Ympäristön suojelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja alteredmag, 14.1.2008.

  1. alteredmag

    alteredmag 1st gear

    Mää vaan ihmettelen mitä mää ihmettelen...

    Eiköhän tästäkin asiasta ole täälläkin jo ihan helvetisti joristu ja muristu, mutta jatkan silti.

    Kummallista, nimittäin se, että meitä patistetaan ostamaan esim. laatu kenkiä jotka voidaan tarvittaessa korjauttaa suutarilla. Meitä kehoitetaan ostamaan kodinkoneita joille saa pitkän takuun ja luotettavan huolto ja korjauspalvelun, jotta vältyttäisiin ympäristön kuormittamiselta turhan jätteen muodossa.

    Sen sijaan auto luokitellaankin kertakäyttöhyödykkeeksi joka on vaihdettava uuteen mahdollisimman usein. Tämäkö on ympäristön kannalta se oikea ratkaisu?

    Onko edessä seuraavaksi valtion toimesta määräys kaikkien yli 25 vuotiaiden talojen hävitys? Ensin aletaan verottamaan yli 10 vuotiaista taloista ja ellet saa asumustasi entisöityä ja "rekisteröityä" kulttuurihistorialliseksi on edessä purku ja uuden rakentaminen.

    :eek:
     
  2. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    en ihmettelis tollasta talo juttua ollenkaan joku eu:ssa keksii ja suomi poliitikot heti että da meille ja äkkiä...kansanedustajilla on valtion kyydit ja uudet talot ei varmaan paskaa nappaa kansalaisten asuminen ja liikkuminen...kunhan nyt itse nostettu palkka juoksee ja "vähän"lisää valtionyhtiöiden osakeannista joiden asioista ollaan itse päättämässä...vituttaa maksaa veroja suomipolitiikan käyttöön.vaikka enpä tänäpäivänä niitä enää isoja summia maksele...tuo ympäristön suojeluun menevä veroraha ei ainakaan näy ympäristössä ja sen kunnossa puhumattakaan suojelusta.
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Mikähän nyt pakottaa auton vaihtoon ? Mulla on kaikki yli 20 v autoja eikä vaihtaminen ole edes mielessä. Eipä taida noissa muissakaan kulutustavaroissa tuo patistus auttaa. enimmäkseen myydään halpaa paskaa niinkuin aina ennenkin. Talothan on suomalaisella laatustandardilla hoidettu jo. Kerrostalot on täysrempan/purun alla n 30 vuodessa ja omakotitaloissakin max ikä taitaa ollaa siinä 50-60 vuotta ? Halvalla tehtyjä, väärin rakennettuja ja huonosti hoidettuja. Samoilla syillä pääsee tietty autonvaihtoonkin.
     
  4. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    ainakin jos ostaa uuden auton eikä mee edes ihan 30v :rotfl:
     
  5. voittol

    voittol 2nd gear

    [qMikähän nyt pakottaa auton vaihtoon ? Mulla on kaikki yli 20 v autoja eikä vaihtaminen ole edes mielessäuote]muutama viiko sitten oli pää uutinen tv:ssä, että nyt tänä vuonna romutetaan -89 autoja ennätys tahtiin ja samalla tietysti myydään uusia tilalle.itsekin suunnittelin panna gmc:n paaliin,mutta kun se ei ole vielä muutamaan vuoteen edes maksettu....[/quote]
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Lukekaapas tästä:
    http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/puun ... enne(55766).ece

    Ei muuta kuin verotuksella vaan kaikki sellaiset omakotitalot tappolistalle joissa on puunpolttomahdollisuus. Nyt Jyrki äkkiä keskimään joku lisävero, ja mieluummin sellainen joka ei hyväosaisia koskisi.

    Linkki ei näköjään toimi kopioituna, löytyy nyt ainakin KSML etusivulta:
    http://www.ksml.fi/
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tää uusiautovillitys on vinettomaiden lobbaama että joku ostais niitä halpoja 3v kestäviä pyörillä varustettuja sateenvarjoja yms rimpuloita.
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    On tääkin, kun ensin pitäis saada tulisijat kaikkiin uusiin taloihin katkeilevien sähköjen takia ja sitten huomataankin, että puun poltosta voipi tulla savua.
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    nyt ei pää tiedä mitä kädet touhuaa. tyypillistä valtion säntäilyä. Varmaan asiaan vaikuttaa ministeriöiden keskinäiset erot ja painotukset, nehän suurinpiirtein kisaa toisiaan vastaan. KTM vs. YM on ainakin hivenen erityyppistä linjaa...

    Mutta kuten monta monta kertaa on moni todennut, nämä viherpuheet suomen päättäjien suusta tarkoittaa

     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää sarvikuonolaandia taitaa olla yks koko pallon puhtaimmista lääneistä ja melkein kaikki luontoa oikeasti rasittavat asiat on korjattu jo vuosikymmeniä sitten kun tehtaitten piippuihin asennettiin kilpaa noita suodattimia. Maataloudessakin on oikeasti tapahtunut parannusta ja siellä olisi vieläkin eniten korjattavaa. Suurin saastuttava teollisuuskin on lähetetty kiinaan jne. Saastuttavimmat liikennejutut ovatten ryssärekka-, laiva- ja lentoliikenne yms.

    Nyt sitten kun maailmalla tuli muotiin tää lämpöjuttu niin täällä piti tietysti äkkiä keksiä tapoja päästä hyötymään tosta maailmanlaajuisesta kusetuksesta ennenkuin muoti menee ohi ja tulee jotain uutta tilalle. Täytyy takoa kun maailma on vielä lämmin :argue: .

    Se on kyllä kummaa että toi sähkö on niin saatanan puhdasta että siitä pitää maksaa niin perkeleesti, mutta toisaalta palava puuhan on sähkönmyyjän pahin vihollinen :soosoo: .

    Puukin on vissiin vain silloin uusiutuvaa tavaraa kun se lahoaa mettässä tai poltetaan sähköksi :wc: .
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    No taas vaahdotaan. Uutinen tuskin oli kenellekään silmiään auki pitäneelle yllätys. Puun pienpoltto on aina tiedetty aika käheeksi hommaksi. Voimalaitoksella poltto onnistuu siististi mutta kyllä jokanen voi saunan hormista käydä nuuhkailee kummosta "puhdasta" piipusta tulee. Ei se haittaa kauheesti maaseudulla mutta jossain pääkaupunkiseudulla asialla on jo merkitystä. Sähkön puhtaus on suhteellista mutta ydinvoimalassa ei tarvita edes piippua...
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Arvasin että kaikkien verojen puolustajasankari sukkahousuissaan :poff: kommentoi tähänkin.

    Paljonko puhtaampaa savua sieltä omakotitalon piipusta sitten tulee veroja maksamalla :eek: . Sää otat varmaan mielelläs tota ydinjätettä säilöön vaikka kellariin :rotfl: .
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Mitähän veroa tuli puolustettua ? Ei maailma veroilla puhdistu mutta helppo tapa se on täyttää valtion kirstu. Ja saattaa se siinä ohessa vaikka ohjata asioita johonkin suuntaan. En mä ainakaan veroja maksa kompensoidakseni kärytystä. Mulle sopii paremmin se verojen välttäminen :poff: Ja kaikkien verojen puolustussankariksi en rupee, mä tykkäisin elellä ilman veroja mutta jollain ne maataloustukijaiset ja työttömät duunarit täytyy elättää vai onko parempia ehdotuksia ?
     
  14. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    No tälläihän saadaan tuokin verotettua,ollukkin ihmeenkauan verottamatta.EI muutakun puulämmityskielto tai kova vero jos jonkun risun mettästä saunanpesään löytää :mad: Helvetti tällä kusipäisellä menolla ei tunnu olevan rajaa,mihinkähän se vaari sen torrakan jemmas vois kohta olla käytöö sille 8) ODOTAN innolla ensimmäistä kravattibingviiniä tontille sanoon etten sitte laita puita hellanpesään :poff:
     
  15. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    sama täälä voi löytyä se kravatti kurkusta...ja puupoltoveron kantamisesta voi mun kohdalla huolehtia ulosottomies koska tommosta paskaa en suostu maksaan...
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    On se hienoo kun isot miehet uhoo kun pikku pellet. Kukaan ei kait vielä ole ehdottanut puunpoltolle veroa. Ja itseasiassa viranomaisilla on oikeus esim korkeiden pakkasten aikaan kieltää pienpuunpoltto esim omakotitaloalueilla jos ilman hiukkaspitoisuus kasvaa liiaksi. Jos vaikka jonain päivänä puunpolttokielto olis totta niin pahoin pelkään että suuret uhot olis yhä itkua OD:lla että kun se on niin väärin, väärin :poff:
     
  17. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo ei oo ehdottanu mut kyllähän siitä puhetta on siellä täällä...en mä nyt mitään uhoa oon surutta jättäny tommoset paskaverot maksamatta...mut kunnallis,valtio ja kirkollis verot on maksettu niinku pitääki...voi mun puunpolton ja saunan lämmityksen joku herra kieltääkki mut eipä tuo taitas siihen loppua...no tää keskustelu nyt karkas vähän ot alunperin oli vissiin puhe uusista autoista
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

     
  19. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    niinpä niin...mut mä lämmitän puulla muuten tulee kylmä.hakekoot sit vaikka putkaan lämmitelemään...oon mä istuskellu sielä ennenki :rotfl:kovia ja kovia
    jokainen tekee tyylillään
     
  20. tha022

    tha022 Gearhead

    Tuo vouhotus uusista vähän saastuttavista autoista on aika hassua kun ajattelee että montako "ristipää" mottia on tänäänkin vedetty käyntiin suomen satamissa puhumattakaan Rotterdamista jossa käy enemmän laivoja viikos ku suomes vuodessa.
    Joku 70 luvulla tehty venäläinen tai kiinalainen laiva ku tempasee pääkoneen käyntiin niin ei taida vuoden aikana järjestetyt kisat, cruisingit ja muut tapahtumat yhdessäkään saastuttaa niin paljon kuin yksi laivan startti.
     

Kerro tästä muillekin!