ylivaihde laatikko isolohkon perään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fishbone, 30.9.2010.

  1. fishbone

    fishbone Gearhead

    mikä olis paras vaihtoehto.stripille ja cruisinkiin?vinkkejä!
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mulla ei oo hajuakaan, mut ne joilla on, niin niitä varmaan helpottais jos tietäis minkä konsernin valmiste kyseessä. :wink:
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sanoisin että 4L80E toosa on varma valinta ja sen kun tekee kerralla kunnolla niin voi vuosia polkea menemään ja ajamalla tietenkin kisapaikalle, niinkuin tolla aina tehdään http://www.youtube.com/watch?v=KODUKuDILI8 .
    Maantiellä satasen vauhdissa kiekat alle 2000rpm 3.73:1 ruuvilla .
    Tohon saa adaptereita vaikka voorttiin :poff: .
     
  4. fishbone

    fishbone Gearhead

    niin tuo pääsi unohtumaan,camarosta on kysymys vm-72.nyt on 350
    toosa manuaalikoneistolla.
     
  5. hla

    hla Gearhead

  6. fishbone

    fishbone Gearhead

    tuo 4l80e on käynyt mielessä mutta ohjausboksin kanssa taitaa tulla
    arvokkaaksi?manuaalina tuo kyllä käy mulle mutta vaimo ei taida
    oikeen tykätä!
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Asiat maksaa. Kaikkein kalleinta on tehdä ne ensin kohtuuhintaan, ja sitten niinku pitäis. Ei toi kontrolliboksi mun käsittääkseni kovin montaa sataa ole, ja sen jälkeen saat suoraan kabiinista valittua lootan ominaisuudet.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ohjaimen hinnat on ~400€ ylöspäin mutta saa niihin toista tonniakin menemään jos halpa ei kelpaa jostain syystä. Herkkuina on mm nappivaihde eli rattiin kax nappia joista ylös ja alas ym..
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    5 vaihteinen TKO-600 manuaali tai jos haluaa herkutella niin 6 pykäläinen T56. Kyllä se vaimokin oppii manuaalilla ajamaan. Tietysti makuasia onko manuaali vai automaagi parempi ja molemmissahan on toki puolensa, mut mä tykkään kyllä hämmentää manuaalia kevyessä autossa jossa ainakin kohtuudella voimaa. Tulee semmonen urheilutuntuma. :rotfl:
     
  10. magenta

    magenta 2nd gear

    Siis olikos tämä Chevelle nyt bensa vai diesel...
    Pölläytti jotenkin niin mustaa...
    Mika
     
  11. fishbone

    fishbone Gearhead

    saatampa ryhtyä tutkimaan tuota 4l80 vaihtoehtoa niinkuin Mudracer
    ehdotteli.
     
  12. veekone

    veekone Gearhead

    Siis tossahan on 6,2 dieseli.no ei kai,reilu 150 km matkaajoa ennen tota lähtöä ja vesimetsku ruutan kytkeytyminen ei ainakaan vähennä tota pikku pöllähdystä
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Täh eikös se ollutkaan 5.7D :eek: .
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Samoilla linjolla myös täällä:

    Jos voimaa on tai sitä aikoo lisätä niin ehdottomasti 4L80E, kestää ja varmasti saa aftermarket-osilla kestämää lähes mitä vaa (2000hv). Toki se on kooltaan iso ja painava. Kooltaan TH400:sta isompi.

    Jos meinaa pikkulohkoa kiusata maltilla ilman ahtamista niin 4L60E kestää myös jotain 500 heppaa. Kokoa TH 700.

    Itse ajelin aikoinaa 4L60E:llä, sisuskaluina TCI:n SuperStreetfighter.
    Boxina TCI:n TCU #37000. Katuautoon riittää yksinkertaisempikin (halvempi) boxi.

    Muuten hyvä, lähes loistava mut ei kestäny yhdistelmää ahdettu pikkulohko, nelilinkkiperä ja 13,5" katusliksit.
    Melkein joka kerta kun lämmitti kumia neloselle asti niin meni kakkos/nelos rumpu poikki.

    Kuten C-barge kirjoitti: -"Asiat maksaa. Kaikkein kalleinta on tehdä ne ensin kohtuuhintaan, ja sitten niinku pitäis."
     

Kerro tästä muillekin!