Ylimääräisen laatikko öljyn poisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 1.4.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikaisemmin oli juttua tällä palstalla ylim. öljyn poistamisesta kätevästi irroittamalla laatikosta syyläriin menevät putket. Opin seuraavaa: koska öljyä ei tullut ulos juuri nimeksikään irroitettuani putket, panin koneen käyntiin muutamaksi sekunniksi (samalla käyden nopeasti koko vaihde skaalan läpi). Empä tiennytkään että öljyt tulee ulos sellaisella paineella! puolet konehuoneesta oli litkun peitossa, sekä vieressä seisoneen auton kylki. Eli kantsii kattoa minne ne irroitetut putket sojottaa, tai vielä parempi jos vetää niitten päälle jonkun kumiletkun, ja ohjaa ne johonkin kanisteriin. Tai oikeastaan, käsittääkseni tätä ei tarvi tehdä kuin sille sisäänmeno putkelle (ylemmälle) Mut ainakin tarpeeksi öljyä tuli ulos. Itse-asiassa täytyy jopa lisätä...
     
  2. Duster

    Duster 1st gear

    Ei oo sit ihan putkeen menny toi homma :lol:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisko helpompi tapa tyhjentää löysäämällä öljypohjaan menevää täyttöputkea? Näin ainakin neuvotaan Cruise'o'Maticin ja valurauta TF:n korjaamokirjoissa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    nokun nimenomaan siinä aikaisemmassa keskustelussa moni tuli siihen tulokseen että öljyn poistaminen on vähemmän sotkuista putket irroittamalla, kuin löysäämällä laatikon öljypohjaa.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    sori nimetön #2, en lukenut sun vastausta huolellisesti. Mut kerro miten se täyttö putki irroitetaan, vaatiko auton alle menemistä/ pukeille panoa? Auto on tosi matala Cadillac. Kyl toi laatikon ja syylärin välisten putkien irroittaminen on varmaan helpointa ja siisteintä, nytkyn tietää miten ne öljyt tulee ulos ja osaa varautua siihen.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kannattaa varmaan tehdä tyhjennysproppu siihen ö-pohjaan, niin pääsee seuraavilla kerroilla helpommalla.
    Se on auttanut ainakin minulla ihan mukavasti
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täyttöputken kautta tyhjentäminen vaatii tietenkin auton alle menoa. Putki on isolla juntturilla öljypohjassa kiinni. Eli sopiva avain käteen ja nippa löysäksi ja varovasti raottaa putkea, niin johan tulee öljyä ulos. Helppo juttu, ei tarvitse käytellä ja roiskia öljyjä pitkinpoikin lauhduttimen putkista.
     
  8. puolisusi

    puolisusi 1st gear

    eiks modulaattorin irrottmalla saa oljya helposti pois ja saa aika hyvin saannosteltya kun nostaa auton perseen tarpeeks ylos
     
  9. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Helpommalla pääsee kun hakee vaikka köyhänä miehenä bilteemasta imupumpun vaikka porakoneeseen tulevan jos ei jaksa käsin pumpata ja tyhjentää täyttöputken kautta öljyt pois..Näin tekevät ainakin us centerissä ja varsinkin suodattimien vaihdossa öljypohjaa irrottaessa ei tuu enää öljyt päälle :smile:
     

Kerro tästä muillekin!