Ylimääräiset johdot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pena, 19.11.2003.

  1. pena

    pena 1st gear

    Mikä on ennätys paljonko olette joutuneet poistamaan JONKUN ITSE RÄPELTÄMIÄ ylimääräisiä sähköjohtoja autosta.Mulla on 25 metriä ja taas ollaan n.15 metrin vaiheilla.Eli aina kun joku on lakannut toimimasta on vedetty kaikenlaisia hyppylankoja tms. Hölmöä puuhaa kun ne orkkis johdotkin saisi suht.helpolla toimimaan ,pirun kiva kurkata kojelaudan alle kun siellä on joku saamarin harakanpesä.
     
  2. og_fin

    og_fin 1st gear

    Kyllähän niitä on ollut ja uusimmassa projektissa onkin sitten kaikki sähköt tuplana ja tarttis ruveta niitä riisumaan pois. Kunhan saan hommattua vaan sähkökaaviot että näkis vähän mitä tarttee säästää :grin:
     
  3. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Naureskeltiin kaverin vanhaa ralliautoa jossa kaikki sähköt oli vedetty samanlaisella sinisellä piuhalla. Helpotti kuulemma vian etsintää, vika kun on varmasti sinisessä piuhassa...
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

    Mä en o ihan varma onko mulla ollu tuuria. Auto vuodelta 57 ja orgis sähkö johdot. Helpompi etsiä vikoja kun ei o niitä miljoonaa ylimäärästä piuhaa, mutta vastaavasti esmes kojetaulun sähköt oli pimiät, ja niitä askartelin viime talvena. Noh, siinä ei ollu syy johdoissa. Tänä talvena jatkuu taas hieman, ja kaikki muutokset, esmes AC laturi, johtojen värit, yms, on merkitty ja merkitään sähkökaavioon. Oon myös laittanut niitä pieniä teippipaloja "menee pyyhkijään" yms sinne ett kun projekti on kesken,niin on helpompi. Ton ikäsessä autossa on niin kiva kun se sähköjen kaavio mahtuu yhdelle sivulle... Oon tehnyt kaikki sähkötyöt tinaten ja tallikavereiden kettuilua siitä kuunnellen. Mutta eipä tarvinnut minun olla se joka hyppää taskulampun kanssa pimeällä parkkipaikalla...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nämä väärät kytkennät ne vasta hauskoja ovat. Eli kun jarruvalojen virta kulkee jostakin syystä radion ja lämppärin puhaltimen kautta pyyhkijöille ja...
    Sitten kun saisi vikapaikan vielä selville ilman koko auton räjäyttämistä.
     
  6. Nasu Peetu

    Nasu Peetu 1st gear

    Mulla oli ekana autona -77 C Kadetti. Ostin ekalta omistajalta ja siinä ei ollut patentin patenttia, ratiokin oli asennutettu merkkiliikkeessä (2xmono ASA radio)uutena. Ei tarvinnut koskaan käpistellä huonojen liitostn kanssa. Itse vain huolsin kaikki johdotukset ja puhdistin radion. Mielestäni autoon kuului tuo samanikäinen käheä-ääninen rammari ja sen kaiuttimet.

    Sylettää kun myin ko. kinnerin... :sad:
     

Kerro tästä muillekin!