Yllätyksiä liikenteessä...!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Junior, 30.12.2003.

  1. kingsway

    kingsway Gearhead

    Tässä teille vauhdin huumaa:
    Joku vuosi sitte ajeltiin kaverin kans kohti Oulua, matkavauhtina rauhallinen 90km/h satasen alueella. Taustapeilistä näky että joku sieltä vaappuen meitä saavuttaa.
    Se on ainut kerta ku mut on Rättisitikka ohittanu!
    Tais olla se loppuvuosien tehokkaampi versio... mitä siinä vakiona ois, 19hv...

    Luulis että noissa nopeuksissa Rättäri hajois jo omaa heikkouttaan.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hauskimpia omalle kohdalle sattuneita tapauksia oli kun kerran yks F-mallisarjan tunattu Mazda alkoi roikkua takapuskurissa ja valoihin tultaessa vaihtoi viereiselle kaistalle. Ite olin liikenteessä kaverin Audi 100:lla. No, kun valot sitten vaihtui niin se Mazda-kuski päätti ilmeisesti näyttää miten gt-rassi poistuu ja se polkas sen mitä masasta löyty.
    Mutta, mutta... ensinnäkin oli talvikelit (vaikkakin kuivahko tie) ja mulla alla ollut Audi olikin susi lampaan vaatteissa eli vanhan dieselisatasen Audin koppaan muutoskatsastettu 200 Turbo Quattro :grin: Pikkasen nimittäin mazda jäi ja oli kuskin lippis syvällä päässä kun seuraavissa valoissa odottelin sen saapumista paikalle.
    Muutenkin huomasin ko. Audin kanssa että ei oo hullumpi talviauto, ajelin sillä mm. sellasta pientä ja pirun mutkaista ja mäkistä tietä tossa talvikelissä ja melkein säikähdin itekin kun satuin vilkaisemaan mittarista mitä vauhtia etenin. Omasta mielestäni ajelin reippaasti mutta kuitenkin ihan varmanpäälle (laina-auto) mut todellinen vauhti olikin sellanen että millä tahansa muilla ajmillani siviiliautoilla olisin ollut metsässä varmaan joka mutkassa. Kertakaikkisen hauska talvipeli :smile:
     
  3. Mosse

    Mosse Gearhead

    Mulle tuli joku joskus kehuun, että ajelee semmosella urheilu mazdalla... kysyin jotta minkähän laisella. Oli oikein tommonen 1.8 f-323... :wink:
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Toissa kesänä olin Corvettella Itäväylän valoissa ja viereeni tuli Suzuki Ninja kyykkypyörä. siinä odotellessa hieman polkaisin kytkin pohjassa kaasua, ja oikein arvasin. Valo kuin vaihtui Suzuki lähti kuin tykin suusta ja hävisi horisonttiin. Minä lähdin normaalia vauhtia valoista ja hetken päästä näin kuin vastaantuleva poliisin Mondeo teki u- käännöksen ja lähti pyörän perään. Ikävä juttu jos kuskilta lähti kortti mun takia, mutta mitäs menee pelleilemään. Luulikohan se oikeesti että mä oon niin tyhmä että lähden melkein vakioVettellä kisaamaan prätkän kanssa??
     
  5. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Hmm..oli muuten orimattilan pojat ihmeissään viime kesänä kun kupla tuli zx12r kawan rinnuksille roikkumaan150km/h;ssa ja katosi horisonttiin vaikka kawan kuski yritti karistella sitä kaikin keinoin.. jokku varmaan tietääki samasen auton..heitti viime kesänä "kohtuu" hyviä lukemia vartilla tauluun :smile:
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    -81 Oltiin menossa Mikkelistä Kouvolaan 383 Coronetilla ja vauhtia letkalla 100 km/h. Ohitse pyyhkäisi tummanvihreä rättäri, jonka takapäxsissä luki: Umpiautot ei ole mitään.
     

Kerro tästä muillekin!