Ylimaalauksen hinta PK-seudulla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja lesabre, 10.11.2007.

  1. Pihi

    Pihi 2nd gear

    Itse tässä juuri olen ottamassa tarjouksia eri maalintoimittajilta, ja täällä Hämeenlinnan seudulla parikin maalaamoa on siirtynyt Dupointin käyttäjäksi, vaikka se litrahinnaltaan onkin kalliimpaa... Tosin maaleja on vaikea verrata vain litrahinnoin, paremmin vertailu käy kun vertailee paljonko litralla maalaa valmiiksi, ja sen jälkeen vertailee hintaa maalattuihin pinta-aloihin nähden...
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    ^noinhan se oikestaan pitäisikin tehdä ja sitten millä tottuu maalaamaan niin antaa mennä vaan,etenkin jos ei ammatikseen maalaa silloinhan maalin hinta jo jotain ratkaisee tai silloin jos tutuille maalaa sillä systeemillä et ne hommaa maalit ni koetapa selittää mix toinen maalimerkki on vaan paljon kalliimpi kuin toinen et hae silti vaan sitä kalliimpaa,vaikka tietäisit et sitä menee litra vähemmän ylimaalauksessa :wink:
     
  3. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    no lähes kaikki "uudet" vesivärit peittää hyvin isoja eroja en oo huomannu peittokyvyssä sävytarkkuus on sit eri juttu josta vois kirjottaa vaikka kirjan.ja kaikki nämä uudet hs tai uhs lakat ja maalit vedetään samaan tyyliin joten ei niitten kulutuksessa niin kauheita eroja synny ainakaan mulla riippuu tietysti maalarista vehkeistä ja tiloista...jotku pyytää normi h-auton maalaamiseen 3litraa valmista toiselle riittää puolet...ed työpaikalla maalasin suht yks väriselle pohjalle esim v40 volvon yli volvon omalla punaisella väriä meni 1.3l ja maalina glasuritin 22 hs
     
  4. Pihi

    Pihi 2nd gear

    Näin on, PPG:n vesiohenteisia paljon tuhonneena voin kyllä sanoa että ruiskutustekniikalla on kyllä suuri merkitys maalin menekkiin... Väittävät tuon Dupointin etuna olevan juurikin tuon sävytarkkuuden sekä muihin merkkeihin verrattuna hieman helpomman tavan ruiskuttaa, eli kerrasta valmista, säästää aikaa... (En ole itse vielä ensimmäistäkään kannullista ruiskuttanut Dupointia, joten nämä ovat kuulopuheita..)

    Glasuritilla tuli tehtyä parisenkymmentä vuotta hommia, ja ainoa syy miksi piti PPG:n siirtyä oli että tilojeni ilmanvaihto ei riittänyt Glasuritin vesiohenteisen haihduttamiseen tarpeeksi nopeasti.(eron huomaa kun tekee monikerrosteippauksia, Glasso lähti raidotusteipin mukana pohjia myöden vaikka pinta tuntui kuivalta...)

    Nyt ajattelin kokeilla kaikki tunnetummat ja saatavilla olevat maalit läpi ja katsoa mikä omalta/edustamani yrityksen kannalta toimii parhaiten, kun osaisi vaan testailla niitä ilman ennakkoluuloja... :poff:
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, missä hinnoissa liikkuu vanhemman jenkin maalaaminen silloin kun se tehdään niin hyvin kuin mahdollista. Eli lähtökohtana ehjäpeltinen peltipuhdas kori, tavoitteena virheetön lopputulos, homma tehdään ajan kanssa huomioiden kittien vetäytymsiet sun muuta, siis oikeesti täydellinen peilipinta hakusessa. Eipä näitä juurikaan ole näkynyt jos tosissaan pilkkua nussitaan mutta joitakin...
     
  6. 9000

    9000 Gearhead

    Koita eka löytää joku joka sen tekee ja kysy sitten hintaa.
     
  7. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ensinnäkin on hieman väärä tyyli tuijottaa noita litrahintoja. Kokonais kustannus ratkaisee. Lopputulos, sen helppous, sävytarkkuus, kuvumisajat, käyttötavat, hajut ym... Näistä kaikista mun mielestä tehdään sit valinta. Mä olen dupontin veskarilla maalannu vuodesta 2000. Hyvä tavara kaikin puolin. Nyt viime syksynä kokeiltiin Glasso, PPG ja Heckeri. Edelleen pysytään Dupontissa. Kaikilla kamoilla varmasti tulee toimeen ja joku on halvempaa kuin toinen, mut kokonais kuva tavarantoimitusta myöten on ollut vahvasti Dupontin puolella.

    Duponti sävytarkkuus on oikeesti hyvä ja pääsääntöisesti se on yhdellä reissulla valmis. Edellyttää kylläkin oikean sävypohjan. Mut mun mielestä kaikki merkit tarvii oikeen sävypohjan. Sillä säästää materiaalia paljon.

    Hankalia sävyjä kyllä myös löytyy jotka tarvii pari reissua ja kuivatuksen välissä mut niitä on onneks vähän ja kun ne oppii ei ne enää ahdista... :wink:
     
  8. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo dupontilla on tosiaan sävyt hyvät ja on nopee tehdä...ppg on hyvä työkalu
    kans lesonal oli suht lyhyessä kokeilussa ihan hyvää kamaa...standoksilla tosi hyvää lakkaa,debeer no kyllä silläkin töitä tekee....vesiväreistä jotku merkit vaatii tosiaan hyvät olosuhteet toisilla pärjää vanhemmassaki kammiossa. jotkut valmistajat jopa kieltävät vesimassan päälle teippaamisen.... ja kaikilla valmistajilla on tietyissä sävyissä hankaluuksia mut ne kun tosiaan oppii tietään niin se ei niin haittaa
     
  9. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    ite kaikki nykyään on tehtävä.. kolmisenvuotta sitten makso caminoon maalit 500€ (oli kyl ihan perusväri ral kartasta) santapaperit ja muut tietysti työmaalta.. pysyy kustannukset jotenki järjissä...
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä niitä löytyy,mut ei tahdo löytyä maksajia...
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ääni DuPontin tuotteille. Toimivuudessaan lyömättömiä.
     
  12. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    meillä oli aluks ongelmia dubarin kans...tahto jäädä häivyttämällä korjatut rajat näkyviin mut ku maahantuojan ukko kävi näyttään sieltä linjasta semmosen blender purkin mitä vedetään häivytyksen alle varsinki karkeilla met väreillä nii johan alko toimiin...mut joku kyseli sitä pilkunnussimis maalauksen hintaa niin ei niitä tekijöitä kauheesti tosiaan ole kyse ei ole niinkään ammattitaidosta mut vuoden maalaamon nurkassa makaava jenkkilintta alkaa jossain vaiheessa vituttaan...ne pitäs tehdä aina heti pois niin me tehtiin ex pomon kanssa ilta urakoina parissa viikossa per auto...pari meni pohjois norjaan ja muutama tehtiin ruotsin pojille tyytyväisiä ne oli ja lisääki olis tullu. hinnat oli jotain 3500-5000e...ne lakattiin esim 3-4kertaan,hiottavat käytettiin 2 kertaa tarkistusväreineen yms joihinki vedettiin jotain raidoituksiaki oli kuulemma suomen puolella halvempaa ku ruotsin tai norjan puolella...uusiakin autoja maalattiin yhelle hinaus firmalle...oli vähän outoa alkaa maalaan uutta kilvetöntä mersun pakua mut kun piti saada väri vaihdettua alkup hopeasta johonki ral oranssiin joka on kuulemma kaikissa firman autoissa...ne maalaukset ei ollu varmaan mitään halpoja luulen...
     
  13. fury3

    fury3 1st gear

    tyhmää e ole pyytää! Tyhmää on maksaa! Ei se maalaaminen mitään hepreaa ole,ihminen se sitäkin hommaa tekee! Ei muuta itse tekee niin tulee mitä tulee :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!