York 210 ilmastoinnin kompressorista asiaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja 528, 24.5.2010.

  1. 528

    528 Gearhead

    Minulla on koneen kyljessä York 210 kompressori. Sellainen pystymallinen. Torstaina laitettiin Isceon 49 aineet sisään. Mukavasti alkoi lykkäämään kylmää. Tänään avasin konepellin ja kuului suhinaa. Ihmettelin, että mistä se kuuluu. Kompuran luokse paikallistin äänen. Kompuran kytkintä pyörittämällä saa vuodon loppumaan. Kompura ollut monta vuotta hyllyssä ennen käyttöönottoa. Eli olisiko tuosta akseli tiiviste mennyt? Miksi tekee vasta nyt muutaman päivän päästä vuodon? Ei kait se suhina voi olla mitään muuta kuin kylmäainetta? Eli onko helpointa katsella uusi kompura vai onnistuuko se tiivisteen vaihto? Kuka osaa vaihtaa? Olisi mukava saada ilmastointi toimimaan, kun sellaisen on autoon rakentanut. Kellään oikein hyvää tuollaista kompuraa myydä?

    Tuollaiset lähdöt siinä.

    [​IMG][/quote]
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    On se vaihdettavissa. Kykimen alla on laippa muutamalla ruuvilla kiinni ja sen alla on jonkinlainen tiiviste ja hiilikiekko jota jousi painaa laippaa vasten. En muista tarkkaan, siitä on vuosia kun oli auki.

    Oma kompura vuoti pikku rempan jälkeen päätylaipasta joka oli jäänyt kiristämättä ja siinä tilassa se on vieläkin. (se on mun voortin ikuisuus-rojekti)
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    On vaihdettavissa ja meidän työmaalta saa viitä tiivisteitä.

    Hiilirengas kuivunut käyttämättömyydestä ja hajonnut kun rupee osat pyörimään, melko normaalia :cry:

    Olen vaihtanut useita sekä töissä että jokusen muutenkin.

    Tampereen Autokylmä auttaa :lol:
     
  4. 528

    528 Gearhead

    Nakkasin sibelle yv:tä 8)
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    luettu. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!