FE 390 starttiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rusty, 5.4.2012.

  1. sbf

    sbf Gearhead

    jospa vika onkin ihan muualla.Oletko vaihtanut lootaan suodatinta?tukkeinen suodatin pistää öljypumpun vinkumaan.Kait viallinen vääntömomentinmuunninkin saattaa ääntää.se selviäisi kun lasket turbiini tyhjennysropustaan tyhjäksi ja samoin laatikon ja katsot onko seassa metallihippuja.
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Eikai fortiin mitään prikkoja oo tarttiin koskaan laitettu vai onko?
    Tuo suodatin vois olla kyl hyvä veikkaus.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu ei prikkoja, mutta koko päädyn kokoisia säätölevyjä kyllä.
    Fordilla tuntuu olevan melko valikoima startin pääty-vetolevy yhdistelmiä.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllä suodatin on vaihdettu muutamaankin otteeseen minun aikana. Kuten sanoin, paikallistin äänen mielestäni turbiinin suunnalle.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tätäkin pitäisi alkaa taas ihmetellä. Kertauksen vuoksi:

    -loota ja turbiini rempattu.

    -Startti vaihdettu.

    -Öljyt ja suodatin vaihdettu useasti (siis laatikkoon).

    -Block plate on paikoillaan.

    Ja laatikkohan on siis C6. Nyt startti on mennyt niin jumiin ilmeisesti vetolevyyn että ei jaksa edes pyörittää kunnolla vaikka antaa apuvirtaa. ja ääni on entistä mahtavampi. Miten sen saisi varmennettua että startin ja vetolevyn hammastus sopii yhteen? Ja mistä niitä sovitelevyjä kannattaa ostella? Onko muuten mahdollista että vetolevy on joskus asennettu väärinpäin koneeseen? Kun tuo ongelma on ollut koko ajan olemassa, siis vuosia.
     
  6. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Olen törmännyt kahdella eri "syvyydellä" oleviin vetolevyihin. Et vetolevyä ole kokeillut vaihtaa? Ehkä turha kysymys, mutta onhan turbiini laatikkorempan jälkeen varmasti paikallaan, tarpeeksi syvällä?
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on kyllä olemassa toinenkin vetolevy, mutta en tiedä onko se samanlainen kuin paikallaan oleva. Ja turbiinin luulisin olevan ihan kunnolla, autohan vonkui jo ennen laatikkoremonttia.
     
  8. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Kampiakselin päässä oleva pulttijako on epäsäännöllinen, ei pitäs mennä väärinpäin.

    Vielä kysymys, onhan turbiini ja vetolevyn välinen välys olemassa, siis jos näiden väliset mutterit on löysättynä??
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaa-a, nyt en ihan ymmärrä kysymystä.
     
  10. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Eli jos otat turbiinin pultit irti vetolevystä pitää turbiinin ja vetolevyn väliin jäädä pieni välys. Kokeile liikuttaa turbiinia edes takas auton suuntasesti. Jos ei oo mitään välystä saattaa hajota öljypumppu tai ne kaulan hahlot turbiinista.
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Mulla galaxiessa taas parkuu startti kamalalla kirkaisulla.. maalasin pisteen hihna pyörään.. aina samassa kohtaa parkasee, sitten väännän kampuran päästä hieman, sitten starttaa.. Muutekin startti metallisen ääninen, liian kovaa ääntä. Johtuu sittä että adapterplate puuttuu välistä. Siinä pitäis olla noin 4mm paksu adapter plate.. Noh hankin jo uuden vetolevyn + käytetyn adapter platen.. ei vaan viitsisi kammeta moottoria pois. Siten samalla kannet pois ja plaanaukseen, sais pakosarjan vuodot pois.. sitten mopo karkaisi käsistä, ja kansiremppaa, uutta nokkaa yms..
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Saakohan noita adaptereita jostain uusia?
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  14. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    Oikee nimi taitaa olla blockplate, näin ainakin F&Lssä..
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ahaa. Siis senhän olenkin sinne jo hankkinut kuten aiemmassa viestissä kirjoitin. Tosin se ei kyllä ollut neljää milliä paksu, vaan pikemminkin 2 mm.
     
  16. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    juuri näin.
     

Kerro tästä muillekin!