Historic Grand Race 17.-18.8.-13, Ahvenisto, HML

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja turboman1, 27.3.2013.

  1. turboman1

    turboman1 3rd gear

    [​IMG]

    Klassikkoajoneuvojen suurtapahtuma, Historic Grand Race 2013, järjestetään elokuussa 17.-18.8.2013 Hämeenlinnan Ahveniston moottoriradalla.

    [​IMG]

    Ohjelmassa kaksi päivää tiukkoja kilpailuja harrasteajoneuvoilla ja klassikoilla, mukana mm. historic-autot, historic-formulat, Mini 1000, Roadsport A,B,C ja V8, itserakennetut Locost-kilpurit, Subaru Sport ja SS1300 -luokat.

    Päivän kilpailutauolla ajavat vanhat veteraanikilpamoottoripyörät oman näytösajonsa (säävaraus) ja Mobilisti-harrasteajoneuvoparaatiin radalla on mahdollisuus osallistua omalla, yli 30v harrasteajoneuvolla. Viimeisen kilpailun tultua ajetuksi maaliin päivittäin, on jokaisella lipun lunasteneella mahdollisuus piipahtaa kilpa-autovarikolla ihmettelemässä klassikkokilpureita. Vanhojen kilpamoottoripyörien varikkohan on alemmalla katsojatasanteella, joten motskareiden ihmettely hoituu siellä ihan lähietäisyydeltä.

    Yli 30v harrasteajoneuvojen parkki on ylemmällä katsojatasanteella (Hiihtomäentien päässä, hyppyrimäen juurella). Uudemmat moottoripyörät paikotetaan alemman katsojatasanteen alkuun (Suksipolku). Yleisöparkkina toimii Poltinahontien varsi, jäähallin parkkis sekä Pullerin kentän parkkialue (Meijerikatu 1). Katsomotasanteella ravintolapalvelut ja WC:t.

    Tervetuloa nauttimaan "Eltsun ajojen" fiiliksestä Suomen vanhimmalle, edelleen toimivalle moottoriradalle! 8)

    http://www.historicrace.fi/HGR13/HGR13.html
     
  2. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Laitetaas tähän vielä muistutus koko kauden kisaohjelmasta:

    Historic Race Finland ry:n RATASARJA 2013

    - 10.-11.5. Botniaring
    - 13.-14.7. Kemora
    - 17.-18.8. Historic Grand Race, Ahvenisto
    - 14.-15.9. Botniaring

    Botniaringillä siis vieraillaan taas kaksi kertaa, mutta tällä kertaa ajetaan eri radoilla. Keväällä mennään vielä vanhan kaavan mukaan, mutta syksyn kilpailussa on käytössä myös radan laajennus.

    Pohjanmaan kilpailut ostetaan palveluna, joten niihin liittyvät tapahtumainfot löytyvät aikaan ko. radan tai järjestävän seuran nettisivuilta.
     
  3. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Kevään ensimmäinen Gulf Historic Race Cup -kisa alkaa häämöttää 10.-11.5. Ohjeita paikanpäälle pääsemiseksi tuolta:

    http://www.botniaring.com/
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Tonne tekis mieli mennä, oliskohan sunnuntaina poutaa, ajaako barracudat?
     
  5. coistinen

    coistinen Gearhead

  6. JTT

    JTT 1st gear

    Tervehdys,

    Väärinkäsitysten välttämiseksi, pieni oikaisu ketjun aloittajan tarinoihin: Harrasteajoneuvoparkin ikäraja on tänä vuonna 30 vuotta, ja syynä tähän on puhtaasti se, että harjun laella oleva tila on varsin rajallinen.

    Amerikan autoja on radalla varsin mukavasti. Harri Ukkosen Barracudan lisäksi on ennen vuotta 1966 tehtyjen autojen Historic -koppiautolähdössä myös kaksi Mustangia Ruotsista. Lisäksi Roadsport V8 -luokkaan on ilmoittautunut peräti 10 autoa.

    Oikeaa ja ajantasaista tietoa tapahtumasta löytyy kisan nettisivuilta: http://www.historicrace.fi/HGR13/HGR13.html

    Tapahtumaa riittää koko viikonlopuksi, ja lisäherkkuna tänä vuonna on paikalla kattava otos tässä kuussa 70 vuotta täyttäneen Leo Kinnusen kalustoa.

    Tervetuloa Ahvenistolle!

    Jari Tabell
    HRF ry
     
  7. JTT

    JTT 1st gear

    ... niin, ja edellisessä viestissäni unohdin mainita että ikäkauden F Historic-lähdöissä tekee myös ensiesiintymisensä Jonni Enqvistin juuri valmistunut (tai ehkä tähän kellonaikaan vielä valmistuva...) Plymouth Valiant. Auton rakenteluvaiheistahan on saatu lukea parissa viimeisessä Mobilisti-lehdessä.
     
  8. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Tänään nähty muutama Valiantin testipyrähdys, hyvältä kuulosti ja näytti. 8)
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Huomenna ja sunnuntaina pakko päästä paikalle. Tätä hienompaa kisatapahtumaa ei Suomessa ole.
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Hienot maatunnukset Enqvistin Valiantissa facebookin kuvien mukaan. Mistähän tuollaisia saisi?
     
  11. MustangSally

    MustangSally Gearhead

  12. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Hienoja kuvia MustangSally!

    Lisää vaan, näitä odotetaan mielenkiinnolla, kun ei itse pääse nyt paikalle.

    :D
     
  13. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Komps, niin ja hienoo kalustoa myös.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hieno on Enqvistin Valiant, mutta hieno on myös Roadsport-V8 ChevyII:kin!
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    439 numeron Mustang on upea. Ei ihme että historikkikisat vetävät kansaa paikalle monta kertaa enemmän kuin rata sm-sarjan kisat. Harmi ettei ahveniston varikko taida antaa tilaa kisoille joissa ajaisivat kaikki Suomen rataluokat. Saataisiin noin vanhaa kunnon ahveniston vauhtipäivien meininkiä.
     
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Vaikka varikolle mahtuiskin, niin ei yhteen viikonloppuun enää kauhean montaa luokkaa lisää mahtuisi ajamaan.
     
  17. JariV

    JariV 2nd gear

    Olihan taas kerran Suomen paras autotapahtuma. Kumpanakin päivänä paikalla.
     
  18. 69

    69 Gearhead

    Hienot kisat ja hieno ilma tänään. Valiantti oli hauska peli kun ihan ajamalla lähti kisoista. Ds sitikka sai kilpureista eniten ääniä mutta mikä harrasteparkista, siitä kun sanottiin pelkkä rek.numero?
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei ollu viissiin kauheesti ehditty valianttiin hakemaan alustasäätöjä. Näyttävää sladittelua kyllä, mutta ei se ihan vielä rata-autolta näyttäny. Toivottavasti viereisen pilttuun barracudasta saatiin vähän vinkkiä seuraaviin kisoihin.
     
  20. JariV

    JariV 2nd gear

    Juttelin Jan Enqvistin kanssa varikolla. Se on tehty ralliautoksi varsinaisesti, eli ei hirveen hyvin toimi radalla. Näytti tosin siltä että olis koko ajan ajanut märällä asvaltilla. Drifterin aineet valmiina siinä pelissä. Kunnioitettava saavutus iskee läjään toi vehje tolla aikataululla ja suorittaa sisäänajo itse kisassa.
     

Kerro tästä muillekin!