zero gap-männänrenkaat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 27.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    löysin vanhan v-8 magazinen siinä oli erään sbf 351jutun yhteydessä mainittu että koneessa on käytetty kyseisiä renkaita,millaiset ne oikein on,missätapauksessa niitä voi käyttää ja onko niitä saatavilla vielä 8)
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Normaalistihan männärenkaiden päihin jää aina pieni rako, mistä seuraa luonnollisesti hieman ohivuotoa. Zero Gapit on thety siten, että tollasta väliä ei jää. Mä oon tavannut niitä kahta laatua, Childs & Albert tekee Zero Gap renkaita joiden päät on lovettu ja menevät sitten männänrengas urassa limittäin. Total Seal taas tekee kaksiosaista rengasta, L-mallinen rengas jonka päälle tulee ohuempi tavallinen jonka päittäisväli laitetaan vastapuolelle. Yleensä noita käytetään toisessa rengasurassa. Noilla saavutetaan hyvät ohivuotoarvot, ja erinäisten (maksettujen?) lehdissä olleiden testien perusteella myös selkeetä tehoetua perinteisiin nähden. Kuitenkin, jostain syystä äärimmäisen harva nimekäs koneenrakentaja käyttää moisia, vaan käyttävät mieluummin viilattavia perinteisiä renkaita. Ite oon käyttänyt noita kaikkia, ja kaikki on toimineet. Disainina mun mielestä toi C&A:n rengas on paras ja helppokäyttösin. Kymmenen vuoden ajon jälkeen on vielä ohivuodot huonoimmassakin pytyssä vajaa 5%. Niiden tuottamaan tehoetuun en usko, ja kun hintaakin on tuplaten muihin nähden, niin viilaamisen mielekkyys ehkä kasvaa. On myös ollut tapauksia joissa noi gaplessit ei ilmeisesti oo toimineet, vaan on alkaneet "kellua" aiheuttaen valtavan kampikammiopaineen. Oire on poistunut viilattavilla renkailla.
     

Kerro tästä muillekin!