Zetec 16v 2,0 kansipahvi paskana KALLIS pieti..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lucifer74, 16.5.2004.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Onkos noista uudemmista voortin koneista kokemuksia? La joutui lisäämääm 3l vettä ja ei havaintoa mihin menee.. Hävinnyt korkin/kannen kautta?

    Kun tossa on joku ihme viritys paisuntäsäiliö eli letkuja useampi nii toi vanha kuplia/kovat letkut -kikka ei toimi..

    Tarttee käydä voorti liikkeessä ma mut olis kiva tietää onko muilla noista zetec 16v -koneista yhtä huonoja kokemuksia..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: lucifer74 2004-05-22 07:42 ]</font>
     
  2. Arska

    Arska 1st gear

    Vesipumpusta yleensä kusee vaivihkaa.
     
  3. Pikku Musta

    Pikku Musta 1st gear

    Meillä ainakin mondeo kyseisellä padalla rupes vuotaan lohkolämppärin juuresta(O-rengas), ja oli muuten vaikee paikallistaa!?
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No niin kasipahvi paskana! Hornankattila muutti paisuntasäiliöön ja ajelu loppu sitten siihen. Ja just kun piti pudottaa Blazerista perä..

    Hiukka vituttaa maksaa alle 10v käyttiksen kansipaffi rempasta 1100-1400e.
    Kun kuulemma menee vaihtoon jakopäänhihna + kiristimet + kansi pitää tarkistaa/oikaista + mahd venttiilivauriot korjata + tiivisteet.

    Fix Or Repair Deal?
    ford=ruoste

    Muistuuko muita sloganeita millä noita fordeja voi haukkua..
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Herää vaan kysymys mikä ton pahvin hajotti..
     
  6. Konte

    Konte 1st gear

    Osaa ottaen....

    FORD = Fix Or Repair Daily :???:
     
  7. tanari

    tanari 1st gear

    varmaa jotain vikaa jossain lämpötila anturissa mikä ohjaa sähköflektejä ja päässy lämpenee likaa?
    tai vesipumppu?

    kyllä niitä pitää välillä huoltaa vaikka fordeja onkin
    -ford johtaa-
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiasta viidenteen vaikka ei nyt tuohon kansipahviin juuri liitykkään, mutta tuossa Zetecissähän täytyy käyttää niitä Fordin omia öljyjä sillä muuten voipi olla koneremppa edessä...
     
  9. tanari

    tanari 1st gear

    joo sae30 öljyä..

    First On Race Day (luciferille siinä vielä tollanen :grin: )
     
  10. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Jees toi öljy homma on tiedossa, mut silti ihmetyttää jos ei voortilla voi ajaa kovaa..

    ..Sai meinaan aikas kyytiä sillon ku tultiin treen näyttelystä..

    keskinop 150km/h.. Poltti karstat ja vähän ylimääräistäkin..

    Fix On Road Daily
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten niin 1100-1400e?? Kaverin voortiin kansiremppa ja kustannukset noin 300e, sisältäen kannen oikaisutyön. Ja kone oli kans joku zetec.
     
  12. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    uudenmaan auto lohja hinnoitteli noin.

    Piti tosin sisällään uuden jakohihnan kiristimineen, pultit ja kansityöt..
     
  13. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No niin, taas yksi työ johon en halua ryhtyä uudelleen.

    Nimittäin toi Zetec:in kansipahvin vaihto.

    Osiin meni n 200e + kansityöt (oikaisu + vent hionta + seetit) 250e Kansiset ky.

    Vielä tarvii vaihtaa uus jakohihna kun tuli hommattua, mutta tarvii hommata kompura ja reiluhko mutterin väännin jotta saa ton hihnapyärän takasin oikeeseen asentoon..

    ..Kunnei noissa ole kiiloja kampuran päässä.

    MUTTA kun tota Javea hinattiin satamasta niin lämmöt nousi taas! Onkohan ajoitus sittenkin pielessä vai ottaako ton 1250kg:n hinaus (2 pyöränjarrut laahas) vaan niin koville?

    Ei oikein tunnu olevan voimaa tossa motissa vrt asconan 2,0 ruiskuun (okei painoeroa 300kg)

    Eli lisää kokemuksia Zetec.in fiaskoista kitos..
     
  14. Arska

    Arska 1st gear

    Kyllä kampiakselilla pitäisi kiila olla mutta nokilla ei, ettei olis katalysaattori paskana eli tukossa ja siksi nousee lämmöt eikä ole vetoa?
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Harmittaa noi ton kokoluokan rempan tekeminen jenkkiinkin mutta siinä se vielä kannattaa...10 v alkaa olla noilla vehkeillä sellanen kannattavuusraja etä romikselle vaan niin ei tule jatkuvaa mieliharmia
     
  16. amalo

    amalo Gearhead

Kerro tästä muillekin!