Ylöjärven Huijari-Harri Peltomäki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Metalmaza, 8.8.2012.

  1. Metalmaza

    Metalmaza 1st gear

    ostin 1,5v sitten ylöjärveltä harri peltomäki merkkisen kaverin "autoliikkestä" vanin jota ei ollut rekisteröity suomeen. autoon oli tehty asianmukaiset muutokset että auton saa suomen rekisteriin. sovittiin kyseisen Huijari-harrin kanssa että kun ei ole tietoa paljonko kyseiselle autolle kertyy veroa. soitin tullin 2 eri työntekijälle jotka meinasi että veroa kertyy 4000-4500€ ja Huijari-harri oli aivan varma että vero jää maksimissaan 2500€,koska joku hänen kaverinsa oli tullannut samanlaisen auton ja siinä vero oli 2500€. sovittiin könttäveroksi 2750€ Huijari-harri maksaa yli menevän osan ja minä maksan ali jäävän osan,2750€ asti. 3kk päästä tuli vero joka oli 4500€ ja soitin Huijari-harrille että mitäs tehdään,hän sanoi että tee valitus verosta. Valitin asiasta ja odotin 1,5 vuotta,veroksi jäi 3600€ ja Huijari-Harri jäi mulle pystyyn 850€...Huijari-harri ei jostain syystä vastaa enää puhelimeen kun ilmoitin hänelle summasta/velasta. Tämä ei summana ole mikään iso,mutta tässä onkin enempi periaattesta kysymys kuin summasta.

    tarinan opetus: Huijari-harri myy välillä edelleen autoja ylöjärvellä.
    Minä olen viläkin 850€ köyhempi ja 1 kokemusta rikkaampi.

    Älkää ostako kyseiseltä kaverilta autoja!!!!!!!! :soosoo:
     
  2. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Mitähän tähänkin taas sanois.. On kyllä niin sekava juttu taas. Siis sää soitit 2 eri äijälle tulliin, jotka sano mitä se vero tulee olemaan, ja silti meet sopiin jonku autojopparin kanssa jotain ihan puuta-heinää. Olisko kannattanu uskoo niitä tullimiehiä eikä Harria? Teitko siitä teidän "sopimuksesta" ees mitään paperia?
     
  3. Metalmaza

    Metalmaza 1st gear

    ajelin junalla sinne tampereelle ja hän haki minut sieltä ylöjärvelle...kahtelin autoa jonku aikaa ja kävin testaamassa ja sit harri kerto että katsastus asema menee 15 minuutin päästä kiinni että jos meinaa siirtotarrat ottaa niin tulee kiire...siinä kiireessä ei sitten ehtiny mitään papereita tehdä...kysyin että onko hän mies johon voi luottaa...vaikutti olevansa ja kertoi juttuja joissa oli tehnyt samanlaisia diilejä ja palauttaneensa loput rahat mitkä meni veropäätöksen jälkeen diilin yli/ali...muuten kyllä ihan rehellisen kuulonen ukko....mutta niinhän ne kaikki...omaa tyhmyyttähän tämä on...mutta kyse on vaan siitä että vaikka en rahoja saakaan takaisin niin tietääpähän jokainen joka tämän lukee minkalainen kaveri on kyseessä...ja minkälaisia diilejä kannattaa tehdä...
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Just toi "15 min päästä menee kiinni". Kiire kiire kiire. Se on ehkä yksi asia.
    Summat samoin, jos on epäselvää, niin kirjallisena. Se on ehkä toinen asia.
    Sitten jos näitä ei ole hoidettu, sitä saa ja tulee jäädä nuolemaan haavojaan.

    Toimiiks se sun vanis ihan muuten hyvin? Jos toimii, ei kai tossa kaverissa ole mitään sen huonompaa kuin niissä muissakaan ah niin varmasti rehellisissä automyyjissä (lasken ne uusien autojen myyjät samaan kategoriaan).
     
  5. tammercity

    tammercity Gearhead

    Nyt ei pysty pidätteleen itseään, vaikka porukka täällä vakavissaan kirjotteleekin kulli otsassa..

    Jos jobbarin nimi on jo valmiiksi puhelimessa esitelty Huijari-Harriksi, niin (Team Ahman sanoin) jäisi ainakin minulta autot hyvin pitkälti ostamatta :lol:
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    hahaa! :rotfl:

    nyt tekis mieli tekaista nettiautoon uus nimi ittelle, huiputtaja-mikko, ja laittaa sit auto kokeeks myyntiin.
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Juu,kaikki tuollainen epämääräinen kauppamenettely kirjallisena,muuten saa syyttää itseään. Jos kaveri tekee autokauppaa ammattimaisesti niin autoa tulee ja menee niin ei varmaan halua(-kaan) enään sekaantua koko asiaan.Tuo kulunut aika on aikas pitkä.. Ennen kauppoja olisit vaikka täällä kysynyt menettelytavoista!!! Lisäksi jobbareilla harvemmin rahaa juurikaan vaan rahat on kiinni kalustossa ja käteistä liikkuu vaan hyvin vähän. Siksi ei halua maksaa mitään.Opetus tämäkin. :argue:

    JA lisäksi miksi et uskonut valtion virkamiestä?!?! Vaan jotain jobbaria?Huh huh..
     
  8. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    tommosia ne on juu, samaa mieltä, että jos on muutes toimiva auto, aja sillä vaan ja ole tyytyväinen. on noita oppirahoja kukin maksanu
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Positiivisena asiana tapauksessa näen valituksen tuoman kohtuu suuren palautuksen.

    Meikäläisen valitukset eivät ole koskaan tuoneet noin hyviä prosentuaalisia palautuksia.
     
  10. rapis

    rapis 1st gear

    jos oikein ymmärsin niin eiköhän tässä ollu tarkotus toimia varottavana esimerkkinä
     
  11. saresks

    saresks Gearhead

    En minä vaan autoa myisi millään verotakuuvakuutushinnalla. Mitä se mulle kuuluisi. Maksuvelvollisuus kuuluu sille, joka yrittää autoa rekisteröidä.

    Ihan sama, jos myisi auton takuulla, että kestää satatuhatta kilometriä. Takuulla.
     
  12. Metalmaza

    Metalmaza 1st gear

    vein ihan aluksi auton laatikko öljyn vaihtoon...no sieltä löytyi metallilastua ja laatikko remonttin ja turbiini vaihtoon 1800€ ja sit on menny koneeseen ilmenneiden vikojen vuoksi 1400€ ja muuta pientä ja nyt ku laitattas nuo ovien alaosat ja helmat...mitä on 1,5v aikana tullu, niin selviäis varmaan 1500€...mutta en minä näistä valita,nämä kuuluvat autokauppaan...vaan tosiaankin se että toimia varoittavana esimerkkinä...
    eihän tästä tosiaankaan saa syyttää ku itseään,mutta tuo sylettää kaikista eniten ku ei se ollukkaan mies vaan marjanpoimija...
     
  13. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Joo kyllä miehen sanansa pitää pitää, muuten kuuluu noihin paskahousuihin, mulle käyny tossa kauppoja tehdessä monesti niin että kun oon ostanu noita myyntiautoja ni toiset renkaat, yms paprut ja avaimet tulee perässä liikkeistä, oon sit myyny kyseiset autot eteenpäin ja luvannu esim. toiset renkaat toimittaa ennen ku niitä sitte tosiaan tarvitaan syksyllä tai keväällä, ni perhana ku loppupelissä oon joutunu käydä ostamassa rengasliikkeestä ne sit itse et oon saanu lähettää uudelle omistajalle et ei tulis syötyä sanojaan, aina oon laitellu renkaat, parut ym särvimet perässä vaikka jobbari oonkin, ja vielä täältä hitaasta hämeestä.
     
  14. virta

    virta Gearhead

    valittaminen oli viisas teko,,ilmeisesti alvit saatu takaisin?Ois kannattanut valittaa toisenkin kerran,todennäköisesti ois muutama satanen tullut vielä lisäksi.
     
  15. Metalmaza

    Metalmaza 1st gear

    olisin valittanut toisenkin kerran, mutta tullin lapuissa mulla oli perusteena samanlainen,samanverran ajettu,saman ikänen,saman tehoinen,samankuntoinen ja melkeen sama auto jossa oli vero noin 2750€ ja mun autossa 4500€...eka valituksella puotti melkeen tonnin ja lapuissa luki että sitä toista autoa ei hyväksytä perusteeksi ku tulli on on tehny virheen sen auton kohdalla...tätä se on täällä suomessa...ihan mielivaltaisia veroja...
     
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Yleinen elämänkokemus sanoo seuraavaa:

    - Suullisesti jälkeenpäin toimitettavat sovitut asiat, oli se sitten "hukassa" ollut huoltokirja tai joku muu, pitää laittaa paperille tai pidättää riittävän tuntuva prosenttiosuus kauppasummasta. Muuten mielenkiinto lakkaa heti kun perävalot katoavat näkyvistä.

    - Koskaan ei saisi olla liian kiire. "Vielä vartin auki" on niin moneen nähty kikka. Jos tuntuu siltä, että sinua painostetaan ostopäätökseen, etkä ole 100% varma asioista, osta jostain muualta.
     
  17. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Aivan turhaa jeesustelua jälkeen päin, mitä olisi pitänyt tehdä.Jälkiviisaus se paras viisaus. Viestiketjun aloittaja haluaa varottaa kyseistä myyjästä ja muista samaan tyyliin asiansa hoitavista jobbareista.

    On muuten miehekäs teko julkisesti myöntää toimineensa "tuolla" tavalla.
    Moni olisi vetänyt turbaanin päähän ja siirtynyt taka-vasemmalle nuoleskelemaan haavojansa.
     
  18. ido59

    ido59 Gearhead

    Itse en oikein usko, että automyyjä ottaisi vastattavakseen takuusumman autoverosta. Ne kun voivat olla aivan mitä vain, kuten tiedetään. Ja tuon hintaluokan kaupassa myyntikate heittää helposti häränpyllyä jo noilla mainituilla verosummilla.

    1,5v kaupasta on aika pitkä aika alkaa perimäään verorahoja, imo.
    Kun ei paperillakaan ilmeisesti mitään ole.

    Foorumin lukijoillahan on tässä käytössään vain yksi käsitys siitä, mitä on sovittu. Ja mun mielestä ois asiallista myös esiintyä omalla nimellä, jos osoittelee myyjästä negaa nimellä ja nimeää huijariksi.

    just my €.02
     
  19. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    On se vain jännää että kun tehdään tällaisia kauppoja joihin liittyy erilaisempia reunaehtoja ja kun joka pöydällä on se tietsikka ja tulostinkin löytyy, niin ei tehdä sitä kauppakirjaa tai ostosopimusta.
    Valmiita pohjiakin kun löytyy joka lähtöön.
    Siihen vain kirjoitetaan "myyjä vastaa autoveron 2750 e ylittävästä osasta" "myyjä toimittaa talvirenkaat 9.8.2012 mennessä..." ja niin edelleen satuilemaan.
    Sitten jos myöhemmin riita tulee niin lapun kanssa voi mennä käräjäoikeuteen oli myykä sitten liikkeenharjoittaja tai yksityinen. Konkurssipesästäkin voi jotain saada.

    Samoin kuin myyjät jättää luovutuskirjan ja ostosopimuksen tai edes jonkinmoisen kuitin tekemättä valitettavan usein vaikka myyvät osamaksulla. Auto (kuten muukin irtain) kun vaihtaa omistajaa sillä hetkellä kun kauppa tehdään, oli se sitten maksettu tai ei, ellet tee sitä sopimusta jossa mainitaan omistusoikeuden siirtyvän vasta kun kauppasumma on kokonaisuudessaan suoritettu.
    Jos ei ole kuitteja vaihdettu, niin toinen voi muistella maksetun 1000 euroa ja toinen 1500. huonomuistisempi ei muista mitään.
     
  20. Turnn

    Turnn Gearhead

    Just näin.Ostin vajaa 10v sitten camaron josta puuttu helman listat.Myyjä sanoi että ne on hänellä kotona jossain ja lähettää ne kunhan löytää ne. Ei löytäny.Soittelin ex omistajalle joka tuonut kärryn Ruotsista joskus -80 luvulla ,sanoi ettei siinä listoja ollut senkään ostaessa.Reijät vaan.Annoin asian olla.
     

Kerro tästä muillekin!