Naapurilla sama osoite tässä yhteiskämpän tapaisessa ja meillä yhteinen keittiö. Täyttääkö saman ruokakunnan määritelmän, vai pitäisikö meidän laillistaa homoliitto tms? Voi vittu again..
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    hyvä idea, tuollahan on työllistävä vaikutus >> verottajalle töitä ja veronmaksajat maksaa. :poff:

    mitä tuohon viimeiseen ajatukseesi niin en suosittele :D , toisen meisselin imeminen on vajukkien hommaa! eri asia sit jos :pinup: imee
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olen umpihetero ja seurustelen naisen kanssa. Nyt riitti ooteet. Tuo ammattipätevyys on mulle hieman epäselvä. Ilman sitä ei D-kortilla saa siirtää kuin tyhjää bussia. Ennen sai C-kortillakin siirtää, siis vain siirtää tyhjää bussia, ei saa enää? Mitä ammattipätevyyteen vaaditaan?
     
  10. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    emmää tosissaan sua prinssiksi epäillykkään... toho ammattipätevyys asiaan en osaa sanoa, ei oo tarvinnu ammatikseen ajaa mitään vuosikausiin (muutaku tota pimiää taksia), viisaammat(^veromnmaksajat^ :D ) kertokoon.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Porvoonlankku kirjoitti edellisellä sivulla että sillä ammattipätevyys mennyt vanhaksi. Pitääks olla koko ajan ammattikuski vaki työsuhteessa? Viisaammat vastatkoon. Ja vielä viimeinen ot. En tosiaan rupee työllistyttymään ja maksaa veroja, ne rupeis leikkaamaan jo nyt mun pientä eläkettä.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei tarvii ammatikseen ajaa vaan suorittaa ne kurssit uudestaan että pätevyys jatkuu. Ja kursseihin lasketaan lähestulkoon kaikki kurssit mitä löytyy. Esim ensiapu kurssit sekä työturva, tieturva mitä näitä nyt on. Eli kun osaat suusta suuhun, niin olet helvetin ammattitaitoinen rekka kuski. Tulityö kävi myös muistaakseni
     
  13. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Saahan sitä hinata vaikka mihinkä asti,mutta ei saa ottaa maksua.Jos laskutat,niin silloin hinata saa vaan lähimpään turvalliseen paikkaan jos ei ole liikennelupaa.Eli koskee lähinnä yrityksiä.
    Edit.Sorry caprice305,kun otin ylim.tekstiä pois niin jäi väärä nimimerkki :D
    MInkäs sille voi kun olen tämmöinen nakkisormi.
     
  14. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Joo viiden vuoden välein pitää ammattikuskien (taksi, rahti ja linjuri) käydä viisi päivää kuuntelemassa diipadaapaa joka maksaa yli 100 euroa/päivä ja pakollisia on mm. taloudellisen ajon kurssi.
    Tästä saa palkinnoksi ammattipätevyyskortin joka oikeuttaa siis saamaan palkkaa työstä.

    Nykyinen duuni joka ei liity kuljetushommiin koulututtaa duunareillaan (eli myös mulla) työturva- ja tulityökortit ja ensiavun mutta nepä eivat kelpaakaan tuohon ammattipätevyyteen, kun kouluttajat ei ole trafin jumalallisen siunauksen saaneita.
    Nehän on vain palomiehiä ja -päälliköitä, sairaanhoitajia ja muita turvallisuusalan ammattilaisia nämä meitä kouluttavat.

    En sitten jaksanut käydä niitä direktiivipäiviä lusimassa, kun olen itseoppinut jäärä ex- bussikuski (tosin tekisin firistä ratin takana varmaan vieläkin ilman tätä direktiivivitunpelleilyä).
    Eli mulla on D-kortti jolla en käytännössä tee mitään.
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    työturvasta ja EA:sta saa pätevyyspäivän, jos haluaa. tulityöstä ei
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Lainataanko jatkossa toisten juttuja niiden tekijöitten nimillä, samaa mieltähän mä kyllä olen mutta silti. Ja avataan oma topic tolle pätevyydelle.

    edit: olikin jo viewtopic.php?f=29&t=272066&start=0
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei nyt verottajaa pelätä vie niille kuitin siitä saadusta ja todennäköisesti saa lappusen jossa lukee liiaan pienet tienestit ei veroteta

    Kysyin nimittäin tätä verottajalta aikanaan, et miten jos joku kuuluvasti kysyy, et käytänkö häntä vaikka kajaanissa ja saan satasen+polttoaineen, niin miten menetellä? Verottaja tyttönen sanoi, et tuo heille kuitin ja he sitten tutkaileet tartteeko siitä mitään maksaa
    Ite en ole kuskiksi lähdössä ja jos oisin niin laskutusvihko löytyy hyllystä eli ei mulla ois mitään ongelmaa ja vanhemman mallisia luovareita löytyy kans, eli kalusto vaihtaa omistajaa matkalle :poff:
    Siihen pitää sisältyä riski myymisen onnistumisesta
     
  18. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Korjattu 8)
     
  19. umpio

    umpio 3rd gear

    Juu, niin saa, jos kouluttaja on Trafin listoilla.
     

Kerro tästä muillekin!