Yukonin vetarit

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 8 3/4, 5.8.2008.

  1. 8 3/4

    8 3/4 1st gear

    Onko jollain kokemuksia Yukonin vetareista, ovatko verrattavissa tehonkestoltaan Moserin tai muiden After Market HP-vetareiden valmistajien tuotteisiin?

    Minkä valmistajan kamat kannattaisi hankkia, olisivat tulossa +500 cid BBM:n voimalinjan jatkoksi?
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Moser tai Strange, ovat käsittääkseni teräsvetoakseleita.Yukon on lähempänä originaalimateriaalia eli valuterästä.
    Oikaiskoot joku viisaampi jos olen väärässä.
     
  3. martiar

    martiar 1st gear

    Suosittelen ottamaan suoraan teräs vetoakselit ....
    Valmistajalla ei ole kovin suurta merkitystä kadulla .... esim. mooser on ihan hyvä hinta/laatu suhteella .... ei tarvitse ottaa kevennysjuttuja ja jne ...

    AM-Racing
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    no niin,Yukonin laipassa on tietyn kokoinen studin reikä. paljonko pitää studin ns. knurl'in halkaisijan olla isompi jotta se pysyy taatusti paikallaan?
     
  5. 9000

    9000 3rd gear

    Mistä päätellen ne on valuterästä? Kyllä ne mun mielestä näyttää ihan vaan
    teräsakseleilta.
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Yukon 1541H alloy lukee valmistajan sivuilla.
    ja hinta viittaisi myöskin johonkin muuhun kuin teräkseen.
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    En osaa sanoa mutta näin vanhana masentaja/kusettajana(asentaja/koneistaja)kyllä noi universaalit niiin terästä muistuttaa,vaan ku ei ole tutkintavehkeitä muutaku hypistellä.

    http://www.yukongear.com/NewProducts.aspx
     
  8. -vellu

    -vellu 3rd gear

    Mulla on ollut Yukonin vetarit nyt pari kesää, eikä ole valittamista.

    Ohessa yhden artikkelin tekstiä:

    The Yukon alloy axles are made of 1541H steel and are approximately 20-25 percent stronger than the factory offerings. Added strength comes from the increased levels of manganese in the 1541H configuration (versus the factory 1040 or 1050 steel), while computer-controlled hardening ensures a consistent metal grain structure, free of the imperfections that can lead to stress-induced failures.

    Koko artikkeli täällä: http://highperformancepontiac.automotiv ... index.html
     
  9. martiar

    martiar 1st gear

    Jos käytät 30 poorisia akseleita niin jos voimaa ja pitoa niin ennemmin tai myöhemmin menee akseli (yleensä pitkän ajan perästä) ...
    Näin on tapahtuu myös teräsakseleilla ....
    Jos ajat kadulla ja katurenkailla niin varmaan kestää kaikki akselit ihan hyvin ....

    AM-Racing
     
  10. rt68

    rt68 1st gear

    Niin näyttää ja ja jos pilkkua viilataan niin mikä on terästä? Eikö se ole seostettua rautapohjaista ainetta niinkuin on esim. harjateräskin.

    Tuohon teräslaatuun vielä senverran että myös Moser tekee akseleitaan samaisesta "1541H alloy" teräs seoksesta.

    "Moser Engineering Custom Alloy Axles

    Premium quality axles.

    These NHRA and IHRA-accepted premium alloy axles from Moser Engineering are induction heat-treated to optimize torsional strength, and then 100 percent magnafluxed. That gives the axles the strength of a race-only application, at a high-performance street axle price. Moser can make any axle for your needs, whether you have a difficult-to-fit rear end setup, or you need your axle shortened and re-splined. All Moser axles are custom made. Call 1-800-230-3030 for more information.

    Moser MSR-A30CST Axles, Custom, 1541H Alloy Steel, 30-Spline, Pair"

    Sanoisin että suurimmalla osalla tämänkin palstan harrastajista nuo kyseiset akselit kestää varmasti ihan hyvin, sitten jos lähdetään kisaamaan tosissaan "puolimetrisillä" slikseillä radalle niin silloin kannattaa käydä oikeasti katselemaan mitä sinne banjoon työntää.
     

Kerro tästä muillekin!