Zj happianturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J-P-A, 27.3.2019.

  1. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Nyt on tilanne päällä. Kirjoitin jo tästä toisaallekkin. Muuta vikaa olin tutkimassa ja sitten levis käsiin. Vartin hommassa on nyt hyvänen tovi mennyt!
    -95 vuoden grand cherokee, 5.2 v8. Lambda anturia olin vaihtamassa, ongelmana oli se että ei meinannu alun pitäenkään käsi mahtua liittimelle asti. Noh ahkera tulos palkittiin ja irtoshan se. Uusi anturi liian lyhyellä johdolla joten vanha kiinni. Ei vaan mee niinkui elokuvissa. Jos irroitus oli vaikeeta niin kiinni laittaminen liki mahdotonta.
    Kuuluuko tuon olla liittimen olla tuolla laatikonpäällä ja melkein moottorissa kiinni? Ei oo yhtään löysää ja etusormella hiukan saa liittimesta kiinni. Niin ahdas tuo väli että ei mahdu liitintä työntämään kiinni taikka ottamaan hiukaan kiinni.
    Aamulla pitäisi töihin ajella. Onko mitään nopeita ideoita miten tuota voi lähteä ähräämään. Siksi kysyn kun tulee enemmän vahinkoa kun hermo tiukalla väkisin yrittää. Pääseekö tonne yläkautta yhtään?
    Nyt jos koskaan on hyvät vinkit tarpeen.
    Kiitos!
     
  2. timant

    timant 2nd gear

  3. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mahtava kiitos!
    Tuo työkalu vaikuttas aika pätevältä. Mä mietinkin tossa aikasemmin ehtoolla että pitäs joku "koukku" olla jolla vetäis alaspäin tuota johtosarjan liitintä samalla kun työntäisi anturin liittimen kiinni.

    Tuon alemman linkin kattoinkin eilen ennen kun anturin hankin että näyttäs aika helpolta hommalta. Tuos on jotenkin hämäävä kuva. Ei oo kyllä nuon tilavaa. Joku johto ja huohotin putki tuos edes kulkee myös. Taikka sittemulla väärin asennettu. Yleensä suurin ongelma on ollut saada irti ehjänä anturi putkesta taikka liitin johtosarjasta.
     
  4. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Pakko oli tulla sisälle lepuuttamaan sormia ja hermoja. Tein 3mm rautalangoista koukun jolla vedän itteäni päin liitintä. Liittimen saa kyllä paikalleen mutta ei mee pohjaan ku koukku antaa pikkusen periksi ja kädestä loppuu liikevara työntäess. En tajua miten tuos ohjees neuvottiin kärkipihdeillä pitämään liittimestä kiinni, silloin ei oo sitäkään vähää tilaa mitä nytten. Ja joku johtosarja siellä on edessä, syö justiin sen tarpeellisen sentin sivusta.
    täs videos saa sen kuvan vaikka tuo kamera heiluu miten saattuu, että tuo liitin ei oliskaan niin kovin kaukana. Eikä ole johtosarjaa edessä. Toki on 2 vuotta uudempi mutta silti. Alkaa tuntumaan että tuos on jotenkin onnistuttu johtosarja sotkemaan väärää reittiä paikoillensa. Oli laatikko ollu kuulemma hiljan remontissa..
    edit:
    23:38 ja menihän se paikoilleen! sellanen vartin hommasta liki 6tunnin ihmettely. Onneksi timant laitoit ton linkin. Toki vanha anturi edelleen, huomenna uusi kiinni? Positiivista on se että lämmin keli ulkona, takki päällä ei käsi mahtunut mitenkään tuonne väliin.
     
    Muokattu: 27.3.2019
    timant tykkää tästä.
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei ainakaan meillä tarvinnut mitään ihmettä eikä ole käsi pienimmästä päästä
     
  6. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    tää tukee sitten mun ajatusta siitä, että tuolla on jokin johto jääny kiepeille ja littiin kun laatikkoa työnnetty moottorin perään. Se happianturin liitin ei tuu noin keskelle lootaa kuin kuvassa, vaan on tuolla edempänä moottori lähempänä, sen johtosarjan takana.
    Jakolaatikon joudun irroittamaan tuosta kyllä viskon vaihdon takia. Riittääkö into laatikon irroittamiseen happianturin takia, tuskin.
     

Kerro tästä muillekin!