Ylivaihde laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Mark77, 25.1.2003.

  1. Mark77

    Mark77 1st gear

    olen kuullut että ns ylivaihdelaatikot vaurioituvat jos ajetaan ylivaihde asenossa koko ajan. Onko näin ja miksi? Etsin käytetty Lumina vm 95-98 onko näissäkin sama vika? Miten tiedän että vaihdelaatikko on kunnossa? Milloin ylivaihde asento EI saisi käyttää?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se ihan noin ole kaikissa, mutta pääsääntöisesti jos loikkari on "lisätty" perusmalliin(esim.th200r4 tai a4ld ym..)voi käyttäjä pidentää lootan ikää. Tällaisissa lootissa on tärkeää jos rasittaa enemmän, että keppi on 3. asennossa. Silloin vapaakytkin saa "apua" levypakoilta/pannasta eikä lähde ennenaikaiselle eläkkeelle. Mutta esim. Mopar 604 versioissa on aivan sama missä asennossa keppi on. Luminassa on vanhan 440 etuvetotoosan sähköversio ja se kestää paremmin jos kiihdyttelee lukkovaihteilla.
     
  3. 63impala

    63impala 1st gear

    Luminan 4T60E loota kestää mainiosta, kokemuksia kahesta luminasta. Sama lootahan löytyy 3.8 remmiahdetun koneen perästä. Luminan välitykset ei ole ihan niin pitkät, kuin takavetomallien, joten alasvaihtamisen tarvetta ei ole. Talvinopeuksissa käytän itse laatikon D-asentoa, näin välttyy isommiltakin murheilta ja menokin on pirteempää.
     

Kerro tästä muillekin!