Kiihdytysajot Lappeenrannan lentokentällä 6.9.2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja sochapter, 18.8.2014.

  1. sochapter

    sochapter 1st gear

  2. Elky70

    Elky70 Gearhead

  3. XJR

    XJR 3rd gear

    Livetulosseurantaa: http://liy.fi/tulokset/

    Eurot menneet varsin kovaa. Tuntien jonoja ajosuorituksiin. Huippukeli.
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Jumalauta oli kivaa vetää kiitoradalla ja järjestelyissä ei valittamista. Vanha oldsi pärjäsi kiihtymisessä mutta huippunopeuksissa ei. Ei vaan uskaltanut painaa loppuun asti. Seli seli. :oops:
     
  5. rautapää

    rautapää 3rd gear

    oli kiva kokeilla joo. ei vaa sakoilla olevat cr renkaat oikein pidä... eka testi hellairilla.
     
  6. Jamboolio

    Jamboolio Gearhead

    1400 heppanen tuplaturbo Lamborghini Gallardo oli kiihdyttelyissä mukana, aikas magee...


    [youtube]cP1wAM92Jhg[/youtube]

    Linkki: http://youtu.be/cP1wAM92Jhg
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kukamikä nopein?
     
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Persaukinen,sanoisin! :rotfl:
     
  9. moparson

    moparson 1st gear

    onhan toi lambo hieno laite ja varmasti rahaa on mennyt, mutta ei silti näyttänyt kulkevan yhtään minnekään. Toki varmasti autossa oli jotain teknistä häikkää, mutta silti mitäs sinne turha mennä räpeltää tollasilla vehkeillä, jos ei kulje. Autossa voi olla vaikka 2000heppaa, mutta ei siitä oo mitään hyötyä jos ei edes tälläsissä tapahtumissa pysty ajamaan ton kovempaa ja kyllähän se jostain kertoo auton rakentajissa jos ei saa romujaan toimimaan
     
  10. hönö

    hönö 1st gear

    Autoista mä taisin olla nopein, lyhyt sanaelma:

    Tarkotushan oli ajaa 0-300km/h aikaa ja lähteä paukulla liikenteeseen mutta 1-2 vaihteensiirtovivusto on saanut sen verran hittiä kesän mittaan ettei olisi tullut optimaalinen tulos joten päädyttiin ajamaan mailia. Mutta eihän siitäkään tullut mitään kun 6 vaihteella löi kierrosrajoitin 337km/h:ssa (1399m).
    Jäi siis taas yli 200 metriä ajamatta :)

    Kun ois järki kulkenut ennen lähtöä ois voinut nostaa rajotinta 300rpm kun ei tarvinnut lähteä paukulla (hakkaa pienillä vaihteilla sutiessa yli rajoittajan, ei viitti pitää silloin 8500rpm rajotinta, ei hytikat tykkää hyvää) niin olisi mennyt heittämällä yli 340km/h, olisi se ollut paljon hienompi tulos. Vetoja olisi siihen ollut mitä logista katteli.

    Vedon vedin 2,9bar. Ennen mailia testailin pitkälti yli 3bar, aivan eri vehje niillä paineilla, suti vielä kolmosenkin. Tarvittaessa löytyy siis vielä jerkkua rutkasti lisää :)

    Jotain dataa tolla mummolähöllä (häviää n.30m matkassa jos lähtisi täysiä) ja Lappeenrannassahan ajetaan loppu loivaan ylämäkeen:

    1/2 mile 295km/h

    1000m 313km/h

    200-300km/h 8,20s

    Parhaimmat lasketut 0-100, 100-200 ja 200-300km/h yhteistulos 15,2s eli aivan alle 15s 0-300km/h katukunnossa ei päästy mitä optimistisesti kaavailin, ens kesänä suorakytkyllä uusi yritys...

    http://www.youtube.com/watch?v=FUCue7yYsB8
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ensimmäistä kertaa olin tätä hommaa katsomassa ja oli todella mahtava reissu 8)
    Oli jo menomatkalla hauska kun Kouvolan - Utin nurkilla alkoi näkymään Corvetteja jarruvarjot perässä.
    Ensin -65 ennätys Vette liittyi häntään Kouvolan rampilta ja sitten Utin ABC:n pihasta lähti eräs toinen Vette melkoisen murinan saattelemana Lappeeta kohti 8)

    Oli hienoa seurata kun vedettiin ISOA kovaa ja se 400 km/h meni rikki pyörillä.

    Harmi se -65 Veten venttiilijousi rikko toisella vedolla, jäi se 320 saavuttamatta, mutta silti 310 km/h. On se vaan niin pahuksen hieno auto.

    Tulospalvelu oli hienosti järjestetty, kun pystyi melkein reaaliajassa seuraamaan kännykästä mitä mikin laite kulki.
    Jossakin vaiheessa se tosin päivitys alkoi hieman tökkimään...ilmeisesti käyttäjiä oli jo niin paljon, mutta loppuillasta se toimi jo taas ihan on-line.
    Sääkin oli mitä parhain ja kuulin kerrottavan että oli parhaat mahdolliset olosuhteet kyseiselle kentälle, hyvä pito, mieto myötätuuli, sopiva lämpötila ja aivan loistava sää...ensi kerralla uudestaan, jätetään vaikka jokin muu tapahtuma väliin, tämä oli huippu juttu :pinup:

    Tuloksethan näkyy tuolta -> http://liy.fi/tulokset/
     
  12. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Eihän vaan oltu tientukkona Utista eteenpäin??
     
  13. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Hienosti vedit, onnea.
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kovia pelejä, kertakaikkiaan.

    Mitä muutoksia Audiin tulossa talvella? Suorakytkentäloota, ettei tarvi kytkintä käyttää kiihdytyksessä? Meneekö paljonkin tuon muutoksen takia osaa vaihtoon?
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Luulin et honolla bemari mut näemmä löytyyki audi. Todella hienost sysää!

    Mikä siinä lambossa oikein on ku rullilla pelaa mutta radalla ei kulje mihinkään. Pakko olla jotain teknistä ongelmaa ku ei pääse edes lähelle vakio lambon suorituskykyä.
    En tiedä lambon historiaa mutta niin kauan ku se ei ole suomen kilvissä niin hinta voi olla mitä vain 30-70t€ välissä eli ei välttämättä kallein peli mitä tuolla lpr:n kentällä pyöri. Taitaa tuosta lambosta puuttua neliveto.
     
  16. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Eka vedossa meni laihalle ja nakutti, jätti vedon kesken.
    Toka vedossa tuli pakoputkista sininen savu jo ennen puoli väliä.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Onnittelut honolle ja kiitos kun valoitit hieman tuota teknistä puoltakin.
     
  18. hönö

    hönö 1st gear

    Kiitos.

    Jos sen sekventaali suorakytkennän sais hommattua niin ei mitään suurempaa pitäisi tulla, sen takia ei juurikaan tarvii mitään muuttaa.
    Imusarjaa jos vähän parantais, pitäisi muutaman kymmenen heppaa tulla sillä lisää + normi huollot. Ehkä jotain pientä vielä :)
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eli eka vedossa tuli jo vaurioita ja toka vedossa ajettiin vika ulos? :rotfl:
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    SIX-viitosen kisareissusta asiallinen juttu Ilta-Sanomissa: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288735284492.html
    Juttu oli näkyvillä jo viikolla jotain 5 minuuttia, liekö poistettu välillä odottamaan puupohjaisessa käyttöliittymässä julkaisua tjms?
     

Kerro tästä muillekin!