yoken pinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chad666, 8.8.2005.

  1. chad666

    chad666 3rd gear

    Niin on tuo yoken pinta sen verran huono, että uuskaan stefa ei pidä oikein öljyjä sisällä.
    Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa yoke? (tai lisäillä paljon öljyä :) )
    Tämä yoke tuli sekin kiven alta, joten olisi mukava löytää joku keino.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos on vaan pintaröppöä niin sorviin pyörimään ja hiomanauhalla kiillottaen...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Omassa Veten Munciessa yokeen oli kaivautunut ura liukulaakerin kohdalle, kun Vetessä on perämurikka kiinteesti rungossa. Seurauksena tärinää ja vuotava stefa.

    Korjaus oli silloin plasmaruiskutus ja mittaan sorvaus. Työn teki 10 vuotta sitten Helsingissä Konetehdas K&K.
    Tulos oli kuin uusi.

    Hai
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pari ideaa tulee mieleen. Etsit stefan, jossa ulkohalkaisija on sama, mutta sisäh. pienempi (max. 1 mm)ja sorvaat yoken pinnan tuohon mittaan. Toinen on, että hitsaat lisää tavaraa tiivistepinnan kohdalle ja sorvaat orkkismittaan. Lämmönsiirtymän ja karkaisun takia mig lienee paras vaihtoehto (heppi ja tupakka, heppi ja tupakka jne). Täytehitsauksessa palkojen väliin tuppaa jäämään skraiduja, joita ei ikinä meinaa saada täytettyä, niihin rohkea voi kokeilla koritinaa! Em. kokeilut ei kestä samaa kuin orkkis yoke ts. satoja tuhansia kilometrejä, pinta kun on pehmeämpi, mutta en usko, että se räjähtääkään kuin amerikkalaisissa elokuvissa. Minkäänlaiseen kisakäyttöön em. konsteja ei kannata kokeilla.
     
  5. chad666

    chad666 3rd gear

    Onko mitään hinta-arviota tuosta plasmahoidosta mittaansorvauksineen. (edes se 10v vanha, että osaa hieman arvioida)

    Tuota hiomista kokeilin varovasti, muttei sorvia kotoa löydy.
    Mites se yoke siihen suhtautuu, kunvarmaan ulkohalkaisija pienenee.

    Kiitoksia vastauksista.
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Plasmaruiskutus ja sorvaus maksoi silloin viime vuostuhannella 500mk. Väittivät vielä, että lujuus ei ainakaan huonone siitä mikä sillä (jo urautuneella) oli ennestään. Ja kestänytkin on parhaimmillaan 12,8 1/4 mile ja 179 loppunopeuksisessa autossa.

    Hai
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Siihen voi saada korjausholkin, joka lyödään yoken liukupinnan päälle.

    esim.
    http://www.durasleeve.com/ tai jos et tarvitse noin racea, niin
    http://www.federal-mogul.com/cda/conten ... 89,00.html tekee yleisemmin käytettyjä Redi-Sleevejä

    Hinta jenkeissä tollaselle redi-sleevelle pyörii n. $20-30 (+kulut) paikkeilla, sen mitä kataloogeista selasin. Durasleeven hinnasta en tiedä. Kun et kertonut mistä yoke on, on vaikeata sanoa tehdäänkö sopivilla mitoilla tollasta.
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    sit on vielä yks,mikä vois toimii.siirrät stefaa ulospäin pari milliä,jolloin yoken ehjä pinta taas pelittää.ite tein aikoinaan silleen,kun oli peräremontti käyttiksessä ja stefa ois maksanut hunajaa.jostain laakeripuljusta ostin stefan joka oli 2mm pidempi pohjaan lyötynä.toimi ihan ok,vaikka olikin vain yksihuulinen.(gm hinta jotain 200 mm,laakeripulju jotain 15mm)
     

Kerro tästä muillekin!